احمد فیصل العلی

داور دیدار الشرطه عراق و استقلال ایران قبلا به عنوان داور وسط برای نمایندگان ایران قضاوت نکرده است.

سرویس ورزش مشرق - "احمد فیصل العلی" اسم داور اردنی است که به اتفاق تیم داوری اش در اربیل عراق سوت دیدار استقلال و الشرطه را به صدا درمی آورد. داوری که البته خیلی سرشناس نیست و در ۵ دیداری که در جریان دیدارهای تیم های ایرانی حضور داشته همواره داور چهارم بوده است. او حتی یک بازی برای استقلال هم در گروه داوری حضور داشته است. با این همه در بررسی کارنامه قضاوتهای این داور مشخص شد او علاوه بر اینکه تجربه لازم در قضاوت دیدارهای سنگین اینچنین را نداشته بلکه داور چندان خوش قدمی برای تیم های فوتبالی کشورمان نبوده است.

*اولین قضاوت ۳ سال و ۹ ماه پیش!

احمد فیصل العلی اولین بار در گروه داوری تیم های ایرانی در فصل ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان در دیدار تیم های الاهلی عربستان و تراکتور حضور داشت. مصافی که با برد ۰-۲ نماینده کشورمان با گلهای آلویس نانگ و فرزاد حاتمی به پایان رسید. این دیدار ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ حدود ۳ سال و ۹ ماه پیش برگزار شد.

*بازی دوم؛ تساوی تیم ملی بزرگسالان!

در تاریخ ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۵ احمد فیصل العلی برای دومین بار باز هم در گروه داوری به عنوان داور چهارم در در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت. در دیدار ایران و چین. تیم ملی ایران در پایان آن مسابقه به تساوی ۰-۰ دست یافت.

*مصاف سوم؛ بازی استقلال!

استقلالی ها در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا در تهران باید روبروی الدحیل قطر بازی می کردند. دیداری که در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. تک گل استقلال در آن مسابقه را روزبه چشمی زد. این داور آن روز هم داور چهارم بازی استقلال بود و در کادر داوری آن مسابقه حضور داشت. از این رو تقریبا با بازیکنان استقلال آشنایی دارد.

دیدار چهارم؛ شکست ذوب آهن!

احمد فیصل العلی در سال ۹۸ باز هم در یک دیدار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا جزو گروه داوری یکی از مسابقات نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود. مصاف ذوب آهن و الاتحاد عربستان که در تاریخ ۲۳ آبان ماه برگزار و در نهایت حریف عربستانی در دور یک چهارم نهایی با نتیجه ۳-۴ نماینده کشورمان را در کشور ثالث شکست داد!

*مسابقه آخر؛ باز هم باخت!

در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم کشورمان بار دیگر احمد فیصل العلی را در گروه داوری می دید. دیداری که البته ما با نتیجه ۱-۲ مغلوب کره جنوبی شدیم و در نهایت نتوانستیم از دور اول به مرحله بالاتر راه یافته و حذف شدیم!

*داور بدقدم!

احمد فیصل العلی از مجموع ۵ دیداری که در گروه داوری برای تیم های مختلف کشورمان در رده باشگاهی، پایه و ملی حضور داشته، ما فقط در یک دیدار به عنوان تیم برنده زمین را ترک کرده ایم. بازی تراکتور. او در این ۵ بازی در ۲ دیدار سوت شکست و در ۲ بازی دیگر شاهد تساوی تیم های کشورمان بوده است و از این نظر داور بدقدمی برای ما لقب گرفته است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس