سوریه

در گذشته نیز ارتش ترکیه سابقه سیاهی در هدف قرار دادن جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش سوریه که مشغول بمباران تروریست‌های تحت حمایتشان در شمال سوریه بوده اند ثبت کرده است.

سرویس جهان مشرق _ رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ادامه اقدامات مخرب و تهدیدات لفظی خود علیه مردم سوریه در سخنانی اعلام کرد که ارتش سوریه بایستی از تمامی مناطق آزاد شده در ماه‌های اخیر عقب نشینی کرده و به مرزهای توافق شده در مذاکرات سوچی بازگردد.

ادعای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه

اردوغان در بخشی از سخنان مداخله جویانه خود اعلام کرد که از این پس جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه نمیتوانند آزادانه در آسمان ادلب پرواز کرده و به بمباران مردم! (در واقع تروریست‌های تحت حمایتش) بپردازند.

این سخنان زمانی جالب میشود که به بررسی حادثه روز گذشته در شمال شهر سراقب بپردازیم. روز گذشته یک فروند بالگرد مدل Mi۱۷ نیروی هوایی سوریه بر فراز شهرک نیرب در استان ادلب ساقط شد. در این حادثه ۴ تن از خدمه و خلبانان نیروی هوایی سوریه به شهادت رسیدند.

تروریست‌ها در ابتدا ادعا کردند این بالگرد توسط موشک‌های دوش پرتاب آنها ساقط شده است اما با توجه به اینکه بالگرد فوق در ارتفاع ۵ کیلومتری در حال عملیات بوده است قطعا خارج از دسترس هر گونه توپ ضد هوایی و موشک‌های دوش پرتاب نظیر استرلا یا ایگلا که تروریست‌ها به آنها مجهز هستند بوده است.

بالگرد Mi۱۷ ساقط شده سوری از دید دوربین تروریست‌ها

آیا سامانه‌های پدافندی ارتش ترکیه بالگرد سوری را ساقط کردند؟

با توجه به توضیحات بالا قطعا موشک استفاده شده در سرنگونی بالگرد سوری از نوع دوش پرتاب نبوده و احتمالا یکی از سامانه‌های پدافندی کوتاه برد ارتش ترکیه مسئول این اقدام متجاوزانه بوده است. در سالهای قبل ارتش ترکیه به منظور حفاظت از قوای زمینی خود در شمال سوریه سامانه‌های برد کوتاه Atilgan را وارد خاک سوریه میکردد. همچنین چند روز پیش منابع ترک از استقرار سامانه پدافندی بومی ترکیه به نام Hisar در شمال سوریه خبر دادند.

سامانه پدافندی کوتاه برد Atilgan ارتش ترکیه در حال ورود به خاک سوریه

در گذشته نیز ارتش ترکیه سابقه سیاهی در هدف قرار دادن جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش سوریه که مشغول بمباران تروریست‌های تحت حمایتشان در شمال سوریه بوده اند ثبت کرده است.

کمک بی پرده و بدون حد و مرز ترکیه به تروریست‌های القاعده

اگر در گذشته کشورهای حامی تروریست‌ها نظیر امریکا و عربستان برای ارسال سلاح به گروه‌های شورشی محتاط بوده و سعی میکردند تسلیحات فوق به گروه‌هایی که در لیست رسمی تروریسم سازمان ملل حضور دارند نرسد، اما در ماه‌های اخیر ظاهرا رهبران ترکیه قائل به هیچ مرزی نبوده و آشکارا به تسلیح سازمان تروریستی هیات تحریرالشام و گروه‌های وابسته به القاعده کرده‌اند. در هفته‌های اخیر چندین مورد شلیک موشک‌های ضد زره نظیر تاو و کورنت توسط گروه‌هایی نظیر حزب اسلامی ترکستان منتشر شده است که تا پیش از این در تمام سالهای جنگ سابقه نداشته است.

ترویست عضو هیات تحریرالشام و موشک ضد زره کنکورس

حتی گروهک کوچکی نظیر توحید و جهاد که از تروریست‌های با تابعیت ازبک و تاجیک تشکیل شده است چند مورد شلیک موشک هدایت شونده ضد زره را منتشر کرد که نشان میدهد برای ارتش ترکیه دیگر گروه‌های میانه رو یا تندرو تفاوتی نداشته و هر تروریستی که قصد نبرد با ارتش و مردم سوریه را داشته باشد به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز خواهد کرد.

شلیک موشک ضد زره کورنت توسط تروریست‌های حزب اسلامی ترکستان

درخواست‌های مضحک و رویاپردازانه اردوغان از دولت سوریه

رجب طیب اردوغان در سخنان خود علاوه بر تهدید ایجاد منطقه پرواز ممنوع، از دولت سوریه خواسته است تا از تمامی مناطق آزاد شده در ماه‌های اخیر عقب نشینی کرده و به مرزهای توافق شده در پشت پست‌های دیده بانی ارتش ترکیه بازگردند. این موضوع در حالی مطرح میشود که ترکیه هرگز نتوانست به تعهدات خود در قبال ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرزهای ادلب عمل کرده و پس از اینکه بارها مناطق دولتی سوریه از سوی تروریست‌ها هدف قرار گرفته و تعداد زیادی از نیروهای ارتش این کشور در منطقه توافق شده شهید یا زخمی شدند، ارتش سوریه با حمایت کامل محور مقاومت و نیروی هایی روسیه تصمیم به پاکسازی آخرین مناطق تحت اشغال ترویست‌ها و پایان جنگ خانمان سوز ۹ ساله گرفت.

پست‌های دیده بانی ترکیه و منطقه عاری از سلاح(هاشور خورده) توافق شده در سال گذشته

نکته جالب اینجاست که اردوغان در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد  ارتش سوریه تنها تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارد به مناطق ماقبل پست های مراقبت ارتش ترکیه بازگردد و در غیر این صورت از تمامی تجهیزات لازم اعم از زمینی یا هوایی برای اجبار این کشور به این امر بهره گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 82
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    صدرصد پولش یکی دیگه میده وگرنه این اردوغان این کاره نیست
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      دوست عزيز سامانه هسار رو برده اونجا يعني تا نزديك ٤٠ ٥٠ كيلومتري هرچي بپره ميزنه.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      سامانه حصار در واقع Aster-15 ایتالیا است که بیشینه برد آن ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست. خیلی هم ناکارامد و ضعیف است. کاری از آن بر نمیاد.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ترکیه اصلا سامانه ی Aster-15 رو نداره و اصلا ایتالیا این رو تا حالا بهش نفروخته و کاربرش هم نیست.
  • بهزاد IT ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    ترکیه هرگز مثل عربستان و اسرائیل و آمریکا نیست که با گروهکهای تروریستی سرگرمش کنید. عقلتون رو از سرتون میپرونن ترکها. این تازه اولشه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      به این نظرات توجه نکنید مطمئن باشید این نظرات خارج از کشور و با هدف و منظور خاصی ارائه میشه و هدفی جز مسائل قومیتی نداره درحالیکه ترک زبانان ایران کاملا پشت سیاستهای نظام و ایران هستند اینو صد در صد مطمئن باشید
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      تو منطقه فقط آل سعود هیچ پُخی نیست و اگه فوتش کنی فرو میریزه! اما اسراییل و امریکا و ترکیه خیلی خطرناکن
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      تو از پرچم آذربایجان به پرچم ایتالیا پناه بردی مزدور
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      آخه بچه قرتی تو که از ترست روزی با ده تا فیلتر شکن آنلاین میشی غلط اضافه میکنی با ایرانی کُری میخونی! برو ببین پیشه وری و صدام کدوم گوری هستن بعد قارقار کن! برو بگو بزرگترت بیاد بچه بوزگورد! اینقدر زوزه نکش!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      کشتی مرمره یادت هست؟ ترکیه حتی در مقابل اسرائیل ضعیف و ناچیز هم کم آورد. بیش از پانزده شهروندش کشته شدند و دهها نفر هم زخمی شدند اما ترکیه جرات نکرد پاسخ بدهد. اما ایران پایگاههای امریکایی را هم به موشک میبندند. اسرائیل که اصلا عددی نیست.
    • بهزاد FR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      کشتی مرمره برای قبل از پاکسازی گولن بود!
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      بله در اینکه وقتی آدم سیاستهای اشتباه ترکیه در قبال سوریه و حماقت های اردوغان رو میبینه برق از سرش میپره و از خنده روده بر میشه شکی نیست!
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    ترکیه فرق داره اگه بگه یه کاری رو میکنه حتما باید جدی گرفته بشه این تهدید
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      متاسفانه بله تو همين چند روز تلافيه ١٣ نفر كشتشو با ٢٠٧ نفر جبران كرده.خيلي بد ميزنه اين تركيه.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ترکیه ؟؟؟!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    با این حمله با کورنت و تاو من فیلماش رو میبینم فکر کنم تا حالا ارتش سوریه بالای 200 تا کشته داده. دروغ نمیگم فیلماش هر روز داره میاد. هر روز 10 تا حمله
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      تو اخبارم گفته بالغ بر دويست نفر از نيروهاي اسد رو كشته.متاسفانه توانايي نظامي همينه كه تركيه راحت ميتونه هركاري بخواد بكنه و اسد چنين تواني نداره.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ترکیه اونطور میزنه که اینقدر در چند روز اخیر ارتش سوریه پیشروی های گسترده ای داشت؟
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    قابل توجه کسایی که میگن فقط ایران تو منطقه میتونه سامانه ی باور بسازه. ترکیه قراره از سامانه ی دفاع هوایی hisar-o رونمایی کنه که قابل رقابت با پاتریوت امریکاییه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      گمشو بابا ....نوکر بی جیره مواجب....
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      منم تو اخبار خوندم .مثل اينكه برد متوسط و برد كوتاه داره ولي خيلي خيلي دقيقه.رو برد بلندش فعلا دارن كار ميكنن و اگه بتونن درستش كنن از پاتريوت و اس چهارصد بهتر خواهد شد.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      خخخخخخ
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ایران اگه باور میساخت که برای سرنگون کردن بویینگ مسافربری چند تا موشک تور روسی شلیک نمیشد.تازه اخرش باز هم به هدف نخورد و فیوز مجاورتی عمل کرد
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      مگه میشه یک ایرانی افتخارات ایرانی رو زیر سوال ببره ؟
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    83 7
    نمیدونم چرا مشرق کامل توضیح نمیده چرا ترکیه اینقدر در مورد ادلب حساسه و مداخله میکنه و چرا سازمان ملل چیزی نمیگه
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اخبار دنيا رو بخوني ميفهمي چرا تركيه مخالف بمباران اونجا توسط روسها و اسد هست.
    • بهزاد NL ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      پایگاه ارتش آزاد و معارضین سوری هست. بشار میخواد با کنترل اونجا برای تحت فشار قرار دادن مخالفین و همچنین تقلب انتخابات سال بعد برنامه ریزی کنه. قطعا ترکیه اجازه نخواهد داد.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    سوریه میتواند تحت شرایطی پ ک ک را همانند ترکیه به تسلیحات پیشرفته مجهز و به جنگ اردوغان بفرسته، از طرفی بکمک پهپادها محل دقیق استقرار پدافند موشکی ترکیه را شناسایی و بکمک موشک‌های کروز و یا بالستیک نقطه زن هدف قرار بده، و نیز پدافند دوربرد را نزدیک خطوط تماس مستقر و مانع حمله f16 و فانتوم‌های ترکیه بشه و نیز با عملیات‌های غافلگیرانه ارتش متجاوز ترکیه را به محاصره خود در بیاره.
    • بهزاد NL ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      بشار با این کارش در حق ترکیه لطف میکنه! بهونه میفته دست ترکیه با عنوان تامین امنیت ملی چاههای نفت سوریه رو هم کنترل میکنه!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      بهزاد تو با این پاسخت در این قسمت اذعان کردی که ترکیه میخواد نفت سوریه رو به کنترل خودش درآره؟آیا با این نگاهت ادعای حمایت از مردم سوریه رو هم داری؟
    • ممدخان IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ترکیه اگر درادلب قدرت نمایی کند باید منتظر قدرت نمایی گسترده پ ک ک در داخل کشور خود باشد که در صورت همراهی کردهای ترکیه با پ ک ک اقتصاد خود را باید قربانی امریکا و عربستان کند روزهای تیره ای درانتظار اردوغان خواهدبود
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    متاسفانه تکلیف آقای اردوغان روشن نیست ، یعنی از اول پیوستن به آستانه روشن نبود ، همان زمان احساسم را با دیگران در میان میگذاشتم . حساب ها چیزی دیگر است ، البته نهایت ضرر میبینند ، اگر عاقلانه رفتار نکند ،یکی اون نیست که معامله میکند ، امکان تنهائی هست ، حال صحبت از چند میلیون آواره میشه ، خب اگر زودتر ادلب آزاد بشه آوارگان با خیال راحت میتونن برگردند به کاشانه خودشان . برای چی باید این جنگ ادامه داشته باشه و مردم بیچاره در اردوگاه ها رنج ببرند ، احتمالا ترس از آن دارند که زمانیکه آوارگان برگردن خونه دیگر بهانه برای اجرای سیاست خود نخواهد داشت ، شاید هم در بحث لیبی از روسیه باج میخواد که حاضره مردم سوریه آواره شوند و رنج ببرند تا با برگ آنها به نتیجه خود برسند ، بسیار جای تاسف دارد
    • بهزاد NL ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      جناب به نظرتون آوارگان سوریه از کدوم مناطق و از دست کی فرار کردن؟ اگه طرفدار بشار بودن که الان بر میگشتن نواحی تحت کنترل بشار! کلا جریان رو اشتباه متوجه شدی داداش!
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    به نظر من روسیه در قبال امتیازاتی در قبرس و دریای مدیترانه و حتی لیبی پشت بشار اسد و ارتش قهرمان سوریه رو خالی خواهد کرد و کار نیروهای مقاومت به شدت سخت خواهد شد
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    چرا ایران سکوت کرده واقعا ؟؟؟؟؟؟ حاج اسماعیل نشون بده جانشین مناسبی در نبود شهید سردار سلیمانی هست
    • بهزاد FR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      هر مهره ای یه قیمتی داره! بشار اسد مهره ای نیست که ایران براش چک سفید امضا بنویسه! فکر کردی ایران بخاطر بشار با ترکیه درگیر میشه اونم تو این اوضاع؟! خوب راه کم هزینه تر اینه ایران اوضاع رو تثبیت میکنه تا انتخابات بعدش با مشورت ترکیه یه کاندیدای ضد صهیونیستی معرفی میکنه! اینطوری نه با ترکیه درگیر میشه نه حرف و حدیثی پشتشه!
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    اردوغان سفیانی
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    سوری ها کشورشان ویران شده و حالا ارتشی بر مبنای جدی گرفتن مباحث عقیدتی سیاسی دارند به حد کفایت هم جنگ افزار و سلاح و مهمات دارند آنطرف ترکیه امن و آباده و ارتشش بعد از پاکسازی ها که هنوز ادامه دارد ضعیف شده اگر ترکیه اصرار بر شرارت علیه سوریه و ملتش داشته باشد خشم جمع شده 8 ساله سوری ها را خواهد دید جنگ به داخل خاک ترکیه بره ترکیه یکی از 3 پایه اصلی اقتصادش یعنی توریسم را از دست خواهد داد و اگر جنگ گسترش یابد سوری ها مراکز صنایع تبدیلی ترکیه را هم خواهند زد تا ترکیه یکی دیگر از پایه های اقتصادش را از دست دهد و همچنین سرمایه گذاری هایی که در آن کشور می شه اگر ترکیه کماکان اصرار داشته باشد بشدت ضرر خواهد کرد سوری ها الان یکی به نعل می زنند یکی به میخ و منتظرند ترکیه رویه اش را اصلاح کند نکند سوری ها رویه خود را عوض خواهند کرد برای سوری ها بالاتر از سیاهی رنگی نیست می خوان بترسن از نابودی زیرساخت هایشان ؟!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اخه اسدي كه توان مقابله با دوتا گروهك رو نداره ميخواد با ارتش تركيه درگير بشه.همينه اينايي كه گفتي عملي ميشه حتما ولي متاسفانه برعكسش.يعني دمشق و حلب و جاهاي ديگه ميفتن دست تركيه.
    • بهزاد NL ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      بجز یه مشت پژاکی و علوی بعثی همه سوری ها عاشق ترکیه هستن و ترس بشار هم بخاطر انتخابات آزاد ۲۰۲۱ هست. نماینده ای که اردوغان ازش حمایت کنه رئیس جمهور میشه و بشار رو محاکمه میکنه.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      بجز یه عده تروریست تکفیری و بوزگورد قوم گرای وطن فروش وهابی، کسی از عردوغان حمایت نمیکنه؛ مردم سوریه کنار محور مقاومت و علیه حکومت جعلی و تروریست ترچیه هستند ؛ اون که آمریکا و صهیونیسم بودن و ارباب عردوغان نتونستن علیه اسد غلطی بکنن عردوغان سگ کی باشه با اسد(شیر) در بیفته؟؟؟؟!!!!
  • ظهور نزدیک است NL ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    انشاالله ازادسازی تا استانبول ادامه دارد و اردوغان جنایتکارباید به جرم کشتن مردم مظلوم سوریه و عراق و مردم کورد و ارمنی دادگاهی بشود
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      همین رویاپردازی های شماست که باعث فرصت سوزی شده
  • US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    به نظر شما اردوغان یهودی هست یا نتانیاهو؟؟؟
    • بهزاد NL ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      یهودیها جز اقوام باستانی خاورمیانه هستند. اگه مشکلت با ایدئولوژی صهیونیسمه که ایدئولوژی مهدویسم خودتون کمتر از صهیونیسم آدم به کشتن نداده! دگماتیسم همینه
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      همین کامنتت نشون میده مشکل غایی بوزگوردها دقیقا مذهب-مهدویت و خداست ؛ این دقیقا تفکر صهیونیسمه که در فرزند نامشروعش پانترکیسم نمود پید کرده! پانترک دشمن اسلام و مهدویته مثل صهیونیسم، اما باید بشینه و پیروزی مهدویت و شکست تفکر کثیف قوم گرایی و نژاد پرستی و صهیونیسم رو ببینه
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    این دفعه کودتا بشه سقوطت قطعیه جناب اردوغان .
    • بهزاد NL ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اقدام به کودتا امسال انجام میشه ولی باور کن ترکیه بعد کودتا اردوغان چنان قدرتی پیدا میکنه که بدون اجازه اش نفس هم نمیتونید بکشید.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اینو دفعه کودتا بشه دیگه ایران اجازه نمیده به اینجا فرار کنه چون خیلی قدر نشناسی کرد
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    عردوغان تا پایان ماه جاری برای عقب نشینی به ارتش سوریه فرصت داده! یعنی تا 17 روز دیگه! بذار این 17 روز تموم بشه ببینیم کی عقب میشینه! عردوغان جان منتظر باش یگان های مدافع حرم تهران همه آماده باش هستند و توی صف اعزام! منتظر باش داریم می آییم تا رویای عثمانی تو رو به کابوس عثمانی تبدیل کنیم بی شرف ضعیف کش.
    • بهزاد NL ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      وارد جنگ با ترکیه بشید داخل شهرهای ایران سلاخی خواهید شد به سوریه نخواهید رسید.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      تو همين چند روز نزديك دويست تا از همين نيروها كشته شدن.روسيه تباني كنه اسد و حزب الله يه روزم دووم نميارن متاسفانه.تركيه عربستان نيست كه تو يمن مونده.سه تا عمليات رو سوريه كرد و همشو زود تموم كرد بدون كمترين كشته غيرنظامي.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      از این دعوا چیزی به پ ک ک نمی رسه. دولت سوریه و ترکیه تنها روی یک چیز توافق دارند آنهم اخراج آمریکا و اذنابش پ ک ک از سوریه است.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      تو خونه هاتو سلاخیتون میکنیم بوزگورد، وقتی گندتون که صدام و پیشه وری بودن به جهنم رفتن شما قرتی های ترسو که عددی نیستین! تو عیستانبول و ریاض و تلاویو سلاخیتون میکنیم شغالزاده
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    سوریه باید ترکیه رو موشک باران کنه . ترکیه زبان آدم سرش نمیشه .
    • بهزاد NL ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اون موشکها رو به خود شلیک کننده ها مونتاژ میکنن. فکر کردی ترکیه مثل عربستان و اسرائیله؟! جهنمتون از همین دنیا شروع میشه به ترکیه حمله کنیو.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ترکیه هم وایمیسته نگاه میکنه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      جهنمی برای بوزگوردهای مزدور عردوغان و خود ملعونش بسازیم که سرنوشت پیشه وری پیشش بچه بازی باشه! بزودی به درک فرستادن پانچرکها شروع میشه
  • حسین زارعی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    نمیدونم چرا احساس میکنم اردوغان آخرش به سرنوشت صدام دچار میشه؟ این روزا خیلی رفتارش به رفتار صدام شبیه شده بیچاره
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    یکی توضیح بده ترکیه چه غلطی می کنه اونجا
  • دانیال IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    ترک ها این وسط چه می خواهند. داعش کم بود اینا هم اضافه شدند.
  • ایرانی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    بیشرف اردوغان نامرد پست ماهیت خودش رو نشون داد باید همون زمان کودتا سرنگون میشد
  • کاوه IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    جالبه ترکیه تجاوز کرده به خاک یه کشور دیگه بعضیا خوشحالی میکنند . همان گونه که ایران و هر کشوره دیگه ای حق دفاع از خاک خودشو داره سوریه هم داره دیگه مغول بازی چرا درمیارید
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    مشکل استان ادلب با مذاکرات تو خالی حل نمیشه. ارتش سوریه باید با قدرت وارد عمل بشه و خاک خود رو از دست تروریست ها آزاد کنه. اردوغان هم بره به جهنم.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    هرکس با ابرقدرت خاورمیانه(ترکیه) درافتاد ورافتاد!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      دم ساقیت گرم ...هرچی ازت گرفته حلالش باشه ....
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ابرقدرت!خخخخخخخ ! حقا که بوزگوردیسم مکتب جعل و فریب و وقاحته!
    • بهزاد NL ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      از زمان اوزون حسن (پدر بزرگ شاه اسماعیل) اروپایی ها ایران و ترکیه رو برای موازنه قدرت به جون هم انداختن تا امروز ادامه داره! ۶۰۰ ساله نتونستیم از شر این فتنه خلاص بشیم.
    • یا حسین(ع) IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      عمو سلاح پیشرفته که قدرت نمیاره ........جنگ مرد با جرئت میخواد که ترکیه نداره خودتو به نفهمی نزن.......
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    همینکه با پاترویت مقایسه اش میکنی نشون میده چقدر خوبه!!! خخخخ
    • بهزاد NL ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      حداقل نفع بشار اسد برای ترکیه اینه که سلاحهای مدرنش رو زودتر عملیاتی کرد. اینکه یه سلاح در جنگ واقعی عملکرد خوبی داشته باشه برای صادراتش بهترین تبلیغاته!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    بعد از شکست داعش صهیونیست ها این اردوغان حمال رو فرستادن جلو محور مقاومت ای بیچاره
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    خدا كمك كسي باشه كه طرف مردم سوريه هست و نميخواد اين مردم بي گناه كشته بشن.خدا قاتلان مردم سوريه رو به فلاكت گرفتار كنه ايشالله.
  • بهزاد NL ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    فک کنم وقتشه که آب رودخانه های ترکیه که وارد سوریه میشه رو برای کشاورزی داخل ترکیه و مناطق تحت کنترل ارتش آزاد منحرف کنن. یه کم تشنگی برای بشار و پژاکی ها خوبه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      البته از شمر و حرمله هایی مثل عردوغان و بوزگوردهاش این کارها بعید نیست! اما اینکه با رذالت و جنایت بتونن حریف محور مقومت بشن؟ زکی!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      بهزاد ....از کجا جنس میگیری ؟؟؟ساقیت کیه ؟؟؟؟؟بابا دم ساقیت گرم خوب فاز گرفتی
    • BE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      ملیجک اردوغان ، چی میزنی اینقدر شجاعی ، اسکل جان اربابت خودشو خیس کرده ، حزب بهزادیون راه انداختین واسه ما ؟ خدا شفاتون بده ، ترکیه هم باید مثل آدم سرشو بندازه پایین از سوریه بیاد بیرون ، دوران این هارت و پورتها خیلی وقته تموم شده کوچولوهای جو زده
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    چاره کار حمله مستقیم به آنکاراست
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      حتما در اسرع وقت ادارای
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    به نظر من جنگ و حمله به ادلب برای ارتش سوریه هزینه گزافی داشته تا به حال و قاعدتا تلفات بسیار بالایی هم متحمل شدند وقتی که سربازان ترکیه که بیشتر نقش تماشاچی دارند ده الی بیست کشته دادند به طور قطع ارتش سوریه صدها کشته داده چون الان تروریستها دیگه با موشک ضد تانک نفر میزنن و از طرفی دیگر این حمله ارتش سوریه باعث تیرگی روابط ترکیه با ایران و روسیه خواهد شد که کلا برنده اصلی آمریکا خواهد بود
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    بعضی ها اینجا چه دمی تون می دن واسه اردوغان ......چی گیرتون میاد ؟؟؟؟
  • GB ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    واقعا موندم این اسد چرا پیشنهاد ترکیه رو نپذیرفت که گفت فقط یک سری اصلاحات انجام بده؟؟ این توهم دیکتاتورها کی تموم میشه؟؟؟؟ شش ماه تظاهرات مسالمت آمیز رو میتونست از اول با برکناری اون مقام امنیتی قاتل کودکان به خوبی و خوشی تموم کنه. الان خون نیم میلیون سوری رو دستشه. الان هم فقط بند به هوس و منافع روسیه کی معامله اش کنن. شما به اصطلاح مدافعین حرم هیچکاری نمیتونید بکنید همونطور که قبل سپتامبر ۲۰۱۵ اسد داشت سقوط میکرد. به نظر من موندن به خاطر خواست اسرائیل هم هست چون اگر اخوان قدرت پیدا کنه برای اسرائیل بدتره. شما هم حریف ترکیه نمیشید. قضیه پ ک هم ته کشیده هر روز دارن تسلیم میشن.
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      اطلاعاتی که بهت دادن غلطه! ترکیه از روز اول ناآرامی ها در سوریه مشغول حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی و به کمک عربستان و رفقا پمپاژ اونها از سراسر جهان به خاک سوریه بود هدفشون هم فقط و فقط سرنگونی حکومت مرکزی بود که اگه این اتفاق میافتد میلیونها نفر توسط وحوش تحت امرشون سلاخی میشدن...خدا رو شکر تا به امروز تیرشون به سنگ خورده از این به بعد هم همینطور خواهد شد
  • ایرانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    اردوغان خائن یک نوکر دون پایه آمریکا بیشتر نیست و تمام این اتفاقات از قتل عام مردم سوریه و تخریب کشور سوریه و تجاوز به مرزهای سوریه فقط به دستور آمریکا انجام می شه کمااینکه آمریکا هم اعلام کرده . ولی در نهایت روسیاهی اردوغان در تاریخ نوشته خواهد شد و در باتلاق سوریه دفن خواهد شد .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    کاملا مشخص شد که ترکیه عوامل اینترنتی فارسی زبان هم داره که برایش تبلیغات کنند.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      البته من حتی میدونم مشرق هم این موضوع را از سالهای قبل میدونه.. پانتورچیسم در حال مهندسی اجتماعی در ایران هست مطمعنا...سالهاست
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    سامانه حصار در واقع Aster 15 ایتالیا است. ترکیه خریده قبلا
    • بهزاد AZ ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      هاتو برهانکم ان کنتم صادقین!
  • آریو سوئد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    ترکهای ترکیه طبق نظر صهیونیستها عمل میکنند. البته در ظاهر با صهیونیستها مشکل دارن. این هم از نفاق ترکهاست که ظاهرشون با باطنشون نمی خونه.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    در جواب شخصی که با نام "بهزاد"در این قسمت مطالبی نوشته: تو خوابی یا بیدار؟میدونی چند درصد از مساحت کشور سوریه در دست ارتش سوریه است؟اونقدر مناطقی که از چنگال تروریستا در سوریه آزاد شد باعث نشد اونقدر این نگاه سطح پایینت نسبت به اوضاع سوریه عوض شه؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    اردوغان هم نوکر آمریکا وغربه ولی الان داره بازی سیاسی می کنه ایشان با شعار اسلام و اصلاح مردم راگول زد و رای آورد وهر زگاهی بر علیه اسراییل و آمریکا موضع گیری می کنه .نفاق اینه که هم قانون اساسی لاییک اجرا می کنه وهم دم از اسلام میزنه جمع بین این دو یعنی جمع بین حق و باطل که محال است پس ایشان یک منافقه .قرآن منافقین را از کفار بدتر می داند .
    • بهزاد FR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      اداره جامعه بر مبنای علم باید باشه نه دگماتیسم مذهبی! اردوغان اگه عامل غرب بود چرا s400 خرید و رویای کردستان رو روسرشون خراب کرد. ادراک انتخابی تو افکارتون موج میزنه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    نشنیدی ایران اون پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک رو ساقط کرد؟ترکیه الان چقدر جرئت و توانایی اینکارو داره؟چرا اینقدر زور میزنی ترکیه رو باد کنی؟
    • بهزاد FR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      پهپاد چیه ترکیه جنگنده روسیه رو زد!
  • BE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    انجمن بهزادیون هم تاسیس شد انگار ، حال کنید واسه خودتون
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      البته در اصل انجمن چنگیزیون است.
    • بهزاد FR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      فقط ما ساندیس نمیدیم همونجایی که هستید بمونید!
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    با ادامه پیشروی های ارتش سوریه در روزهای اخیر ،بعضیا(و شاید یک نفر) چقدر زور میزنن که ترکیه رو باد کنن و به صورت کاذب ازش چهره یک کشور پیروز در این جنگ سوریه رو نشان بدن.
  • DE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    عردوغان نامرد خیانتکار پس از اینکه ملت سوریه هزاران شهید و مجروح دادند و کل کشور توسط داعش تووورکیه ای خراب شده حالا عردوغان منافق فکر کرده سوریه ضعیف شده با کفتارها و گرگهای خاکستری بجان ملت مسلمان سوریه افتاده است. مواظب آتا تووورکهای عوووثمانچی باشید.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    تهدید ترکیه توخالی هست
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    خیلی جالبه نظرات ما توی مشرق یکی در میون تایید میشه بعد نظر این بهزاد بوزگورد همش تایید میشه!!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    1 2
    این بهزاد هم مثل اربابش ار دوغ ان پررو هست.اینهمه منفی گرفتی یعنی هیچی نیستی .اردوغان هم یه دورو و متوهم به تمام معناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس