نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

نخست وزیر فلسطین طی نطقی در اجلاس سران اتحادیه آفریقا 29 سال مذاکره با رژیم صهیونیستی تحت نظارت انحصاری آمریکا را بی حاصل خواند.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست از کشورهای آفریقایی برای تأکید بر مخالفت خود با معامله قرن، برگزاری یک نشست بین المللی صلح را خواستار شد.

به نوشته پایگاه خبری «روسیا الیوم»، محمد اشتیه به نیابت از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سی و سومین اجلاس سران اتحادیه آفریقا که امروز (یکشنبه) در آدیس آبابا با شعار «خاموش کردن تفنگ‌ها، ایجاد فضای مناسب برای توسعه آفریقا» آغاز شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش حماس به نقشه ادعایی نتانیاهو

نخست وزیر فلسطین طی نطقی در این نشست گفت: «فلسطین به راه حل سیاسی بر اساس مراجع بین‌المللی متعهد است، اما این طرح معامله قرن می‌خواهد هر آنچه بر فلسطین تحمیل شده مشروع کند و اشغالگری نظامی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را که مغایر با قوانین و مراجع بین المللی است قانونی جلوه دهد».

اشتیه ضمن درخواست از کشورهای آفریقایی برای تأکید بر مخالفت خود با معامله قرن که به دنبال نابودی مسئله فلسطین است بر ضرورت برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری با کشورهای آفریقایی در مسائل مربوط به توسعه  ادامه داشته باشد.

او گفت: «اینکه شعار این کنفرانس خاموش کردن تفنگ‌ها برای ایجاد فضای مناسب توسعه در آفریقاست یعنی موضوع فرامرزی  است در دیگر مناطق دنیا و به خصوص فلسطین هم باید تفنگ‌های رژیم اشغالگر است که به سمت ملت فلسطین نشانه رفته است، خاموش شود».

اشتبه مواضع کشورهای عضو اتحادیه آفریقا و همکاری آنها با فلسطین را ستود و گفت این امر در رسیدن به دستاوردها تأثیر دارد و فلسطین به دنبال ادامه روابط مثبت با آفریقاست.

نخست وزیر فلسطین گفت: «تجربه مذاکرات با اسرائیل به شکل و سیاق کنونی آن و تحت نظارت انحصاری آمریکا از دستیابی به راه‌حلی که به تشکیل کشور فلسطین و پایان اشغالگری منجر شود ناتوان بوده است».

وی تأکید کرد: «باید در ساز و کارهای قدیمی (مذاکرات) که بیش از ۲۹ سال از عمر آن می‌گذرد تجدید نظر کرد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد. 

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده  و همه قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس