کد خبر 1039958
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
22 بهمن

ایران تنها کشوری است که ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی‌اش، مردم آن از نسل‌های مختلف، همچنان خودجوش به خیابان‌ها می‌آیند تا سالگرد پیروزی انقلاب‌شان را گرامی بدارند.

به گزارش مشرق، در تقویم همه کشورها یک روز ملی مندرج است؛ در آمریکا ۴ ژوئیه (۱۴ تیر)، در روسیه ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) و ... در این روزهای ملی با تدارک دولت‌ها، صرفا جشن‌هایی برای سرگرمی مردم و نهایتا رژه‌ای نظامی برگزار می‌شود.

اما ایران تنها کشوری است که ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی‌اش، مردم آن از نسل‌های مختلف، همچنان خودجوش به خیابان‌ها می‌آیند تا سالگرد پیروزی انقلاب‌شان را گرامی بدارند و قابل تامل آنکه همان شعارهای ۴۰ سال پیش را که مبتنی بر نفی استکبار است، بر سر دست می‌گیرند و فریاد می‌زنند. این امر بدان معناست که به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران، قائم به ایمان‌های آحاد مردم است.

همین اصل ایمانی تنیده شده در تار و پود انقلاب اسلامی و مردم دلداده آن، در طول ۴۱ سال اخیر همه توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر کرده است. از توطئه تجزیه‌طلبی و تحمیل جنگ در اوایل انقلاب تا فتنه‌های ریز و درشت سال‌های بعد از آن و جنگ هیبریدی و تروریسم اقتصادی سال‌های اخیر.

بیشتر بخوانید:

در واقع، دشمنان همه راه‌ها و روش‌های سیاسی و امنیتی و تروریستی و جاسوسی و نظامی را آزموده‌اند تا نظام ما را متزلزل کنند، اما هر بار به در بسته خورده‌اند؛ دلیل این امر تنها به سبب اتکاء نظام به مردم و ایمان آنهاست. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردمی فرمودند: دشمنانی که کشور را، ملّت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ی مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم می‌ترسند، امّا از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیشتر می‌ترسند.

بیست‌ودوم بهمن، که سرآغاز پیوند وثیق و متقن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده، برای مردم ایران صرفا یک روز تقویمی یا یک جشن ملی نیست؛ این روز برای مردم ما یوم‌الله است؛ بنا به نص صریح قرآن کریم، ایام‌الله روزهایی است که یک قوم و ملت به سوی روشنایی هدایت می‌شوند و یادآوری آن روزها از ضروریات است.

علی‌رغم همه تبلیغات مسموم و دامنه‌دار بیگانگان و تلاش آن‌ها برای سفید جلوه دادن دوران سیاه و نکبت‌بار حکمرانی طاغوت در ایران، مردم ما از هر نسلی - چه نسل اول که در اتمسفر انقلاب قرار داشت و چه نسل چهارم که شرایط امروز را با مراجعه به تاریخ با شرایط ایران پیش از سال ۵۷ مقایسه می‌کند- شهادت می‌دهند که با پیروزی انقلاب اسلامی و با دم مسیحایی امام امت که از سلاله پاک رسول خدا بود، به روشنایی هدایت شدند.

امروز مظاهر پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در حوزه‌ها و شئون مختلف مادی و معنوی با دوران رژیم ستمشاهی قابل مقایسه نیست و اگر قرار به مقایسه و تطبیق باشد، کلام به درازا می‌کشد، اما همین مقدار کافی است که بدانیم در آن دوران سیاه به شهادت ماموران و بلندمرتبگان حکومت طاغوت، مستشاران دون‌پایه آمریکایی در سایه خفت و ذلت رژیم پهلوی، به چنان وقاحتی رسیده بودند که ارزش سگ خود را بیشتر از مقامات ایرانی می‌دانستند.

اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و ایمان مردمی به انقلاب و دلبستگی مردم به شعارها و آموزه‌های انقلاب، عزت و اقتدار ملی ایرانیان زبانزد دوست و دشمن است و همان آمریکایی‌ها که پیش از سال ۵۷ در کشور ما جولان می‌دادند و جنایت می‌‎کردند امروز بواسطه عمق راهبردی اقتدار ایران اسلامی حتی در کشورهای منطقه نیز برای انجام اعمال تروریستی و غارتگرانه خود امنیت و آرامش ندارند و انگیزه انقلابی و جهادی سرایت کرده از ایران به سمت ملل منطقه، خواب راحت را از چشمان تروریست‌های آمریکایی ربوده است.

بر همین مبناست که باید گفت ۲۲ بهمن صرفا روز ملی ایرانیان نیست بلکه روز همه مسلمانان و مستضعفین و آزادیخواهان جهانی است. کسانی از شعوب و قومیت‌های مختلف که به تأسی از انقلاب اسلامی و در تبعیت و فرمانبرداری از، ولی امر مسلمین جهان و خلف صالح حضرت روح‌الله یعنی مقام معظم رهبری، هدف خود را متمرکز بر اضمحلال استکبار و مظاهر و اذناب آن کرده‌اند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن که فردا مردم سراسر ایران برای چهل و دومین سال پیاپی در آن شکوهمندانه شرکت می‌کنند، عرصه نمایش عمومی ملی و انقلابی ماست که مهم‌ترین خصیصه‌اش، شکستن دشمن است. دشمنی که با صرف هزینه و وقت بسیار، توطئه‌های رنگارنگ را علیه ملت و نظام ایران طراحی می‌کند، اما به یکباره حضور میلیونی مردم در روزی همچون بیست و دوم بهمن‌ماه تمام رشته‌هایش را پنبه می‌کند. حضوری که ۴۱ سال است با قدرت تداوم دارد؛ ۴۱ سال است که در بیست و دوم بهمن در سراسر کشور از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب، سیل جمعیت راه می‌افتد و در زمستان سرد، روی یخ، زیر بارش برف و باران، شعارهای واحدی را سر می‌دهند. شعارهایی که ترجمان حق طلبی و استکبارستیزی ملت مقاوم ایران است.

یکی از ویژگی‌های راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن آن است که هر ساله بر شکوه حضور مردم در آن افزوده می‌شود؛ گواه این امر، گزارش‌های مراجع رسمی و لنز دوربین‌ها و روایتگری خبرنگاران رسانه‌های خارجی است؛ همین امر بیانگر پویایی انقلاب ما و شعارها و آموزه‌های ناظر بر آن و ایمان مردم ما به انقلاب است.

البته رسانه‌های غربی که غالبا تحت سیطره اختاپوس رسانه‌ای صهیونیستی – آمریکایی هستند، از انعکاس واقعی شکوه و حجم بالای راهپیمایی ۲۲ بهمن اکره دارند و در روایتگری خود از این واقعه شکوه‌انگیز، به بازنمایی کوچک‌انگارانه که یک شگرد تبلیغاتی است روی می‌آورند؛ گردانندگان این رسانه‌های خبیث، اجتماعات عظیم میلیونی مردم ایران در تکریم انقلاب اسلامی و شهدای آن را، چند هزار نفره می‌نامند، امّا شرارت‌آفرینی و اغتشاشگری جمعیت‌های معدودِ ده‌ها نفریِ غالبا اجیرشده را، به ملت ایران منتسب می‌کنند!

علی‌ایحال، به کوری چشمان تنگ عنودان و بدخواهان ملت ایران، فردا چهل و دومین راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن، بنا به دلایل مختلف، پرشکوه‌تر و پرحجم‌تر خواهد بود و مردم ایران برای حماسه‌آفرینی در چهل و دومین ۲۲ بهمن، انگیزه مضاعف‌تری نسبت به سنوات گذشته دارند.

نخستین دلیل برای گزاره فوق‌الذکر، تقارن چهل و دومین راهپیمایی ۲۲ بهمن با اربعین شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. حدود سه هفته پیش، مردم سراسر ایران اسلامی در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم و تکریم این فرمانده امنیت‌آفرین و تروریست‌ستیز، آنچنان حماسه‌ای آفریدند که چشمان جهانیان خیره شد. در اهواز و مشهد و تهران و قم و کرمان ده‌ها میلیون نفر توفیق حضور در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم را یافتند و در سراسر شهرهای ایران نیز مردم به تکریم این فرمانده شجاع و باتدبیر برخاستند.

ده‌ها میلیون نفر از مردم ایران که برای حاج قاسم به خیابان‌ها آمدند و عزاداری کردند، در واقع شیفتگان مکتب حاج قاسم بودند؛ مکتبی که از دل انقلاب اسلامی برآمده است و امنیت و عزتی بی‌نظیر را برای ایرانیان به ارمغان آورده است؛ مکتبی که نقطه نضج آن همین ۲۲ بهمن است؛ بنابراین ده‌ها میلیون نفر از تشییع کنندگان و تکریم کنندگان حاج قاسم، راهپیمایان بالقوه فردا هستند.

دلیل دیگری که شکوه بیشتر راهپیمایی فردا را نوید می‌دهد، تشدید خباثت‌ها و جنایت‌های دشمنان علیه ملت ایران است؛ آمریکایی‌ها که دشمنان درجه یک ملت ایران هستند از تمام کیدها و توطئه‌های خود برای شکستن مقاومت مردم ایران ناامید شده‌اند و کارکرد تروریسم اقتصادی جنایتکارانه آن‌ها نیز در نتیجه عزم مقاومت‌گرایانه ملت ایران، بلااثر شده است؛ بر همین مبنا فردا مردم ایران با حضور چشمگیر و خیره‌کننده خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، میخ آخر را بر تابوت شیطان بزرگ خواهند کوبید و به تعبیر مقام معظم رهبری، ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهد کرد.

در پایان این وجیزه جا دارد یادی کنیم از یکی از احمق‌های درجه یک آمریکایی به نام «جان بولتون» فردی که تیرماه سال ۹۶ در جمع اوباش گروهک تروریستی منافقین گفته بود، مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید و ما جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران می‌گیریم!

این احمق درجه یک، ۱۹ شهریور سال جاری بواسطه ازدیاد استراتژی‌های احمقانه‌اش که عایدی جز شکست‌های پی‌درپی برای کاخ سفید نداشت، توسط رئیس تروریستش یعنی «دونالد ترامپ» اخراج شد و احتمالا چند صباحی دیگر نیز جنازه‌اش خوراک مار و مور خواهد شد، اما انقلاب اسلامی ایران و نماد آن که همان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن است، همچنان باقی است و بی‌تردید برای همیشه باقی خواهد ماند چرا که برای حق و رهروان راه آن، پایان و زوالی نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دانیال IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 2
    چون حاج قاسم با شهادتش نور حقانیت را در سرتاسر عالم گسترانید و مردم را بیدار کرد که این همان عروج انقلاب 57 است.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 2
    چون هر سال همین تیتر رو میزنید همیشه در شرایط حساس کنونی
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      1 0
      چون همیشه دشمن دشمنی اش بیشتر می شود. ولی متاسفانه عده ای خواب هستن و برای بیدار کردن انها شاید این کلمات موثر واقع بشه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 1
    انصافا شما هرسال همین تیترومیزنیدکه امسال متفاوت ترازسال گذشته هست لازم نیست این جوری بگیدچون مردم خودشون بد. نن این حرفاش کت میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس