کد خبر 1039681
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
اردن: موضع ما در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس، ثابت است

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که اردن از احقاق حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» عضو ارشد کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن آخرین تحولات مربوط به فلسطین را بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) گزارش داد که در سایه مطرح شدن طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن»، در جریان دیدار عریقات با الصفدی، آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که «در حمایت از برادران [فلسطینی] خود برای احقاق تمامی حقوق مشروع آنان و در رأس آن، حقشان در آزادی و تشکیل حکومتی به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای 1967، بر اساس راهکار دو دولتی و مطابق با حقوق بین‌الملل» موضع دولت اردن ثابت است.

وی تصریح کرد که اردن در حال رایزنی است تا تمامی رهنمودهای «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را اجرایی کند.

الصفدی خاطر نشان کرد که رهنمودهای عباس و عبدالله دوم، در راستای «تلاش برای تحقق صلح عادلانه و فراگیری است که پاسخگوی حقوق ملت فلسطین باشد و به درگیری پایان دهد تا منطقه از امنیت و ثبات بهره‌مند شود».

عریقات نیز در این دیدار، از مواضع ثابت اردن در حمایت از حق ملت فلسطین قدردانی کرد.

این مسئول فلسطینی همچنین بر نقش مهم اردن در حمایت از مقدسات و حفظ هویت عربی قدس تأکید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری در یک نشست مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که به صورت یکجانبه در حمایت از صهیونیست‌هاست و قدس را پایتختی برای آنان در نظر می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس