کد خبر 1039689
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
محمود اسلامیان

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:به هر دلیلی که در این مدت می‌دانید آقای قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نشد.

به گزارش مشرق، محمود اسلامیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه شد که اسکوچیچ به یکباره سرمربی تیم ملی شد و حتی علی دایی عنوان کرده این مربی با دلالی روی نیمکت تیم ملی نشسته است، اظهار داشت: به هر دلیلی که در این مدت می‌دانید، آقای قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نشد. سپاهانی‌ها مخالف این قضیه بودند و باید پذیرفت که با مخالفت مسئولان این باشگاه نشد که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شود.

* چند صد میلیون دلار ایران به خاطر تحریم‌ها بلوکه شده است

وی افزود: شما می‌دانید در این شرایط که پول‌های ما در فیفا و ای اف سی بلوکه شده و فدراسیون در تامین منابع مالی دچار مشکل است، ما باید تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم. استقلال و پرسپولیس به خاطر همین مشکلات نتوانستند مربیان خود را حفظ کنند. انتظار داریم دولت در این شرایط کمک کند و چند میلیون دلاری که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بلوکه شده، به فدراسیون برگردد. یک زمان می‌توانید با داشتن پول ماشین شیکی بخرید ولی وقتی این اتفاق نمی‌افتد و پولی ندارید، باید یک ماشین معمولی سوار شوید. 

* اجازه بدهید اسکوچیچ کارش را آغاز کند، بعد انتقاد کنید

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: خواهش من از اهالی فوتبال این است که از شرایط فعلی حمایت کنند. در شرایط فعلی بهترین گزینه این مربی بوده چون رزومه دارد و در کرواسی کار کرده است. او مربی‌ای است که فوتبال ایران را می‌شناسد و باید ابتدا اجازه بدهیم افراد کار کنند و بعد او را نقد کنیم. کسی که هنوز بسم‌الله نگفته، نباید مورد انتقاد قرار بگیرد. به هر حال تیم ملی عزت ماست و ما باید از تیم ملی فوتبال کشورمان در هر شرایط حمایت کنیم.

* باید از وی حمایت کرد

اسلامیان تصریح کرد: اسکوچیچ جزو گزینه‌های ما بود. قرار بود از بین گزینه‌های داخلی یک نفر انتخاب شود. او جزو کسانی بود که در فوتبال ایران کار می‌کرد و اسمش مطرح بود. این مربی هم اقتدار دارد و هم در اروپا کار کرده است. بنابراین باید از وی حمایت کرد. ما باید اول کار این مربی را ببینیم و اگر ضعف داشت به صورت دلسوزانه ورود کنیم. فقط خدا به برخی‌ خیر بدهد که فرهنگ را هم از این کشور گرفتند. کاری کردند که همه بد و بیراه گفتن را یاد بگیرند. 

بیشتر بخوانید:

واکنش وزارت ورزش به رد صلاحیت دایی

* غرامت سنگین و چند میلیاردی به ویلموتس صحت ندارد

وی با اشاره به قرارداد ویلموتس و اینکه گفته می‌شود 100 میلیارد تومان روی دست فدراسیون بدهی می‌گذارد، گفت: این حرف‌ها دیگر چیست؟ در قرارداد این مربی آمده بود که هر کدام از طرفین فسخ کنند، سه ماه غرامت بدهند. یادم می‌آید وقتی آقای تاج در ترکیه با نماینده این مربی جلسه داشت، قرارداد را به آنها نشان داد و خود مشاوران این مربی به ویلموتس گفتند چرا این قرارداد را امضا کرده چون چیزی دستشان را نمی‌گیرد. 

* ممکن است سعودی‌ها و آمریکایی‌ها به مربیان خط بدهند تا برای فدراسیون بازی دربیاورند

خبرنگاری گفت مسئول حقوقی فدراسیون اعلام کرده از هیچ کدام از بندهای قرارداد ویلموتس اطلاعاتی ندارد، عنوان کرد: من در جریان این صحبت‌ها نیستم ولی به هر حال بندی که ما گذاشتیم به نفع ماست. این را هم بگویم در شرایطی که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و سعودی‌ها همه جوره مشغول لابی برای تحت فشار گذاشتن ورزش ایران هستند، ممکن است آنها روی مربیان هم فشارهایی وارد کنند و آنها برای فدراسیون ایران بازی‌هایی دربیاورند. 

* یک عده دوست دارند در کار فدراسیون دخالت کنند و مدیر بگذارند

عضو هیات رئیسه فدراسیون در خصوص اینکه چطور فدراسیون از کی‌روش به اسکوچیچ رسید، گفت: این سوالات را بروید از کسانی بپرسید که هر کاری کردند تا کی‌روش برود. نباید فراموش کنیم که کی‌روش جدا از مباحث فنی، کارهای دیگری انجام می‌داد. به طور مثال شش ماه بدون پول کار می‌کرد و حرفی نمی‌زد یا در تحریم‌ها به نفع کشور ایران بیانیه می‌داد. اگر بروید و تحقیق کنید، متوجه می‌شوید یک مربی اروپایی به نفع یک کشور دیگر بیانیه می‌دهد. این حرکات او جای تقدیر دارد ولی متاسفانه یک عده دوست دارند در کار فدراسیون دخالت کنند و برای این فدراسیون مدیر انتخاب کنند. 

* واکنش اسلامیان به یک شایعه

وی در پاسخ به این سوال که آیا همین نفرات اسکوچیچ را برای تیم ملی انتخاب کردند، گفت: نه. من به این موضوع اعتقاد ندارم.

* واکنش اسلامیان به مذاکره علی‌نژاد به قلعه‌نویی

خبرنگاری گفت چرا باید علی‌نژاد در جلسات با قلعه‌نویی شرکت کند ولی اعضای هیات رئیسه فدراسیون این کار را نمی‌کنند که اسلامیان پاسخ داد: این سوال را بهتر است از خودشان بپرسید؛ نه از من.

* دولت باید اجازه بدهد انتخابات خوب و درست برگزار شود

وی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دولت باید اجازه بدهد این انتخابات درست برگزار شود. الان از زمان جنگ که بدتر نیست که مردم خودشان انتخابات را برگزار کردند. مثلا در عراق حشد الشعبی انتخاباتش را در زمان جنگ برگزار کرد.

* بعدازظهر مشخص می‌شود در انتخابات شرکت می‌کنم یا نه

اسلامیان در خصوص اینکه آیا در انتخابات هیات رئیسه شرکت می‌کند یا خیر گفت: این موضوع عصر امروز مشخص می‌شود.

*واکتش اسلامیان به شایعه بازنشستگی

وی در خصوص اینکه آیا بازنشسته است، عنوان کرد: در اساسنامه در مورد بازنشستگی فقط پیرامون منع حضور افراد بالای 65 سال آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس