چرا آموزش‌وپرورش با استفساریه استخدام معلمان حق‌التدریس مخالف است؟

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: اگر برخی افراد زمان کوتاهی به‌عنوان معلمان با آموزش‌وپرورش همکاری داشتند دلیلی نمی‌شود حتماً آنها را استخدام کنیم.

به گزارش مشرق، مهدی نوید ادهم با اشاره به مخالفت شورای عالی آموزش‌وپرورش با استفساریه مجلس قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: معلمی و تدریس یک کار تخصصی است و معلمان باید شایستگی و توانمندی ویژه تدریس را داشته باشند.

وی افزود: اگر برخی افراد به هر دلیلی مدت زمان کوتاهی به عنوان معلم با آموزش‌وپرورش همکاری داشتند دلیلی نمی‌شود حتماً آنها را استخدام کنیم، در صورت استخدام این افراد باید 30 سال با ما همکاری کنند بنابراین ضروری است است شرایط مورد نیاز را دارا باشند.

بیشتر بخوانید:

چوب بزرگ آموزش‌وپرورش لای چرخ استخدام معلمان حق‌التدریس!

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: صلاحیت افرادی که می‌خواهند به عنوان معلمان به استخدام آموزش‌وپرورش دربیایند و 30 سال فعالیت کنند  باید احراز شود و بدین منظور، نیاز به برگزاری امتحان و سنجش افراد است.

نوید ادهم با اشاره به اینکه یکی دیگر از شروط لازم برای ورود به شغل معلمی داشتن شرط سنی لازم است، افزود: برخی افرادی که قرار است از طریق استفساریه مجلس به عنوان معلم استخدام شوند، سن بالایی دارند یعنی بالای 40 یا 45 سال هستند، این افراد چگونه می‌خواهند 30 سال برای آموزش‌وپرورش کار کنند؟

وی بیان‌کرد:‌ این در حالی است که دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان از سن 22 سالگی به‌عنوان معلم وارد مدارس می‌شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه این شورا نظر تخصصی خود را درباره استفساریه مجلس برای تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به شورای نگهبان منعکس خواهد کرد، تا با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب این استفساریه را بازنگری کنند، گفت: استفساریه مجلس با اسناد بالادستی مغایرت دارد و برای اصلاح این موضوع با نمایندگان مجلس هم وارد مذاکره می‌شویم؛ برای جذب معلمان پیشنهادات مشخصی داریم تا نیروهای توانمند استخدام شوند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی 29 دی ماه  با طرح استفساریه ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 13 شهریور 97 موافقت کردند.

در متن این استفساریه آمده است: آیا مشمولین تبصره 10 ماده 17 قانون تعین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش که با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی، سازوکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند، از جمله نیروهای خرید خدمات، آموزشی حق‌التدریسی غیرمستمر و پیش‌دبستانی که تا تاریخ  26 مهر 91 همچنین آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی فوق‌الذکر در ماده الحاقی مصوب 13 شهریور 97 می‌شوند؟ پاسخ نیز بلی است.

در پاسخ به استفساریه آمده است: مشمولین تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله نیروهای خرید خدمات آموزشی حق‌التدریسی غیرمستمر و پیش‌دبستانی که تا تاریخ 26 مهر 91 همچنین آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی ساز و کار مدیر مدرسه، و انجمن اولیا و مربیان، کارفرما، موسس، یا شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند، شامل استخدام ماده الحاقی مصوبه 13 شهریور 97 می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 1
    چون همشون با پارتی و دهها فامیل در اموزش و.پرورش فقط دنبال استخدام رسمی ( شغل دوم ) هستند... و مشرق هم دنبال رای دادن مردم در انتخابات ..خخخ
  • یک ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    1 0
    من الان کره ام. سیستم بانکداری الکترونیکی اینارو ندیدید. خیلی پیچیده است. یه پول بخوای جابجا کنی اینترنتی، باید هفت خان رستم رو رد کنی. فقط مونده از اداره پست استفاده کنن یه رمزم بفرستن در خونه برا هربار جابجایی پول. بنظرم در مقایسه با بانکداری الکترونیک کره، بانکداری الکترونیک ایران بسیار ساده و کارمد هست.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    6 0
    چرا 4 سال از این نیروها استفاده میکنین اگه شرایط معلمی رو ندارن؟ یا این معلمها این چند سال خوبن یا این دانش اموزها ک حدود 40 هزار معلم حق التدریس دارن لیاقت معلم های خوب رو ندارن؟؟؟ با خودتون چند چندین؟؟؟؟ واقعیت رو بگین...بگین خوشمون میاد با حقوق 1 تومانی در ماه براتون کار میکنن...خودتونو گول بزنین
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      1 2
      نمیخواستنشون بزور چپیدن
  • معلم حق التدریسی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 1
    مشرق حق را نوشتم اما چاپ نکردی بهم میرسیم حالا اگر تعریف میکردم بجای یکبار100بارچاپ میکردی متاسفم
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    سلام.جناب اقای ادهم.اول اینکه معلمان حق التدریسی که پنج سال خدمت صادقانه انجام می دهند.بیش از یک ده هست که با اموزش وپرورش همکاری داشته اند که حق التدریس شدند.عمر هم دست خداست.چطور مسئولین نمود ساله دست از مملکت بر نمیدارند؟؟! حق التدریس ها برای ماهی یک تومن کار کنند متخصص هستند برای استخدام غیر متخصص .ان الله به عدل الهی گرفتار بشوید اگر واقعا این حق معلمان حق التدریس است.
  • معلم حق التدریسی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    بنده در سال 88 و89 بصورت نیروی خرید خدمات بودم در آن زمان با کمترین حقوق آن هم هر 3-4 ماه یکبار با بیمه ناقص. در سال 95 بصورت حق التدریسی از ما دعوت به همکاری شد. تا به الان با کمترین حقوق از 800هزار تومان تا 1میلیون تومان - وتابستان بدون حقوق و بدون ریالی مزایای حتی یک کارگر ساده. بنده باید سه روز در هنرستان تدریس کنم قاعدتا دیگر جایی نمیتوانم کار تمام وقت داشته باشم. یا باید آژانس کارکنم یا ... . در قانون مصوب دولت هم حتی گروهمان را برای استخدام حذف کردن. بنده با وجود یک فرزند وکلی مشکلات مالی چکار باید کنم. چرا برخی اینقدر بی انصافا. به مانند وزیر آ.پ که دائما گروه حق التدریس را تحقیر میکند که اینها بی سوادن. یعنی انطور میشه تفسیر کرد که یک دولت بسیار با سواد وتوانمند داریم که همه ی امور را به خوبی مدیریت کرده و فقط مشکل از بی سوادی ما هست! من از همه مردم عزیزمان عذر خواهی میکنم که باعث این همه مشکل شده ایم. ان شالله که عفو بفرمایید. امیدوارم در هر جایی اگر قرار شد صحبتی درباره این گروه مظلوم از معلمین بشود با انصاف وتحقیق و بررسی انجام شود. در پناه خداوند باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس