کد خبر 1040795
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
پوتین اردوغان

کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی تماسی تلفنی درباره اوضاع «ادلب» گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، کرملین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص افزایش تنش‌ها در استان ادلب با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

طبق این بیانیه، رؤسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه در خصوص اهمیت اجرای توافقات مسکو-آنکارا درباره سوریه توافق کردند و همچنین تصریح کردند که تماس‌ها بین دو کشور سوریه و روسیه درباره سوریه باید از طریق سازمانهای مربوطه ادامه داشته باشد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، کرملین در خصوص این تماس تلفنی که اردوغان آغازگر آن بوده است، اعلام کرد: «بحث‌هایی درباره جنبه‌های مختلف حل و فصل بحران سوریه صورت گرفت که تمرکز اصلی آن بر روی مسئله تشدید تنش‌ها در منطقه کاهش تنش‌های ادلب بوده است».

این بیانیه ادامه می‌دهد: « رؤسای جمهور دو کشور بر اهمیت اجرای کامل توافقات فعلی روسیه و ترکیه از جمله تفاهم‌نامه سوچی مربوط به 17 سپتامبر 2018 (26 مرداد 97) تأکید کردند».

تماس تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روس خود در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های ترکیه در هفته‌های اخیر در مناسبات مختلف، تهدیداتی را علیه دولت سوریه به دلیل عملیات علیه تروریست‌ها در ادلب مطرح کرده‌اند.

در یکی از جدیدترین این موارد، اردوغان امروز طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب «عدالت و توسعه» در آنکارا مدعی شد: «ارتش سوریه با کمک نیروهای روس و نیروهای مورد حمایت ایران، به حمله علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند».

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    0 0
    هنوز ایران حمایتی نکرده حمایت اون زمانی که ایران موشک‌های بالستیک و کروز و پدافند در اختیار سوری ها قرار بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس