موسوی لاری

وزیر کشور دولت اصلاحات در یک القاگری تأکید کرده است که فضای انتخابات یخ زده و غیر مشارکتی است! این رفتار، در حاکمیت های دنیا به مثابه تلاش برای خروج از دموکراسی انگاشته می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توضیحات عارف درباره "تحریم خاموش انتخابات"!

محمدرضا عارف، فعال اصلاح طلب و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون تصمیم این شورا برای انتخابات پیش رو اظهار کرده است: در شهر تهران نیز شورای­‌عالی اصلاح‌طلبان راسا ورودی به عرصه انتخابات نخواهد داشت و این امر به احزاب عضو واگذار شده است. احزاب عضو می‌­توانند به معرفی کاندیداهای مورد نظر خود بپردازند که این اقدام آنها مورد احترام قرار خواهد گرفت و به معنای تخطی از مصوبه شورای‌­عالی اصلاح‌طلبان قلمداد نمی‌شود و شخصا نیز از احزابی که کاندیداهای آنان تاکنون تایید صلاحیت شدند یا دیگر احزاب اصلاح‌طلب درخواست می­‌کنم در زمینه معرفی کاندیداهای مورد نظر خود با هماهنگی دیگر احزاب تلاش کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه احزابی که امکان معرفی کاندیدا دارند آیا باید صرفا به تنهایی به معرفی کاندیداهای خود بپردازند یا چند حزب می­‌توانند با یکدیگر ائتلاف کنند؟ گفت: اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر به تصمیم خودشان بازمی‌­گردد اما از لوگو و برند شورای ­عالی اصلاح‌طلبان نمی‌­توانند استفاده کنند. [1]

*آنچه که آقای عارف توضیح داده است همان معنای "تحریم خاموش انتخابات" توسط اصلاح طلبان است که با گفتمان "رأی می دهیم ولی لیست نمی دهیم" مطرح شد.

مطرح شدنی که ما پیش از این در مجموعه وبلاگ مشرق بارها و بارها درباره آن توضیحاتی را به مخاطبان محترم ارائه کردیم و هدف این تئوری شوم -که بر طراحی سعید حجاریان با عنوان "مشارکت مشروط" ابتنا یافته بود- برای کم رمق سازی انتخابات و نامشروع جلوه دادن نظام اسلامی را توضیح دادیم.

ما این مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است را به درگاه الهی عرضه می داریم و رجاء واثق داریم که توطئه کسانی که شهید لاجوردی آنها را "منافقین انقلاب" می نامید در خروج از دموکراسی و طراحی برای سرنگون کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز محقق نشود.

بدیهیست که حضور چشمگیر مردم عزیز ایران در انتخابات و روشنگری خواص کشور درباره این طراحی شوم اصلاح طلبان؛ بستری است که مدد و پشتیبانی الهی بر آن مترتب خواهد شد.

***

موسوی لاری: فضای انتخابات یخ زده و غیر مشارکتی است!

عبدالواحد موسوی لاری، از فعالان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه گفته است:

"فضای انتخابات به دلیل رد صلاحیت فضای یخ زده و غیر مشارکتی است. "

او درباره کیفیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیز با تأکید تلویحی بر مفهوم "تحریم خاموش" اظهار می کند: جریان اصلاحات در قالب یک جبهه وارد عرصه انتخابات شده است و با توجه به این ردصلاحیت‌ها به طور طبیعی زمینه لیست دادن جبهه‌ای و ائتلافی برای اصلاحات از بین رفته اما امکان حضور فردی یا حزبی در انتخابات وجود دارد. مخالفتی باحضور در انتخابات از ناحیه احزاب و چهره‌های اصلاح طلب من نشنیده‌ام. حضور ما در انتخابات راهبرد قطعی است اما دادن لیست اقتضایی است.[2]

*آقای موسوی لاری که خود زمانی در دولت اصلاحات در سمت وزارت کشور حضور داشته است نیک می داند که القای مفاهیم سوء انتخاباتی به ذهن مردم هیچ معنایی غیر از دشمنی با نظام و خیانت ندارد.

خاصّه اینکه دلیل قانع کننده ای هم وجود ندارد و اصلاح طلبان حاضر به این روراستی با مردم نیستند که بگویند تحریم خاموش آنها به این علت است که برای نظام اسلامی شرط گذاشته اند تا پیرمردهای ضد امنیتی و مسئله دار این جریان حتما در انتخابات تأیید صلاحیت شوند وگرنه از لیست خبری نخواهد بود.

و همانطور که خودشان هم می دانستند نظام اسلامی در بحث قانون و شرع حتی یک قدم نیز به عقب نخواهد رفت.

افکار عمومی باید بدانند که یخ زدگی و غیر مشارکتی بودن فضا که موسوی لاری بر آنها اصرار دارد در واقع آرزوهای ستاد اصلاحات هستند که به فضل الهی با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دوم اسفند، محقق نخواهند شد.

اصلاح طلبان همچنین در حالی وانمود می کنند که لیست ندادن اشکالی ندارد و این کار یک امر اقتضایی است که بر اساس منطق سیاست، هنگامی که یک طیف یا رجل سیاسی به مردم مصداق انتخاباتی ندهد و نگوید که از نظر او اصلح کیست!؟ عملا فعالیت سیاسی از معنا تهی می شود.

چپ ها در اینجا باید به مردم توضیح بدهند که غیر از "گرانی" چه اثری در زندگی مردم دارند و وجه حضورشان در سیاست ایران چیست!؟

***

سومین وحدت شکنی جبهه پایداری

جبهه پایداری بر اساس رفتار و تصمیمات اعلامی خود قصد وحدت با اصولگرایان را در انتخابات مجلس یازدهم ندارد و در سودای لیست جداگانه به سر می برد.

در همین رابطه غلامعلی حداد عادل، فعال اصولگرا و رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز به تازگی نامه ای سرگشاده خطاب به دبیر جبهه پایداری نوشت و اغلاط جبهه پایداری را در مقابل مردم تهران مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، حداد عادل در این نامه نوشته است: متاسفانه جبهه پایداری هیچ‌گاه در جلسات اولیه شورا و جلسات شورای ائتلاف حضور پیدا نکرد و تا امروز نیز توفیق دیدار شما در جلسات شورا حاصل نشده است.

او در ادامه می نویسد: در آخرین جلسه ای که نمایندگان شورای ائتلاف با جنابعالی و آقای محصولی و دو نفر دیگر از جبهه پایداری داشتند، از سوی جبهه پایداری پیشنهاد شد که برای رسیدن به حداکثر اشتراک در دو لیست تهران، لیست ۶۰ نفره تهیه شده توسط پایداری مبنا قرار گیرد و ۲۴ نفر مشترک این لیست با لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف یکجا در هر دو لیست نهایی ۳۰ نفره قرار گیرد.

پایداری این پیشنهاد را تأمین کننده وحدت حداکثری می دانست اما در همان جلسه توضیح داده شد که شما در فهرست ۶۰ نفره خود بنا داشته اید که هیچ فردی از بعضی از احزاب و تشکلهای حاضر در شورای ائتلاف را در آن فهرست قرار ندهید و قبول پیشنهاد شما عملا به معنی نفی فلسفه وجودی ائتلاف و فروپاشی آن است و به معنی آن است که شورای ائتلاف اختیار تعیین ۲۴ نفر از لیست ۳۰ نفره انتخابات تهران را فقط به پایداری که در شورای ائتلاف شرکت ندارد تفویض کرده باشد و تنها در حد ۶ نفر امکان تصمیم گیری مستقل داشته باشد.[3]

*متأسفانه جبهه پایداری از رفتارهای وحدت شکنانه خود درس نمی گیرد و متوجه نیست که این رفتارها چگونه می تواند مقولاتی مثل دولت اعتدال را در دامن مردم ایران بگذارد.

جالب است که افرادی در سطوح بالای این جبهه هستند که معتقدند آقای روحانی ولایتمدار هست اما مثلا در ولایتمداری محمدباقر قالیباف تشکیک وجود دارد! دیپلماسی روحانی ناب است و ما اگر او را می شناختیم به هم او رأی می دادیم.

این اغلاط به وضوح نشان می دهد که مستقیمِ این راه کج است و آقایان حتما باید در براوردهای سیاسی خود از مشورت و اجماع نیز بهره ببرند.

اما شاهد یکی از تلخ ترین بلایای سیاست ایران یعنی "عدم توبه از اشتباهات و اصرار بر ادامه یک مسیر غلط" هستیم.

اصراری که اگرچه امیدواریم انتخابات مجلس یازدهم مهری بر پایان آن باشد اما این صرفا یک امیدواری است و مبنای تحلیلی دقیق و قابل تخمینی برای آن وجود ندارد.

حتما بایستی این سوال را از اعاظم جبهه پایداری پرسید که نقش تفرقه را در باخت سیاسی و حضور جریانات نامعتقد به خدمتگزاری به مردم چه می دانند!؟

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-870032

2_ https://etemadonline.com/content/383466

3_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-870213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    65 40
    جبهه پایداری داره شورش رو درمیاره اینا افتادن توی تله ی اصلاح طلبا و از قبل خودشونو برنده می دونن
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      27 46
      نشان میدهد که بینش سیاسی شان ضعیف است هرچند ممکن است از لحاظ اعتقادی انسانهای خوبی باشند .
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      35 11
      وقتینکوهش میکنند که جبهه پایداری بنایش بر این است که برخی احزاب نباشند یعنی شورای ائتلاف دارد بر مبنای حزبی نه صلاحیت داشتن عمل میکند اصولگرای که علی لاریجانی باشد با اصلاح طلبی عارف و اعتدالی روحانی چه فرقی میکند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      12 16
      خطاب به ناشناس9:59 : بردار عزیزم هدف باید جذب حداکثری باشه نه دفع کردن در ضمن اینکار جبهه پایداری باعث تقویت جناح رقیب می شه در ضمن اگر مجلس در اختیار فردی نیمه انقلابی هم باشد خیلی بهتر از اینست که با اختلاف مجلس را تقدیم کنیم به حاشیه سازان لطفا بیشتر تأمل کنید
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      4 5
      اشتباه ما بود دفعه قبل پرونده رو بستیم. این همممه خیانت
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      9 13
      به هر حال متصل به آقای مصباح هستند. آقای رئیسی باید با ایشون صحبت کنه. ما باید علمای خود را در این بزنگاه ها امتحان کنیم. اقای مصباح از اقای منتظری درایت بیشتری دارند. امیدوارم بر خلاف دفعه قبل این دفعه سربلند بیرون بیایند. امید!!
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      5 5
      اصلاحات چی ها با ترفند عدم معرفی و عدم نیرو عملا رقیب را به معرفی و تبلیغ برای کاندیدای خود وادار کردند چرا که رقیب برای اثبات اینکه اصلاحات هم نیروی کافی دارد سعی در معرفی نیروهای انها دارد و این بار از زبان رقیب لیست اصلاحات بسته می شود
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      31 7
      در هر صورت جبهه پایداری از جبهه واداده گی خیلی بهتر است.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      9 15
      سلام.بدون مماشات بایدگفت افکاروعملکرد برادران جبهه پایداری مقرون به تکبرو.خودخواهی است.آنها باکمال تاسف افرادی تمامیت خواه هستند.تجربه انقلاب نشان داده این افکارواین عملکردبسیارخطرناک برای انقلاب است.مخصوصا اینها به عقیده خودشان ازمنظر دین ودیانت به موضوعات نگاه کرده وهمه افکارخودرامطابق بادین میدانند.شایدمهمترین ضرر این افکارتفرقه دربین خودیها باشدوبزرگترازآن افکارخودرا محورقراردادن.تجربه نشان داده باگذشت زمان گاهی اوقات افکارخودرابالاترازحنی رهبری میبینند.خلاصه از برادران متدین انتظارمی رود به هوش باشند.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    36 4
    همین مقدار که حتی به براندازها هم در ایران میدان برای انتخابات داده می شود، از داغی فضای انتخابات است. آنچه که یخ زده است، مغز وزیر کشور اصلاحات و امثال وی است. فراموش نکردیم که در تیر 78 قرار بود بروند و بیت رهبری را اشغال کنند که با اقدام سپاه مواجه شد و مصاحبه های آن توسط سردار رحیم صفوی موجود است. در کدام فتنه، کشور وارد شد و اصلاح طلب ها یک طرف آن نبودند و اسراییل و امریکا و هر قاتل دیگر انسانیت از اصلاح طلب ها حمایت نکردند. حتی داعش هم برای انتخابات به نفع اصلاح طلبان ویدیو منتشر کرد که به این جماعت رای بدهید. کشنده حاج قاسم شما و روش شماست. چه بسا فتنه گری های بی پایان شما در نشان دادن وضعیت بحرانی کشور که شما خودتان آنرا به عمد و یا با بی کفایتی دچار سختی کردید، باعث محاسبه غلط شد و شهادت حاج قاسم را برای غربی ها مفید جلوه داد. چه تضمینی داده بودید که از ایران با کشته شدن حاج قاسم اقدامی سر نخواهد زد! از دم تکان دادن برای دشمنان احکام الهی امثال شما چه نفع کمی می برید.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      18 6
      احسنت .جمله شما در مورد فتنه ها که اینها پای ثابت آن بودند بسیار به جا بود .
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      14 3
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
      5 0
      احسنت ،همه واقعیت را در چند سطر خلاصه کردید.
  • احسان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    19 8
    وحدت چیه؟ وحدت بر چه مبنایی ؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      8 2
      اصلاحاتیها 94, بقول خودشون 30_0 بردند, اما چون افراد درستی توی لیستشون نبود از شکست هم براشون بدتر شد, ممکنه لیستی بسته شه که همه توش باشن و روز انتخابات رو جشن برد بگیریم اما این برد چون پایه درستی نداره سر بزنگاه ها ضعفهای خودشو نشون میده.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    26 24
    پایداری و ما ادراک ما پایداری !!!! این جماعت کمر بسته اند به تار و مار کردن جریان ارزشی هزار راه اشتباه دارند اما دریغ از یک عذرخواهی قریب به تمامی سیاستمداران جوان و حتی پیرهایشان یک کارنامه اجرایی و عملی و کارآمد ندارند اما برای کل نظام نسخه می پیچند بیچاره ما که گیر اینها افتادیم اونور با همه کینه هاشون با هم وحدت می کنند و 8 سال پدر ملت و نظام را در میارن اما اینطرف میگه 22 تارو من میدم بشینیم سر بقیش حرف بزنیم !!! اونا در باطلشون متحد و ما در حقمون پراکنده ایم
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      14 16
      امیدوارم آقای مصباح از این گروه آب به آسیاب دشمن بریز اعلام جدایی کنه.
  • میثم IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    21 39
    وقتی پشت پرده، خط مشی جبهه پایداری توسط احمدی نژاد و عواملش مشخص میشه انتظار وحدت از جبهه پایداری، انتظار نا بجایی است چون خود احمدی نژاد تو این چند سال نشان داده که به هیچ وجه علاقه و اعتقادی به وحدت در جامعه نداره سخنان ساختار شکن ایشان موید این ماجراست
    • سارا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      9 6
      احمدی نژاد حتی اگه ساختارشکنم باشه خوبه حداقل واس مردم یکاری میکنه و اتفاقا تمامی ساختارهای الان فقط باعث ثروت زایی یه عده خاص شدن!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    16 6
    پس عارف هم به سمت حجاریان غش کرد . شما که انقد ناراحتی چرا خودت ثبت نام نکردی جناب عارف ؟ شاید میترسیدی تائید صلاحیت بشی و نقشه طیف تان برای ضربه به نظام کاری نشود ؟؟
  • حامد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    29 33
    از حجت الاسلام آقا تهرانی که شیفته احمدی نژاده چه انتظاری دارید؟ قهر و خانه نشینی احمدی نژاد را کتمان کرد، یعنی علائقش به مصلحت جامعه اولویت داره الانم وابستگیش به احمدی نژاد چشم و گوشش را بسته
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    16 3
    آقای لاری قضیه آن ملک معروف به کجا رسید ؟
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    34 13
    سلام اتفاقا روش انتخاب کاندیداها توسط پایداری ها صحیح تر هست بدون در نظر گرفتن عضویت در احزاب وفقط براساس ساده زیستی و ولایت پذیری ونداشتن هیچ گونه سابقه غیر ولایی انتخاب شدند واز 24 نفر لیست تهران فقط 3 نفر عضو پایداری هستند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    6 9
    اگر رقابتی هم بود خبری نبود رقابت با چی هرکی خواستید سرمردم همتون اوردید
  • نون خ IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    21 10
    اون سالی ک پایداری لیست مجزا داد تهران اکثریت لیستش رفتند مجلس، و امثال آقای باهنر و... رفتند مرحله دوم. نتیجه ائتلاف پایداری با دیگر اصولگرایان در این سالها چه بود؟؟افتادن مجلس به دست کسانی که در بزنگاه ها شبه اصلاح‌طلب میشدند
  • GB ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    37 4
    دیگر مساله نباید اصولگرا و اصلاح طلب باشد. اصولگرا ها هم جز خرابی هیچ فایده ای برای مملکت نداشتند. الان باید فقط نیروهای انقلابی، متعهد، متخصص، جوان با معیشت عادی بمجلس بروند. شفافیت اقتصادی و سیاسی هریک نیز مهم است. من بصراحت میگم در طول تاریخ هیچ ثروتمندی وجود ندارد که پولش را از راه تبانی و دزدی بدست نیاورده
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    27 10
    از سایت مشرق انتظار انصاف تقوی هست. چرا جوابیه آقای آقا تهرانی در مقابل بیانیه آقای حدادعادل را نشر ندادید. وحدت و ارائه لیست مشترک یک خواست عمومی از همه نیروهای انقلابی واقعی است اما روند ائتلاف که اولویت اولش احزاب معلوم الحال اصولگرا نما هستند و بعد صلاحیت انقلابی و تخصصی راه درستی نیست. آقای قالیباف آقای تهرانی و حدادعادل عملکرد قبلی قابل قبولی دارند و براساس منافع اسلام و انقلاب باید به وحدت برسند اما جریان نفاق پیچیده به رهبری لاریجانی جایی در بین انقلابیون ندارد و اگر ائتلاف میخواهد پله آنها باشد به انقلاب خیانت کرده است.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      4 28
      وای ازدست شما وای از دست شما وای از دست شما اگر ابلیس شمشیری داشته باشه یک لبه ش مخالفین منحرفین هستن یک لبه ش تند روهای افراطی که با هیچکس جمع بسته نمیشن!!!! سبب نبودید سوزنده سبب نشوید نجاشی گر نتوان شد ابولهب نشوید!!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    11 2
    اگر اصلاح طلبان اندکی هوش داشته باشند اصلا کاندید نمی شوند نه بخاطر تحریم خاموش بلکه بخاطر ریزش آراء که نتیجه عملکرد خودشان است .
  • حقیقت گو IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    14 0
    باسلام - افرادی که سالیان است در لباس خدمت به کشور و مردم ، به آنها خیانت کردند در بین مردم جایگاهی دیگر ندارند . مردم آگاه هستند .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    24 3
    روش پایداری درسته.مثلا اصولگراها لیست بستن، چند نفر روحانی،چند نفر خانم، چند نفر فعال احزاب، چند نفر سرشناس بالای ۴۹ سال،بععععععد اگر چیزی موند دو سه تا جوان؟؟؟!!! ببخشیدا کلا بگین مجلس حاج اقا،حاج خانم بستید دوتا جوون اون وسطا گذاشتین که مثلا آره جوون داریم؟؟؟؟آها ببخشید یادمون نبود سهم دهی به گروه‌ها و احزاب از فرامین رهبری «برای تشکیل مجلس جوان و پر تحرک با تفکر نو » مهمتره! آقایون بخدا قسم اگر مثل چند دو ره قبل مجلس و دولت و شورا،قافیه رو ببازید سر خاله خانباجی گری‌هاتون،اون دنیا جلوتونو میگیریم. نه سواد رسانه دارید،نه سواد جامعه شناسی، نه تب ملت دستتونه،فقطططططط خودتونو میبینید و خودتونو دیدید.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 8
    شما بگو حماقت نگو خیانت اما هیچ خائنی نمیتونه این خیانتو بکنه.
  • احمد هاشم زاده IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    33 9
    نظر کوچک و بزرگ جبهه پایداری درباره روحانی و حامیانش و دستاوردهایش!! روشن است پدرخوانده هایی که یک روز برای جبهه انقلاب لیستی از دوستان و آشنایان اصلح!!! میچیدند و یک روز برجام را تایید میکردند بهتر است سکوت کنند سکوت.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    28 6
    در شورای ائتلاف کسانی تایید شدند که حامی سرسخت برجام بودند. آفرین به جبهه پایداری باید قاطع باشند
  • کامران IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    6 27
    پایداری های با اینگونه اقداماتشون دارن راه را برای تسلط دوباره اصلاح طلبان فراهم می کنند همانگونه که سال 92 با اختلاف افکنی و تفرقه باغث روی کار آمدن روحانی شدند. خداوند ما را از بی بصیرتی نجات دهد.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    28 8
    زنده باد پایداری
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      6 22
      میبینید! دوباره زنده باد و مرده باد شروع شد! اونم بین خودیها آقایان پایداری! خواهشا به خودتون بیاید. به خاطر انقلاب. به خاطر مردم.به خاطر کشور
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    7 25
    حضرت آقای مصباح! برای این وحدت شکنی کاری بکنید. مملکت دیگر تاب خائنین را ندارد. از شما خواهش میکنم...
  • محمد بزرگ IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    38 5
    ائتلاف پایداری با اصولگرایان بر مبنای شیوه قبلی، فقط و فقط اشتباه محرزه خروجی ائتلافی که به تایید امثال لاریجانی و باهنر برسند، همون نباشه بهتره، یادمون نره سری قبلم گفتن اگه ائتلاف نشه اصلاح طلبا میان، بعد لاریجانی از صدتا اصلاح طلب که بیشتر ریشه مملکت رو زد. نزد!؟ اساسا تفکر اصولگرایی دیگه مرده به حساب میاد. حتی پایداری هم تنها در صورتی قابل پذیرش هست که مطابق با تفکرات انقلابی گری باشه که با پشتوانه ایت ا... مصباح بنظرم این مطلب به واقعیت نزدیکتره. وقتی شخصی مثل اقای مصباح هست، دیگه جایی برای عرض اندام ائتلافی مثل اصولگرا باقی نمیمونه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    9 1
    اصلاح طلبان از اول هم در مسیر امام نبودند نهایت کارشان مثل منافقان می شود.مهم عاقبت به خیری است که فعلا در مسیر منافقین هستند تا ببینیم خداوند متعال اراده اش بر چی تعلق گرفته است .
  • م US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 7
    اینا که خودی ها را قبول ندارن حتی با اشتباهات جزئی، چطور ازشون انتظار داشته باشیم بین مردم هم خط کشی نکنند و مردم را هم به دو دسته خالص و ناخالص تقسیم نکنند. یاد توابین بخیر
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    9 46
    جبهه پایداری مخالف انقلاب هست برای همین با نیروهای انقلاب به وحدت نمیرسه تا بتونه به انقلاب ضربه بزنن. حالم ازشون به هم میخوره احمقهای نفهم منفعت طلب
  • حسين DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    9 2
    آقاى موسوى لارى فضاى انتخابات يخزده نيست ولى ذهن و تفكر و مغز تو ويارانت منجمد شده .
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    7 5
    اگر واقعا جبهه پایداری همچون قدرتی دارد تا دولت مورد نظر خودرا در دامن مردم ایران بگذارد شما که معتقد به رای آوری وایجاد وحدت هستید پس چرا از فرصت واقتدار پایداری استفاده نمیکنید ووحدت را بهم میریزید تا دیگران سرکار بیایند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    در یک نظر دو اشتباه شده .. اگر نوشتید مصوبات ..مصوبان حقشان نبوده ... حقشان بوده اشتباه درج شده
  • مختار IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    16 2
    همه کاره ائتلاف 6سال پیش از برجام حمایت کرده والان میگوید تازه متوجه شدم که برجام نتیجه ای در برنداشت بنازم به اینهمه بصیرت نشات یافته از فلسفه کانت
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    8 0
    تا این احزاب باطل و پوچ وجود دارند مشکل مملکت حل نخواهد شد. تا حقوق و مزایای ویژه نمایندگان مجلس وجود داشته باشه مشکل حل نخواهد شد تا نمایندگان محل کارشون بین مردم در سطح شهر نباشه مشکل حل نخواهد شد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    5 28
    جبهه پایداری خودشان که رای نمی آورند هیچ موجب ریزش رای ائتلاف اصول گرایان هم می شوند
  • مرصاد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    5 18
    با این رفتار جزیره ای جبهه پایداری ؛ خودشان که رای نمی آورند هیچ ، موجب ریزش رای ائتلاف اصول گرایان هم می شوند ! وحدت ؛ در عین تعارض را ، از اصلاح طلبان و لیبرال ها یاد بگیرید ! که چون می خواهند ؛ جناح رقیب رای نیاورد ، با هم لیست امید می دهند !! نگذارید بگویند ؛ " مومن از یک سوراخ ، چند بار گزیده می شود " !!
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    23 6
    دعا کنید قالیباف مثل علی لاریجانی نشود که احتمالش هم هست یادتون هست قالیباف پسر رفسنجانی را مدیر عامل مترو کرد آیا تا حالا از علی لاریجانی انتقاد کرده؟ البته من فقط به لیست پایداری رای می دهم چون تخصص و تعهد با هم دارند در این مجلس هم نمایندگان پایداری در مقابل خطاهای فراوان دولت ایستادند بقیه یا تماشا کردند یا حمایت از دولت کردند ببخشید جناب مشرق بر خلاف نظرتون نظر دادم
    • سید حسین IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      2 4
      زمان شهرداری احمدی نژاد، رییس مترو کی بود؟! یعنی الان قالیباف رو ندیدی که 6 سال هست در مقابل روحانی داره انتقاد میکنه؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 0
    از مشرق عذرخواهی می کنم همیشه اینطور نبوده سانسورچی باشد
  • حقیقت IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    7 1
    جذب حداکثری در مورد عوام الناس مصداق دارد و نه در خواص . اما روش وحدتی که آقای حداد در نظر دارد یعنی ،برجامی و مخالف بر جام و نیز طالبان دوستی و مذاکره با آمریکا و دوستاران عزت مملکت و آزادیخواهان و عزت طلبان دور یک میز به بهانه جذب حداکثری بنشینند. و دوباره برجام 2 و 3 را در بیست دقیقه تصویب کنند. اما در این بزنگاه جبهه پایداری با بصیرت تمام قصد دارد اشتباهات قبلی اصولگرایان تکرار نشود و مجلسی بر پایه گفتمان و اصول انقلاب شکل بگیرد. دوستان عزیز جو گیر نشوید و به این نوع وحدت و شوراهای ائتلاف دل خوش نکنید و ندانسته جبهه عزیز پایداری را نکوبید.
  • ایرانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    3 0
    سلام به مشرق عزیز اگر به این عزیزان دسترسی دارین خواهشا بگین یه لیست واحد بدن و در اولین انتخابات گام دوم انقلاب مجلس خوبی داشته باشیم و اگر کار برای رضای خدا باشه مطمنا میشه یه وحدت رسید ما بچه های انقلابی از این ناهماهنگی بین نیروهای انقلابی ناراحتیم و غصه می خوریم
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    6 6
    چرا خوارج گونه رفتار می کنند...
  • jozef IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 7
    این بارهم اصلاحات پیروز است
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 1
    واقعا؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    13 1
    چه جبهه ائتلاف و چه پایداری، اگر از روحانی و لاریجانی حمایت کرده باشند، لیاقت مجلس رفتن ندارند. اصلاحاتی های بی دین که هیچ!!!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    1 2
    اصلا جبهه پایدار درست شده برای وحدت شکنی
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    2 1
    نقد شما از پایداری بی انصافی بود
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    مررررررررگ بررررررر امریکککککککککککککککککککککا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس