اخبار ویژه روزنامه ها

آقای روحانی ده بار در انتخابات مختلف انتخاب شده، به شکل تشریفاتی و انتصاباتی انتخاب شده که علیه انتخابات شبهه‌پراکنی می‌کند؟

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

 اصلاح‌طلبان در همه استان‌ها لیست می‌دهند اما بدون پذیرش مسئولیت!

جبهه اصلاحات به‌خاطر اطلاع از سقوط مقبولیت اجتماعی خویش، روش حضور در انتخابات بدون پذیرش مسئولیت رسمی آن را برعهده گرفته است.

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که رئیس فراکسیون امید هم هست، به ایلنا گفت: شخصا از همه اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف که کاندیدای اصلاح‌طلب برای معرفی دارند درخواست می‌کنم تمام تلاش خود را برای حضور موثر مردم در انتخابات و پیروزی کاندیداهای خود به کار ببندند.

وی در عین حال گفت: اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما از لوگو و برند شورای عالی نمی‌توانند استفاده کنند.

مظلوم‌نمایی اصلاح‌طلبان در حالی است که آنها از عارف خواستند مجددا در انتخابات نامزد نشود. چرا که طبق نظرسنجی‌ها و در تماس با مردم یقین کرده‌اند که این بار مردم به طیف مذکور به‌خاطر وعده‌های دروغ و تحمیل خسارت‌های سنگین به معیشت مردم رای نخواهند داد.

در همین حال علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به نامه‌نیوز گفت: تصمیم شورا یک تصمیم جبهه‌ای است و بار مسئولیت لیست چند حزب نباید به عهده تمام اصلاح‌طلبان بیفتد. اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی شخصیت شاخصی در انتخابات ندارند و به همین دلیل دیگر نمی‌خواهند حمایتی انجام دهند که متعاقب آن احتمال ریزش سرمایه اجتماعی برود. شورای سیاستگذاری تمایلی نداشت و ندارد که تجربه سال 94 تکرار شود.

صوفی درخصوص علت عدم ارائه لیست ائتلافی توسط اصلاح‌طلبان گفت: «اتفاقی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و بعد از آن در انتخابات مجلس سال 94 رخ داد، وجه سلبی داشت یعنی ما سعی کردیم مردم را قانع کنیم که به کسانی رای بدهند که قدرت از دست افراطی‌ها خارج شود. این خواسته به نتیجه رسید اما بعد از آن، به‌دلیل ناکارآمدی دولت و مجلس مردم ناامید شدند، مردم اصلاح‌طلبان را در ایجاد وضع موجود مقصر می‌دانند. ما از معیارهای اصلاح‌طلبی در دو انتخابات پیشین عدول کرده بودیم و نتوانستیم مطالبات مردم را محقق کنیم؛ از این رو اعتماد عمومی به اصلاح‌طلبان مخدوش شد.

از سوی دیگر روزنامه سازندگی متعلق به حزب کارگزاران در گزارشی تصریح کرد: لیست‌های انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب در راه است.

در حالی که محسن هاشمی اعلام کرده کارگزاران 16 نامزد اختصاصی دارد و سعی می‌کند لیست خود را به 30 نفر برساند.

سازندگی نوشت: برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند ندای ایرانیان، کارگزاران و اعتماد ملی فهرست انتخاباتی دارند.

همچنین محمدرضا خباز، از فعالان اصلاح‌طلب و استاندار پیشین خراسان شمالی به روزنامه آرمان گفته است: احزاب اصلاح‌طلب لیست مشترکی ارائه خواهند کرد. به گفته وی به‌جای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبان در مرکز هر استان برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند و لیست می‌دهند.
 

عضو فراکسیون امید: اصلاح‌طلبان به اندازه کافی نامزد در انتخابات دارند

یک نماینده اصلاح‌طلب می‌گوید رد صلاحیت اصولگرایان در برخی استان‌ها بیشتر از نامزدهای اصلاح‌طلب بوده است.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس در گفت‌وگو با «الف» گفت: در انتخابات مجلس یازدهم طیف‌های مختلف از جمله اصولگرا، مستقلین و اصلاح‌طلبان به اندازه کافی نامزد دارند، هرچند اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود، بهتر می‌شد اما وقتی ما از پرونده نامزدهای ثبت‌نام شده و دلیل رد صلاحیت آنها خبر نداریم، نباید قضاوت کنیم.

عضو فراکسیون امید افزود: دادن نظر بدون اطلاع از پرونده و مشکلات افراد ثبت‌نام شده، غیرکارشناسی است. چون وقتی کارشناسانی که این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند، اطلاع دقیق دارند.

وی گفت: باید به قانون تمکین کرد و اجازه بدهیم صلاحیت‌ها طبق قانون بررسی شود. محمودزاده با اشاره به تایید صلاحیت بیش از هفت هزار نامزد در انتخابات مجلس افزود: باید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

چون قانون فعلی هزینه‌های زیادی برای نظام دارد و افرادی که اصلا شرایط و یا ویژگی لازم را ندارند، در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بعد وقتی صلاحیت آنها تایید نمی‌شود، به آمار رد صلاحیت‌ها افزوده می‌شود. وی تاکید کرد: باید مثل سایر کشورها ویژگی‌های لازم را برای ثبت‌نام‌ها در نظر گرفت تا نخبگان ثبت‌نام کنند و آمار رد صلاحیت‌ها بی‌جهت افزایش نیابد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی افراد به دلیل عدم احراز رد صلاحیت می‌شوند، تصریح کرد: یعنی افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، آنقدر ناشناخته هستند که صلاحیت آنها احراز نمی‌شود.

جلالی با تاکید بر اینکه رد صلاحیت‌ها شامل همه طیف‌های سیاسی هستند، افزود: در آذربایجان غربی از میان نمایندگان فعلی مجلس، تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده اصولگراها از جریان اصلاح‌طلب، بیشتر است.



10 باری که آقای روحانی انتخاب شده تشریفاتی انتخاب شده است؟!

آقای روحانی ده بار در انتخابات مختلف انتخاب شده، به شکل تشریفاتی و انتصاباتی انتخاب شده که علیه انتخابات شبهه‌پراکنی می‌کند؟

روزنامه وطن امروز به قلم زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس نوشت: آقای روحانی جمله‌ای گفتند مبنی بر اینکه کاری نکنید انتخابات تشریفاتی شود؛ این جمله می‌تواند تبدیل به یک کلیدواژه شود که انتخابات را به نوعی زیر سوال ببرد؛ همچنین می‌تواند مشارکت مردم را در انتخابات کم کند و این القا را بکند که از قبل معلوم است چه کسانی انتخاب شده‌اند و از صندوق‌های رای بیرون خواهند آمد. این صحبت جای تاسف بسیار دارد. آقای روحانی خود 5 دوره از همین صندوق‌ها به عنوان نماینده مجلس، 2 دوره مجلس به عنوان رئیس‌جمهور و نیز 3 بار به عنوان نماینده خبرگان انتخاب شده است. آقای روحانی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری با اختلاف کمتر از یک درصد بر رقیب خود پیروز شد، یعنی 50/7 درصد آرا را کسب کرد. خود آقای روحانی که اینگونه انتخاب شده، آیا باید این طور رفتار کرده و این سخنان را مطرح کند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد؟!

ایشان رئیس‌جمهور و مسئول اجرایی است. اصلا ستاد انتخابات کشور زیرمجموعه وزارت کشور است و مجری انتخابات این وزارتخانه دولت است. وقتی وزارت کشور انتخابات را برگزار می‌کند چرا آقای روحانی باید چنین سخنانی را به زبان آورد؟ دشمن از این حرف‌ها بهره‌برداری می‌کند. از این صحبت‌های آقای روحانی دلخوریم، رئیس‌جمهور باید حرف‌هایش را اصلاح کند. او باید حرف‌هایی بزند که مشارکت در انتخابات بالا برود نه اینکه جملاتی را مطرح کند که انگیزه مشارکت را کم کند.

یکی از دلایل بیان این سخنان این است که آقای روحانی به وعده‌هایی که به مردم داد مخصوصاً در حوزه اقتصادی عمل نکرد. بویژه درباره تاکیدی که ۶ سال روی برجام داشت که برجام مشکلات اقتصاد، انرژی، محیط‌زیست، اشتغال و همه چیز؛ حتی آب آشامیدنی(!) را حل می‌کند، وعده‌هایش بی‌نتیجه ماند. همه دیدند که برجام چه سرنوشتی پیدا کرد.

تمام وعده‌های آقای روحانی بلاتکلیف ماند، حتی یک وعده هم عملیاتی نشد. به صراحت می‌گویم ضریب جینی در این چند سال بالا رفت؛ بالا رفتن ضریب جینی در کشور یعنی افزایش فقر. به‌نظر می‌رسد آقای روحانی برای فرار از پاسخگویی به ناکارآمدی دولت و نیز دوقطبی کردن کشور در انتخابات آینده به طرح اینگونه سخنان و مورد حمله قرار دادن عملکرد شورای نگهبان و اتهام‌زنی به نظام در برگزاری انتخابات تشریفاتی رو آورده است.
 

سایت اصلاح‌طلب: مردم از رد صلاحیت نامزدهای ما دلخور نیستند

یک سایت همسو با اصلاح‌طلبان تصریح کرد این طیف نباید با بهانه کردن نظارت شورای نگهبان، از پاسخگویی درباره عملکرد ناموفق دولت و مجلس طفره بروند.

عصر ایران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان حق دارند از شورای نگهبان گلایه کنند، می‌نویسد: با این وجود اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی یک سوال جدی هم باشند و آن هم این است که اگر شورای نگهبان ترک عادت می‌کرد و نامزدهای آنها را بدون چون و چرا تایید می‌کرد، آیا مردم به آنها رای می‌دادند؟

این یک سوال جدی است که جریان اصلاحات باید به آن پاسخ دهد. با توجه به عملکرد حسن روحانی در دولت و اعضای فراکسیون امید در پارلمان دهم، آیا مردم حاضر بودند در انتخابات، آنها را به‌عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم کنند؟

عصر ایران می‌افزاید: جریان اصلاحات نباید از پاسخگویی شانه خالی کنند. آنها الان در قدرت حضور دارند و در دولت و مجلس مسئولیت دارند و باید به مردم پاسخگو باشند. اینکه مردم الان در مورد رد صلاحیت‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند به خاطر این است که از نمایندگان اصلاح‌طلبان راضی نیستند و از آنها دلخور هستند.

آنهایی که در انتخابات مجلس دهم به لیست امید رای دادند، انتظار معجزه نداشتند و یا فکر نمی‌کردند آنها می‌توانند عصایی مانند حضرت موسی داشته باشند که دریای نیل را بشکافد. آنها فقط می‌خواستند، نمایندگان به وظیفه اصلی خود که دفاع از جایگاه مجلس و حق مردم است دفاع کنند.

کاری که متاسفانه انجام نشد و برخی از اعضای فراکسیون امید حتی نطق درخوری هم در مجلس انجام ندادند و نامشان به جز یکی دو مورد از تریبون‌های مجلس شنیده نشد. انگار نه انگار که مردم آنها را برای احقاق حقشان به مجلس فرستاده بودند.

مردم هنوز از محمدرضا عارف به‌عنوان لیدر جریان اصلاحات در مجلس دهم سوال‌های فراوانی دارند تا او که حالا دیگر نامزد انتخابات نشد، پاسخ دهد. نه تنها او، تمام آنهایی که به نام اصلاح‌طلبی به مجلس راه یافته‌اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. مبادا آنها به بهانه شورای نگهبان، جا خالی بدهند.

ایران

قول مساعد شهید سلیمانی به جهانگیری

خبر اول اینکه،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، از قول اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نقل کرد که شب قبل ازعزیمت شهید سلیمانی به منطقه، ازاو درخواست کرده با توجه به جایگاهی که نزد رهبر معظم انقلاب دارد، برای حل مسأله حصر و تلطیف ارتباط اصلاح‌طلبان وساطت کند که آن شهید نیز ضمن پذیرش، این امر را به پس از بازگشت از سفر موکول کرده بود. دعایی دراین باره به «جماران» گفت: «او (شهید سلیمانی) می‌دانست من برای بازگرداندن فضای ملاطفت و مهر فی‌مابین آقای خاتمی و رهبر معظم انقلاب و بیت ‌ایشان، تلاش‌ها و حرکت‌هایی داشته‌ام، حاج قاسم حتی می‌دانست که ما بعد از کنار رفتن آقای خاتمی و انزوای ایشان برای نوعی ادای احترام و نشان‌ دادن یک وفای ویژه سالروز تولدشان را آنجا می‌رویم و تبریک می‌گوییم.

ایشان یک بار به من گفت، «شما با ارتباطاتی که داشته‌اید سعی کنید مسأله بین آقا و اصلاح‌طلبان را حل کنید و پیگیری کنید.» این یک خواسته خیلی خیرخواهانه بود.» او اضافه کرد: «آقای جهانگیری گفت، ما شب قبل از اینکه حاج قاسم به منطقه برود با ایشان صحبت کرده بودیم که به‌دلیل اعتماد و علاقه‌ای که آقا به ایشان دارند برای وساطت ایشان خدمت آقا حرکتی صورت بگیرد و ایشان تلاشی کند که روابط بین دوستان تلطیف شود؛ بخصوص طیف مورد حصر. چون یک نگرانی وجود داشت که به‌دلیل سن بالای آنها و شاید بیماری اتفاقاتی بیفتد که خوشایند نباشد. می‌گفت با حاج قاسم صحبت کردیم و حاج قاسم هم پذیرفت که مطرح کند و گفت، «من وقتی از سفر برگشتم سعی می‌کنم که دنبال کنم.» یعنی دراین موقعیت بود که هم بشنود و هم بپذیرد.»

قاضی کهریزک به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

خبر دیگر اینکه،علی اکبر حیدری فرد، دست راست سعید مرتضوی و یکی از سه قاضی پرونده کهریزک که مدتی است به‌دلیل اتهامات دیگری زندانی‌ است، این باره در پرونده کهریزک به حبس محکوم شد. به گزارش «تابناک» حیدری فرد که به‌عنوان متهم ردیف دوم پرونده کهریزک بود و در آن زمان مدعی شده بود همه کاره کهریزک او بوده است، به 18 ماه حبس محکوم شده است. میرمجید طاهری، وکیل اولیای دم محسن روح الامینی با تأیید صدور این حکم گفت: «پیرو شکایتی که از آقای حیدری فرد بابت اظهاراتش داشتیم و پس از صدور کیفرخواست و برگزاری نشست دادگاه، حکم پرونده صادر شده و یک نسخه از آن در اختیار من قرار گرفته که تسلیم موکلانم کرده ام، اما از آنجایی که این حکم قطعی نیست و قابل تجدید نظرخواهی است، مجاز به انتشار جزئیات حکم نیستیم.» حیدری فرد در پرونده کهریزک به پنج سال انفصال از مناصب دولتی محکوم شده بود.

فرمانده یگان ویژه ناجا:مهم‌ترین اسلحه ما آبپاش است

شنیدیم که،سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، شاخص عملکرد این یگان را جمع‌آوری صحنه ناآرامی‌ها با کم‌ترین هزینه عنوان کرد و گفت: به‌هیچ وجه افراد ما از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنند، مهم‌ترین اسلحه ما آبپاش است؛ البته در شرایط خاص از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی که غیر کشنده است، استفاده می‌شود. به گزارش فارس، او با بیان اینکه در اذهان عمومی یگان ویژه، واحدی سخت و خشن دیده می‌شود اما در صحنه عمل مردم شاهدند که مأموران یگان ویژه رفتاری انسانی، اسلامی و انقلابی دارند، افزود: البته مردم نیز همواره با ما همکاری داشتند و کسانی را که تخلف کرده و به اموال عمومی آسیب می‌رساندند به ما معرفی کرده و از ما می‌خواستند که جلوی آنان را گرفته و با آنان برخورد کنیم.

دادگاه ۳ فعال کارگری برگزار شد

با خبر شدیم که،جلسه محاکمه رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداغی روز گذشته، 20 بهمن ماه تشکیل شد. به گزارش ایلنا، با برگزاری جلسه محاکمه این افراد، مقرر شد حکم دادگاه متعاقباً به آنها ابلاغ شود. این سه حامی حقوق کارگران ۱۲ مرداد مقابل دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه بازداشت شده بودند.

اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است

دست آخر اینکه، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که واشنگتن و تل آویو توافق دارند که اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است، در حالی که امریکا در حال مبارزه با ایران در عراق است. به گزارش فارس، او در ادامه ادعاهای خود، گفت: اسرائیل تاکنون تنها یک پنجم کاروان‌های ارسال سلاح ایران به حزب‌الله را هدف قرار می‌داد، اما از امروز همه آن را هدف‌گیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حال تغییر آسیب‌رسانی به قدرت ایران هستیم، اظهارکرد: لزوماً درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و امریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای، ایران و اسرائیل.

خراسان

کشف جریمه ای که مسئولان یادشان رفته، گران کنند!

اگرچه بر اساس آیین نامه های مربوط به اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات، مقرر شده بود افزایش ارقام مربوط به جزای نقدی موضوع این قانون هر سه سال یک ‌بار و براساس نرخ رسمی تورم سالانه بانک مرکزی صورت بگیرد، طبق گزارش یک عضو کابینه به مدیران نهاد ریاست جمهوری، این افزایش قیمت از بهمن سال 1392 تاکنون مصوبه دیگری را اخذ نکرده که به همین دلیل، پیشنهادهای جدیدی برای جرایمی چون مصرف سیگار در اماکن عمومی یا فروش دخانیات به افراد زیر 18 سال به دولت واصل شده است.


هشدار به مدیرانی که نامه های ادارات دیگر را کپی کنند

یک نهاد مسئول دولتی در نامه روزهای اخیر خود به همه سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به پاسخ هایی که دستگاه های اصلی دولتی در خصوص حل مشکلات و ابهامات دستگاه‌ها، به آن ها ارسال می کنند به مدیران متذکر شده در صورتی که هر کدام از نهادهای دولتی ضمن استفاده از استعلامات موردی دستگاه‌های دیگر، دچار مشکل یا پرونده ای در مراجع نظارتی شوند، مسئولیت این اشتباه صرفا بر عهده مدیران همان دستگاه است چراکه این نوع پاسخ ها، صرفا در خصوص سوال مشخص و همان دستگاه سوال کننده اعتبار دارد.

آرمان

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفته است: تعیین مهریه عندالمطالبه و اثبات اعسار توسط مردم به معنای جنگ است، ضمن اینکه عندالاستطاعه باعث کاهش میزان مهریه شده است و شرایط آغاز زندگی مشترک بر اساس عقلانیت را فراهم می‌کند. گفتنی است مردانی باید ازدواج کنند که درآمد کافی برای اداره یک زندگی را داشته باشند و خانواده آنها نیز شرایط حمایت‌شان را داشته باشند تا در پی ازدواج برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

پزشک دهکده درگذشت

اورسن بین، بازیگری که برای بازی در سریال «پزشک دهکده» میان ایرانیان چهره‌ای آشنا داشته است، در تصادف با اتومبیل کشته شده است. بر اساس این خبر اورسن بین بازیگر 91 ساله آمریکایی در تصادف جانش را از دست داده است. گفتنی است به گفته پلیس لس‌آنجلس اورسن بین، بازیگر سریال «پزشک دهکده» در حال پیاده‌روی بوده است که یک ماشین با او برخورد می‌کند. این بازیگر کهنه‌کار بازی در آثار بسیاری را در کارنامه خود داشته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «تشریح‌ یک قتل» و «جان مالکویچ بودن» اشاره کرد. اورسن بین، بازیگر کهنه‌کار آمریکایی در سریال‌های زیادی نقش‌های کوتاه و بلند بسیاری بازی کرده بود اما بدون‌شک برای ما ایرانیان مشهورترین نقش او در سریال «پزشک دهکده» بوده است.

بازداشت 27 کارمند ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است که 27 کارمند این سازمان و واحدهای ستادی آن در راستای سیاست مبارزه با فساد بازداشت شده‌اند. این در حالی است که در ادامه سیاست مبارزه با فساد، تعدادی دیگر از کارکنان ثبت تهران از جمله 15 نفر از کارکنان واحد ثبتی قلهک، چهار نفر از کارکنان واحد ثبتی پیروزی و دو نفر از کارکنان واحد اجرای اسناد رسمی بازداشت شده‌اند. گفتنی است از سوی دیگر در واحدهای ستادی نیز پنج نفر از کارکنان و نیروهای شرکتی اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و یک نفر از دفتر فنی سازمان ثبت بازداشت شده و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

صدور کیفرخواست برای دو فعال فمنیستی

کیفرخواست دو نفر از فعالان فمنیستی صادر شده است. گفتنی است بر اساس این خبر «هدی عمید» و «نجمه واحدی» دو نفر از فعالان فمنیست هستند که کیفرخواست آنها به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در خصوص موضوع زنان و خانواده در دادسرای ناحیه 33 صادر شده است. این در حالی است که بر اساس این کیفرخواست، نامبردگان با توجه به تحقیقات و محتویات پرونده، مجرم تشخیص داده شدند و پرونده آنها جهت صدور حکم نهایی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است. بر اساس این خبر با توجه به پیگیری‌های انجام شده، این افراد و شبکه مرتبطان آنها که در سال 97 توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده‌اند طی قراردادی با موسسه آمریکایی خانه آزادی و دریافت مبالغی اقدام به اجرای پروژه‌های این موسسه در خصوص موضوعات زنان و ترویج مفاهیم فمنیستی در راستای تضعیف و فروپاشی خانواده‌ها کرده‌اند.

لغو نشست خبری «خون شد»‌ کیمیایی

عوامل فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، پیش از نمایش فیلم روی صحنه حاضر شده‌اند و اعلام کرده‌اند که نشست خبری پس از نمایش فیلم برگزار نخواهد شد. گفتنی است در این راستا جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «خون شد» قبل از اولین نمایش فیلم تازه مسعود کیمیایی در پردیس ملت گفته است: «به احترام اهالی رسانه قبل از شروع فیلم اینجا آمده‌ایم تا شما را به دیدن فیلم دعوت کنیم. اما باید بگویم نشست پرسش و پاسخ فیلم لغو شده است البته امیدواریم شرایطی پیش بیاید تا آقای کیمیایی نیز در جمع شما حضور یابد.»

توصیه اخلاقی به سبک گلزار!

فیلمی اخیرا از محمدرضا گلزار، سوپراستار ایرانی در فضای مجازی و در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به پربازدیدترین ویدئوی روزهای اخیر تبدیل شده است که در آن محمدرضا گلزار سوژه اصلی این فیلم است. در این ویدئو این سوپراستار ایرانی، مردم و مخصوصا جوانان را به ذکر و اقامه نماز و دعا دعوت می‌کند. این در حالی است که نکته قابل‌توجه این ویدئو، دقیقا همان چیزی است که کاربران به آن واکنش عجیب نشان داده‌اند. گفتنی است بر این اساس بسیاری از کاربران معتقدند، وضعیت گفتار و لحن و شلختگی وی، حاکی از وضعیت نامتعادل اوست!

صدور رای پرونده مهدی قائدی

در رای اولیه پرونده تصادف بوشهر، مهدی قائدی به عنوان راننده خودرو شناخته و محکوم شده است. گفتنی است بر اساس این خبر مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادر اعتراض کرده است. در این راستا صبح دیروز رای نهایی درباره پرونده تصادف دو سال قبل مهدی قائدی، مهاجم جوان استقلال در بوشهر از سوی دادگاه صادر شده است.گفتنی است در این تصادف احمدرضا شاکر، دوست نزدیک مهدی قائدی جان خود را از دست داده است. همچنین بر اساس شنیده‌ها دو سرنشین دیگر خودرو هم آسیب‌هایی دیده‌اند. در رای اولیه مهدی قائدی به عنوان راننده ماشین شناخته و محکوم شده است. این در حالی است که این مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادر اعتراض کرده است. دادگاه سرانجام حکم نهایی را روز یکشنبه اعلام کرده است که به زودی جزئیات آن نیز اعلام خواهد شد.

«زن مسلمان انگلیس»؛ برای زن سعودی

سحر الفیفی، مخالف سعودی و مقیم شهر ولز انگلیس جایزه «زن مسلمان انگلیس» را در سال جاری میلادی از آن خود کرده است. بر اساس گزارش سایت شبکه الجزیره، سحر الفیفی خود را متخصص ژنتیک و فعال اجتماعی معرفی کرده و از مسلمانان خواسته است برای تشکیل پایگاه انسانی در استقبال از پناهندگان، مبارزه با نژادپرستی، افزایش توانمندی زنان و مخالفت با اسلام‌هراسی ائتلاف تشکیل دهند. گفتنی است سحر الفیفی چندین پست در زمینه هدایت نسلی برای آینده داشته است تا بر اساس آن تفکر قربانی شدن زنان و مسلمانان را از اذهان رهبران آینده پاک کند. بر این اساس این زن سعودی به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود و مخالفتش با سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با انتقادات زیادی روبه‌رو است. سحر الفیفی، کشورش را یک بازداشتگاه بزرگ توصیف کرده است. این در حالی است که وی در پی اعتراض به عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در عربستان مدتی بازداشت شده بود.

درگیری لفظی در شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفته است: هر روز و هر شب خیابان و میدان جدید ایجاد نمی‌شود، اما شاهد تعدد نام‌های تکراری هستیم. در این میان تعداد خیابان‌های جدید در شهر باعث شده است تا به سمت نام‌گذاری‌های جدید برویم. همچنین محمدجواد حق‌شناس، در این باره‌ تصریح کرده است: این در حالی است که در حال حاضر به عنوان مثال اسامی لاله، لادن، مریم و نیلوفر به دفعات و در حدود 100 تا 200 بار تکرار شده است که باید از این تکرارها جلوگیری شود. سپس بهاره آروین و ابراهیمی امینی در این رابطه گفته‌اند که نامگذاری باید مانند بررسی باغ‌ها به صورت تک‌تک انجام شود، چراکه حساسیت مردم را به همراه دارد. در ادامه این موضوع همچنین حجت نظری گفته است باید رویه واحد در نظر گرفته شود. اما در این میان این واکنش نظری با اعتراض بهاره آروین همراه شده است. گفتنی است در ادامه اعضای شورای شهر تلاش کرده‌اند، بهاره آروین را برای خروج از صحن منصرف کنند، چرا که با خروج او صحن از رسمیت می‌افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 2
    عکس از آرشیو ایران، در اقدامی که ایالات متحده آن را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر برنامه موشکی بالستیک آن کشور می‌داند، تلاش کرد تا ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار دهد؛ اما این تلاش ایران بار دیگر با شکست رو به رو شد. یک مقام وزارت دفاع جمهوری اسلامی گفت ایران روز یکشنبه یک ماهواره ساخت داخل را با موفقیت پرتاب کرد، اما نتوانست آن را در مدار زمین قرار دهد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 0
    کار بسیار سخت تغییر نام خیابان احتمالا در شورا کشته خواهد داد خخخخخ این کار رابه اهالی همان محل واگذار کنید تا کمی کارتان سبک شود .
  • ایرانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 0
    لعنت بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس