روزنامه های اصلاح طلب 20 بهمن

وضع فعلی اقتصادی کشور،نتیجه «تَکرار می کنم» های سران اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر توان موشکی را محدود نکنیم اروپا قهر می‌کند

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت:«ایران باید در انتخاب استراتژی مناسب و تالی آن(درباره برجام)، واقعیت‌های جهان امروز را به‌درستی مشاهده و از رفتارهای احساسی پرهیز شود...خروج از برجام نفعی برای ایران نخواهد داشت؛ چراکه با مقابله‌به‌مثل اروپا مواجه شده و عملا پایان این توافق، برای طرف‌های آن بازی باخت-باخت محسوب خواهد شد. اعاده پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت، بازگشت تحریم‌ها با پشتوانه شورای امنیت و تبدیل آمریکا به بازیگر اصلی علیه ایران حتی در شورای امنیت، پیامد این اتفاق خواهد بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«با توجه به اختلاف‌نظر آمریکا و اروپا درباره توافق هسته‌ای، هر دو در موضوعات فعالیت موشکی ایران و نفوذ ایران در منطقه نظرات و نگرانی‌های مشترکی دارند. ایران می‌تواند برای حفظ موضع اروپا در توافق هسته‌ای و جلوگیری از "نقش‌آفرینی دیگر موضوعات" در به شکست کشاندن کامل برجام، تصمیماتی اخذ و اجرا کند. تفکیک برجام از دیگر موارد و گفت‌وگو با اروپا به شکل صریح درباره مسائل مختلف، امری است که می‌تواند در شرایط موجود راهگشا باشد. زیرا در غیر این صورت اروپا تحت فشار آمریکا از ایران فاصله گرفته و مواضع آمریکا و اروپا در مسائل غیربرجامی به یکدیگر نزدیک خواهد شد».

روزنامه شرق در ادامه تاکید کرد:«علاوه بر این...می‌توان با حل مسائلی مانند اتباع زندانی[بخوانید جاسوس های دوتابعیتی]، همچنان از انگلیس در برجام بهره برد. تلاش برای حفظ موضع اروپا حتی اگر تأمین‌کننده منافع حداکثری پیش‌بینی‌شده در برجام نباشد، در حفظ منافع حداقلی کشور و به‌ویژه پشت‌سرگذاشتن مرحله حساس در شرایط کنونی حائز اهمیت است».

همچنین «مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«من بارها از زبان مسئولان رده بالای کشور، بخصوص آنهایی که مخالف دولت هستند یا افرادی که می‎خواهند جایگاه فعلی خود را حفظ کنند، شنیدم که می‎گویند برجام باعث بدبختی ما شده است. اتفاقاً برجام امکانات خوبی را به‌کشور بازگرداند و خروج امریکا از آن باعث ایجاد همه این مشکلات شد».

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به هیچ عنوان به «اصالت دستاورد» اعتقاد ندارند. بلکه مهمترین مسئله برای این طیف «اصالت مذاکره و توافق» است. به همین خاطر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در اوج مذاکرات هسته ای و دقیقا در برهه ای که باید از طرف مقابل امتیاز می گرفتیم، در اظهارنظری عجیب گفت:«هر توافقی بهتر از عدم توافق است»! در همان مقطع، «جان کِری» وزیر خارجه دولت اوباما گفت:«توافق نکردن، بهتر از توافقِ بد است».

پس از امضای برجام، علیرغم نقض فاحش توافق توسط آمریکا و اروپا، دولت روحانی در برجام ماند. در حقیقت دولت به طرف غربی این پالس را داد که «به هر قیمتی در توافق خواهد ماند». به همین خاطر بود که وقتی آمریکا از برجام خارج شد، روحانی در اظهارنظری عجیب گفت:«مزاحم رفت،برجام را با اروپا ادامه می دهیم»!

رویکرد غلط «امضای هر توافق، بهتر از عدم توافق» و سپس رویکرد خسارت بار «اجرای غیرهمزمان و نامتوازن توافق» و در ادامه «ماندن در توافق به هر قیمت» موجب شد تا «هسته ای برود، اما تحریم ها بماند».

حالا علیرغم نتیجه خسارت بار توافق هسته ای و در شرایطی که آمریکا به صورت رسمی و اروپا به صورت عملی از برجام خارج شده است، برخی اصلاح طلبان مدعی هستند که باید به طرف غربی امتیازات جدید بدهیم تا شرایط بدتر نشود!

روزنامه اصلاح طلب شرق صراحتا اعلام کرده است که اگر درباره توان موشکی و قدرت منطقه ای کشورمان با اروپا مذاکره نکرده و به توافق نرسیم، طرف اروپایی را از دست می دهیم!

آیا برای جلب رضایت اروپا باید بر توان دفاعی کشور چوب حراج زد؟! آیا همین کشورهای اروپایی حاضرند درباره توان دفاعی خود معامله کنند؟!

هنوز چهل روز هم از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سپری نشده است. گویا برخی اصلاح طلبان برای مذاکره با قاتلان حاج قاسم سلیمانی لحظه شماری می کنند!

** ابتکار: مردم ایران از انقلاب خسته شده‌اند

روزنامه ابتکار در یادداشتی با عنوان «سکوت انتخابی جامعه ایران» نوشت: «جامعه ایران...در یکصد سال اخیر تجربه دو انقلاب و دو کودتا را در کارنامه دارد و طی چهل سال گذشته هم از معبر جنگی بزرگ در طول ۸ سال و منازعات متعدد سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی عبور کرده است. به طور طبیعی نباید از مردمان چنین جامعه‌ای توقع زیستنی متعادل و معمول داشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «وضعیت در سال‌های اخیر هم رهیافتی متعادل و متناسب را نوید نمی‌دهد. حذف همه‌جانبه برخی جریان‌های سیاسی از عرصه قدرت، برملا شدن فسادی فراگیر در بخش‌های متعدد، پنهان‌کاری‌های گاه و بی‌گاه طبقه حکمران و فشار مضاعف اقتصادی در نتیجه سوءتدبیرها و فساد اقتصادی ـ رانتی، همه‌وهمه موجب شده تا جامعه خسته از دو انقلاب، دو کودتا، یک اشغال (شهریور ۲۰) و یک جنگ طولانی، امکان و فرصت گفت‌وگو را از دست بدهد. در حقیقت به نظر می‌رسد جامعه ایران مجالی برای حرف زدن در دوره‌های مختلف تاریخی و به ‏ویژه تاریخ معاصر کشور پیدا نکرده است. این همه موجب شده تا "سکوتی فراگیر" همه ارکان و ابعاد جامعه ایران را فرا گیرد...در پاسخ به انتخابی یا اجباری بودن این سکوت نیز شواهد نشان می‌دهد که جامعه ایران "سکوت انتخابی" را در دستورکار قرار داده است. سکوتی که نتیجه عوامل پیش‌گفته و البته ناشنوایی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است».

ابتکار در ادامه نوشت:«ارباب قدرت هرگز گوشی شنوا برای گفت‌وگوهای عمومی جامعه نداشته‌اند و این موجب شده تا جامعه به سکوتی انتخابی پناه ببرد. این پناه بردن اما نتایجی بسیار وخیم در پی خواهد داشت...سکوت انتخابی واجد دو ویژگی بارز شناختی است. نخست آن‌که این اختلال متعلق به دوران پیش از بلوغ است و دومین ویژگی آن‌که بروز این اختلال نسبتی مستقیم با مسئله اضطراب اجتماعی دارد...جامعه ایران هنوز به بلوغ کامل نرسیده است. رفتارهای توده‌وار، بی‌توجهی به نهادهای مدنی، عدم شناخت کارکرد و خاستگاه قانون و رفتارهای هیجانی، همگی حکایت از آن دارند که جامعه ایران تا رسیدن به بلوغ کامل اجتماعی فاصله‌ای معنی‌دار دارد...ایران جامعه‌ای است که بسیاری از امنیت‌های آن سلب شده است. مردم ایران مدت‌ها است که نگرانی‌های متعدد و متکثر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تجربه می‌کنند».

این روزنامه اصلاح طلب با توهین به مردم ایران، آنان را جماعتی نابالغ نامیده و مدعی شده است که مردم ایران از انقلاب اسلامی خسته شده اند. نویسنده یادداشت مذکور، مسئولین کشور را نیز به ناشنوابودن متهم کرده است!

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، نه مردم ایران از انقلاب اسلامی خسته شده اند و نه تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ناشنوا هستند. حضور میلیونی مردم بصیر و عزیز ایران در تشییع باشکوه و تماشایی سردار حاج قاسم سلیمانی، تنها یک نمونه از پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مردم ایران دلخور هستند، اما نه از انقلاب و نظام بلکه از دولتی که همه امور، حتی آب خوردن مردم را به نشست و برخاست و اخم و لبخند مقامات آمریکایی گره زد. مردم از برجام زدگی و در برجام ماندگی دولت آقای روحانی گله مندند. از اینکه دولت- با امکانات و اختیارات گسترده- به وزارت خارجه خلاصه شده و وزارت خارجه- با امکانات و اختیارات گسترده- به وزارت امور برجام خلاصه شده است.

مردم ایران، مردمی فهیم، بصیر، بالغ، پرشور و باشعور هستند. رهبر معظم انقلاب- «این ملت بیدار و آماده است؛ این ملت خسته نیست. کسانی که تبلیغ می‌کنند که این ملت خسته است، خودشان خسته‌اند، خودشان بی‌نشاط‌اند؛ این را تعمیم می‌دهند و قیاس به نفس می‌کنند...این ملّت خسته نیست، نومید نیست... ملّت ایران باید بیدار باشد؛ باید توطئه‌ها را بشناسد. برادران عزیز، خواهران عزیز! در سراسر کشور، امروز توطئه‌ی دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده‌ی ملّت ایران برای اینکه اینها را خسته کنند».

** تقلای شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات برای فرار از کارنامه

روزنامه آرمان در گزارشی نوشت:«کمتر از دو هفته تا انتخابات مجلس یازدهم باقی است و جریانات سیاسی کم‌کم درصدد انتشار لیست‌های انتخاباتی خود هستند. در این میان اصلاح‌طلبان که بنا به گفته بسیاری از فعالان سیاسی این جریان با ردصلاحیت مواجه بوده‌اند صلاح کار را در عدم انتشار لیست در تهران و سپردن عنان امور در استان‌ها به شوراهای استانی دیده‌اند. با این حال چند روزی است که برخی رسانه‌ها از انتشار لیست انتخاباتی توسط احزاب اصلاح‌طلب خبر می‌دهند. گرچه این خبر در همان ابتدا از سوی شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان رسما تایید نشد و هرگونه ائتلافی در قالب اصلاح‌طلبان را رد کردند اما اظهارات برخی دبیران کل احزاب و شخصیت‌ها نشان می‌دهد که برخی احزاب چنین قصدی دارند».

چند هفته پیش از آنکه بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان آغاز شود، «عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«اصلاح طلبان اگر مشروط در انتخابات شرکت نکنند، پفیوز سیاسی هستند».

اصلاح طلبان پیش از آغاز بررسی صلاحیت ها، با ادعاهایی همچون «تحریم انتخابات» و «حضور مشروط در انتخابات» سعی کردند تا فضا را برای امتیازگیری از شورای نگهبان و عبور حداکثری از فیلتر بررسی صلاحیت ها مهیا کنند.

شورای نگهبان براساس قانون و در رویکردی فراجناحی و بدون توجه به فضاسازی اصلاح طلبان، به بررسی صلاحیت ها پرداخت. اما فعالین اصلاح طلب مدعی شدند که این طیف توسط شورای نگهبان قلع و قمع شده است. این در حالی بود که طیف اصلاح طلب با ترافیک کاندیدا روبروست.

در همین رابطه، پروانه مافی، نماینده اصلاح طلب مجلس اذعان کرد که اکثریت نمانیدگان اصلاح طلب مجلس تایید صلاحیت شده اند.

حالا اصلاح طلبان پس از ادعای «لیست نمی دهیم»، تاکید کرده اند که در تمامی استان ها لیست خواهند داد.

تنها تفاوت در این است که تابلوی شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات به احزاب اصلاح طلب تغییر خواهد کرد. یکی از علت های اصلی این اقدام، فرار از کارنامه است.

وضع فعلی اقتصادی کشور، نتیجه «تَکرار می کنم» های سران اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    69 7
    به جهنم که قهر میکند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    14 39
    من از معصومه ابتکار بدم میاد ولی منظور او این بود که مردم از انقلاب کردن برای بار دوم و سوم و غیره خسته شدند. نه از انقلابی که 41 سال پیش تمام شده. یعنی خطابش به براندازان بود.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      33 3
      کجای کاری، روزنامه ابتکار نه معصومه ابتکار عمو جون
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      1 1
      شلغم
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    21 66
    کاملا درست گفته.بیزار شدیم
    • سید DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      51 12
      هرجا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      41 12
      از طرف خودت حق داری هر طور میخوای باشی.ولی این ملت با تشییع سی میلیونی سردار سلیمانی=سمبل انقلابی گری ورزمندگی در جبهه انقلاب ،نشان دادند که سرحال دنبال تحقق ارمانهای انقلابند.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 1
    عجب
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 3
    انقلاب مردم ایران
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    42 10
    خب گمشو بیرون ابتکار
  • NZ ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    38 8
    مطمئنا در این دوران روح شاه سلطان حسین صفوی در آن دنیا میتواند مدعی آبرو باشد! از بس که شما اصلاحاتی ها در بی آبرویی, بی غیرتی و بی صفتی جایی برای کسی نذاشتید.
  • حسین IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    43 10
    (( ابتکار: مردم ایران از انقلاب خسته شده‌اند)) دقیقابگو از شما نفهم ها خسته شدن شما وقتی حرف میزنی دهنتو ببند که از طرف مردم ور نزنی
  • GB ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    33 4
    به درک اسفل السافلین که قهر میکند. تو اینقدر خنگی که فکر میکتی آشتی هستند. اگر یک سلول مغز هم داشتی میفهمدی انها همیشه در اوج دشمتی بوده اند و نوکری امریکا را کرده اند
  • SE ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    26 5
    خاک بر سر احمقهایی که حاضرند امنیت ملی و توان دفاعی کشور را برای قهر و آشتی کشورهای قلدر و استعمارگر به باد بدهند. این خائنین خطرناک کمترین مجازاتشان مرگ است
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    17 4
    اينهادرمحدوده خودشان نااميدندودنبال ايجاداميدكاذب براي هواوهوس خودهستندوهمچنين وقتي مسئوليت ميگيرندكارايي نداشته وپاسخگوهم نيستنداماجامعه اسلامي ايران اينگونه نيست همانگونه كه نمونه هاي زيادي وجوددارند
  • CA ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    25 1
    خیلی جالبه اینها از انقلاب به ثروت و زندگی متول رسیدند ولی ضد سیستم هستند! آخه کجای دنیا یکی از یک سیستم به همه چیز میرسه بعد علیه سیستم موضع میگیره! حتما بایستی مثل کشورهای لیبرال بصورت سیستماتیک مردم فقیر و برده بشند تا خسته نشند؟! مردم رو چی‌ فرض کردی؟!
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      3 0
      موافقم
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    30 0
    والا توابتکار واصلاح طلبان به برکت همین انقلاب به همه جا رسیدید مردم خسته نشدنداینقدرکه شماها چپاول کردیدمردم رامردم ازدست شماها خسته شدندنه انقلاب
  • US ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    13 1
    يك ضرب المثل ميگويد عقل سالم دربدن سالم است علم پزشكى امروز ميگويد بدن سالم محصول عقل سالم است وخواجه عبدالله انصارى ميگويد انكه را عقل ندادى چه دادى سرنوشت رضا شاه وپسرش عراق وليبى براى دل عبرت بين اينه عبرت است چون بالاخانه خالى است ازهيچ چيز عبرت نمى گيرند برنامه اعلان شده شان قطعه قطعه كردن كشورماست حالا توصيه ميكنند اين ملت خسته وبى نشاط بكمك غرب بشتابند تا مشكل انها حل شود باوجوديكه اين افراد ازكمبود عقل گله وشكايتى ندارند وازخداوند بيشترش مطالبه نمى كنند ارزوبايد كرد كه خداوند كمى عقل به اين نوع افرادعطا فرمايد
  • صلاح الدین IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    21 2
    در جواب پاراگراف اول اراجیف روزنامه ابتکار وقوع دو انقلاب و دو کودتا برای یک ملت در صد سال ـ البته اگر ازکودتاـ فتنه 88 بگذریم ـ اتفاق می افتد نشانه این است که این نه این ملت با دیگران تعارف دارد ـ در صورت لزوم انقلاب می کندـ و نه دیگران با این ملت تعارف دارندـ اگر پایش بیافتد علیه این ملت کودتا می کنندـ . به نظرم زندگی ملتی تا این حد متعادل، طبیعی، آزادانه و آرمانی نیست. درود بر این ملت.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    23 1
    مثلا دوستی اروپا برای ما چی داره؟ این دوستان حتی دارو هم به ما نمیدن، حتی پانسمان مخصوص بیماران پروانه ای را به ما نمیدن،من موندم اینا چه جور دوستی هستن، این اروپاییها دوست نیستن، بلکه اینجا فقط یه تقسیم وظایف هست، آمریکا در وظیفه و نقش پلیس بد، اروپا در وظیفه و نقش پلیس خوب. از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغال است.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    32 4
    فریب حرفهای مفت شما نمیخوریم که بلایی که سرسوریه باتبلیغات که ازسوی نفوذیهای اسراییلی ووهابیت عربستانی راه انداختن وسوریه راتبدیل به ویرانه کردید فریب نمیخوریم.زیادناراحت هستیدازاینجاگم شید
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    16 3
    لیبرالهای غرب پرست از انقلاب خسته شدند.
  • مجتبی/تبریز IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    15 5
    بهتره ابتکار اون کرکره بکشه پایین...
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    20 4
    به جهنم که قهر می کنند به درک که قهر می کنند به اسفل السافلین که قهر می کنند می خوای امنیت ۸۳ میلیون ایرانی رو فدای اروپایی ها کنیم !
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    21 1
    در مورد مطلب روزنامه ابتکار ، این نوع نوشته ها معمولا خیلی موجه آغاز میشوند ، مثل جاده ای که ابتدای راه هموار است، اما در ادامه دچار چنان دست اندازهایی میشود که وقت رسیدن به مقصد نه از ماشین چیزی مانده و نه راننده ... نظر مقام معظم رهبری در مورد خستگی مردم بسیار دقیق و اصل مطلب است. قصه این انقلاب عظیم و از پا افتادن رهروانش همان قصه پرواز مرغان به اوج کوه قاف و دیدار سیمرغ است ، هر مرغی را نیست بال این پرواز .
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    10 0
    اخ که یه مجلسی اگه داشتیم که روحانی رو عزل میکرد عالی بود حساب کار دستشون میومد که بعضی ها دنبال رفراندوم نیاشن
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    13 0
    مردم ایران از انقلاب خسته نشده اند از اصلاح طلبان فساد طلب بیش از بیش متنفر شده اند . راستی چه خبر از آقا پسر رانت خوار؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    12 0
    مردم از انقلاب خسته نشده اند از دست یه مشت حروم لقمه که فکر میکنند بیت المال ارث باباشونه خسته شدند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    13 0
    مردم از انقلاب خسته نیستن، از مسولین غربگرا خسته شدن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 0
    خدایا این روشن فکران دوشان فکر چقدر بدبخت اند که به فکر اروپا واروپتئیان هستند که مبادا قهر کنند و این بیچاره ها نتوانند در آنجا عیش ونوش کنند ای بی ... کمی هم به فکر مردم خودت باش و از رهبرت پیروی کن
  • mg IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 0
    خانم ابتکار خودت خیلی خسته شدی، بزن گاراژ
  • DE ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    5 0
    اگر توان موشکی را محدود نکنیم اروپا قهر می‌کند/شما به فکر توان تُشکی ِ خودت باش توان موشکی را بگذار بر عهده مردان تاریخ ساز ایران.
  • محمد حسين IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 1
    ابتکار: مردم ایران از انقلاب خسته شده‌اند. من هم از اين مردم هستم و ميگويم تو غلط بي جا ميكني از طرف من حرف ميزني مردم ايران روز 22 بهمن نشان خواهند داد بقول معروف تو برو كشك تو بساب
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    اصلاح طلبان :نحن مصلحون:درواقع مصداق کلا بل انتم مفسدون هستندخروجی گفتارشان با کلام دشمن در یک مسیره ازمیان تمام صفات زشتشون صفت پررو بودنشان خیلی آشکاره برجام در یک روز ویک ساعت اجرا میشه و تضمین ان امضای جان کری است کاش رسانه ملی این مطالب را پخش میکزد هرچند حیا نباشه که نیست بازهم توجیه میکنند سیاست خارجی ما خیلی خیلی ظریفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس