کد خبر 1039807
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
‌

صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، با انتشار پستی راهکارهایی برای گرامیداشت دهه فجر در خانه ارائه داد.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، تصویرنوشته‌ای از سخنان رهبر انقلاب درباره پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت دهه فجر منتشر کرد و راهکارهایی برای ترویج فرهنگ انقلابی درخانه ارائه داد.

صفحه ریحانه بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره ضرورت گرامی‌داشت دهه فجر، مانند عید نیمه شعبان در خانواده را منتشر کرده و درست کردن ماسک، پوستر، روزنامه دیواری، آذین بندی خانه به وسیله بادکنک و ریسه، بر افراشتن پرچم ایران سر در خانه و آموزش احترام به آن، توصیف ساده انقلاب اسلامی و دوران قبل از آن برای فرزندان را از جمله راهکارهای برگزاری هدفمند و خاطره انگیز جشن انقلاب در خانه برشمرد.

در ادامه می‌توانید متن و پست منتشر شده توسط صفحه ریحانه را مشاهده کنید:

" خانه‌ی انقلاب

در این یادداشت، ایده‌هایی برای شما والدین عزیز مطرح می‌کنیم تا دهه‌ی فجر را برای فرزندان‌تان شاد، خاطره‌انگیز و هدفمند برگزار کنید.

رهبر گرانقدر انقلاب می‌فرمایند: «برگزاری دهه‌ی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ی شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱»؛ پس خانه را مانند عید، سامان دهید و آذین ببندید.

با کمک فرزندان، خانه را با بادکنک و کاغذهای رنگی تزئین کنید. آن‌ها حتما دلیل این تغییر خوشایند را از شما خواهند پرسید؛ پس با واژه‌های ساده، آنچه را که چهل و یک سال پیش اتفاق افتاده برایشان بگویید.

تقدس قیام در برابر ظلم و آلودگی، و مبارزه برای به دست آوردن آزادی و استقلال را برایشان توصیف کنید. به نقش و ویژگی‌های امام خمینی (ره) بپردازید و سعی کنید تصویر ساده‌ای از ایران قبل از انقلاب به آن‌ها بدهید.

تمام کارهایی را که سال‌ها پیش، در ایام دهه‌ی فجر در مدرسه انجام می‌دادید، حالا می‌توانید در خانه برای فرزندان‌تان اجرا کنید.

با بچه‌ها بساط روزنامه‌دیواری را دست و پا کنید. نتیجه هر چه که باشد، خوب است. روزنامه‌دیواری تکمیل‌شده را تا آخر دهه‌ی فجر به جایی در خانه آویزان کنید. مهم این است که در خلال تولید این روزنامه‌دیواری، با بچه‌ها تعامل و تبادل نظر دارید.

بچه‌ها این بازی‌ها را دوست دارند و از آن‌ها اثر می‌پذیرند؛ خصوصاً اگر برای تولید یک اثر جایزه بگیرند، هرگز محتوای آن را از یاد نمی‌برند.

در دهه‌ی فجر، با وسواس و طی مراسم جذابی، به همراهی بچه‌ها پرچم ایران را بر سر در خانه‌تان برافرازید. عشق و احترام به پرچم کشور را در فرزندان‌تان پرورش دهید. به آن‌ها بگویید هر کدام از رنگ‌های به کار رفته در پرچم چه مفهومی دارند. نام بردن از همین مفاهیم، پرسش‌های زیادی در ذهن‌شان ایجاد می‌کند که با پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌توانید نکات تربیتی مهمی را به آن‌ها انتقال دهید؛ البته متناسب با سن و درک خودشان. هرگز آن‌ها را با واژه‌هایی که برایشان پیچیده و نامفهوم است، تنها نگذارید. اگر می‌خواهید واژه‌ی جدیدی به آن‌ها بیاموزید، حتما توضیحات لازم و کافی را ضمیمه‌اش کنید.

قبل از رفتن به راهپیمایی ۲۲ بهمن، با همکاری فرزندان‌تان پوستر و ماسک درست کنید. آن‌ها حتماً این کار را دوست خواهند داشت و از انجامش در کنار شما لذت می‌برند.

سعی کنید مسیر را طوری انتخاب کنید که کمتر در ازدحام جمعیت یا ترافیک خودروها بمانید. صبر آن‌ها از شما کمتر است و زودتر خسته می‌شوند.

عکس یادگاری را فراموش نکنید."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس