استولنتبرگ

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه فعالیت این پیمان در عراق همچنان در حالت تعلیق است، اعلام کرد که تنها در صورتی که دولت عراق بخواهد، نیروهای آن در این کشور باقی خواهند ماند.

به گزارش مشرق، «ینس استولنتبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، طی یک کنفرانس خبری گفت که از آغاز ماه ژانویه گذشته تاکنون، فعالیت ناتو در عراق، همچنان در وضعیت تعلیق است.

بیشتر بخوانید:

شمار ضربه‌مغزی‌های نیروهای آمریکایی به ۴۰۸ هزار نفر رسید

مخالفت دولت عراق با استقرار سامانه‌های پاتریوت آمریکا در خاک این کشور

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی گفت: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و ناتو، به دلایل امنیتی برنامه‌های آموزش نظامی در عراق را به حالت تعلیق درآورده‌ بودند و در نزدیک‌ترین زمان ممکن، این فعالیت‌ها از سر گرفته خواهد شد و رایزنی‌ها با دولت عراق در این زمینه، ادامه دارد.

استولنتبرگ با اشاره به اینکه ناتو به همکاری با دولت عراق ادامه خواهد داد، گفت: تنها در صورتی که طرف عراقی از ما بخواهد، در عراق باقی خواهیم ماند و به حاکمیت و وحدت اراضی آن احترام می‌گذاریم وکارشناسان ما به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند.

در پی اقدام آمریکا در ترور ناجوانمردانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شماری از همرزمانشان در سوم ژانویه (۱۳ دی) در جاده فرودگاه بغداد،سخنگوی ناتو در روز چهارم ژانویه اعلام کرد که این سازمان تمام فعالیت‌های خود در عراق از جمله تمرینات نظامی سربازان عراقی را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق در آورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس