فراکسیون امید مجلس

جبهه اصلاحات به‌خاطر اطلاع از سقوط مقبولیت اجتماعی خویش، روش حضور در انتخابات بدون پذیرش مسئولیت رسمی آن را برعهده گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که رئیس فراکسیون امید هم هست، به ایلنا گفت: شخصا از همه اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف که کاندیدای اصلاح‌طلب برای معرفی دارند درخواست می‌کنم تمام تلاش خود را برای حضور موثر مردم در انتخابات و پیروزی کاندیداهای خود به کار ببندند.

بیشتر بخوانید:

اصولگرایان در گام آخر، اصلاح طلبان با تابلوی جدید

رایزنی درباره لیست ائتلافی اصلاح طلبان

با این همه زیگزاگ اصلاح‌طلبان صد رحمت به شترمرغ

وی در عین حال گفت: اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما از لوگو و برند شورای عالی نمی‌توانند استفاده کنند.

مظلوم‌نمایی اصلاح‌طلبان در حالی است که آنها از عارف خواستند مجددا در انتخابات نامزد نشود. چرا که طبق نظرسنجی‌ها و در تماس با مردم یقین کرده‌اند که این بار مردم به طیف مذکور به‌خاطر وعده‌های دروغ و تحمیل خسارت‌های سنگین به معیشت مردم رای نخواهند داد.

در همین حال علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به نامه‌نیوز گفت: تصمیم شورا یک تصمیم جبهه‌ای است و بار مسئولیت لیست چند حزب نباید به عهده تمام اصلاح‌طلبان بیفتد. اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی شخصیت شاخصی در انتخابات ندارند و به همین دلیل دیگر نمی‌خواهند حمایتی انجام دهند که متعاقب آن احتمال ریزش سرمایه اجتماعی برود. شورای سیاستگذاری تمایلی نداشت و ندارد که تجربه سال ۹۴ تکرار شود.

صوفی درخصوص علت عدم ارائه لیست ائتلافی توسط اصلاح‌طلبان گفت: «اتفاقی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و بعد از آن در انتخابات مجلس سال ۹۴ رخ داد، وجه سلبی داشت یعنی ما سعی کردیم مردم را قانع کنیم که به کسانی رای بدهند که قدرت از دست افراطی‌ها خارج شود. این خواسته به نتیجه رسید اما بعد از آن، به‌دلیل ناکارآمدی دولت و مجلس مردم ناامید شدند، مردم اصلاح‌طلبان را در ایجاد وضع موجود مقصر می‌دانند. ما از معیارهای اصلاح‌طلبی در دو انتخابات پیشین عدول کرده بودیم و نتوانستیم مطالبات مردم را محقق کنیم؛ از این رو اعتماد عمومی به اصلاح‌طلبان مخدوش شد.

از سوی دیگر روزنامه سازندگی متعلق به حزب کارگزاران در گزارشی تصریح کرد: لیست‌های انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب در راه است.

در حالی که محسن هاشمی اعلام کرده کارگزاران ۱۶ نامزد اختصاصی دارد و سعی می‌کند لیست خود را به ۳۰ نفر برساند.

سازندگی نوشت: برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند ندای ایرانیان، کارگزاران و اعتماد ملی فهرست انتخاباتی دارند.

همچنین محمدرضا خباز، از فعالان اصلاح‌طلب و استاندار پیشین خراسان شمالی به روزنامه آرمان گفته است: احزاب اصلاح‌طلب لیست مشترکی ارائه خواهند کرد. به گفته وی به‌جای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبان در مرکز هر استان برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند و لیست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 1
    اینکه می شود اسهال طلبی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس