کد خبر 1039644
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
آنتونوف: پیشنهاد پوتین درباره نشست سران مورد توجه آمریکا قرار گرفته است

سفیر روسیه در آمریکا معتقد است، ابتکار عمل "پوتین" درباره برگزاری نشست رهبران اعضای دائم شورای امنیت برای بررسی مشکلات بین‌المللی، مورد توجه مقامات واشنگتن قرار گرفته و باید منتظر واکنش رسمی دولت ایالات متحده به آن بود.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که طرف آمریکایی ظاهراً در حال بررسی پیشنهاد رئیس جمهوری "ولادیمیر پوتین" درباره برگزاری نشست رهبران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس جمهوری روسیه اخیراً پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت - روسیه، چین، ایالات متحده، فرانسه و انگلستان، برای بررسی مشکلات کنونی در جهان را مطرح و یادآور شد که مسکو در نظر دارد تا بدون معطلی، پیام‌های مناسبی را برای رهبران این کشورها ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

پوتین: برجام برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم است

کاخ کرملین اعلام کرده که این ابتکارعمل تاکنون از طرف چین و فرانسه مورد حمایت قرار گرفته، ولی هنوز هیچ پاسخی از سوی ایالات متحده و انگلیس دریافت نشده است.

سفیر روسیه در این باره گفت: «ابتکار عمل رئیس جمهوری روسیه مورد توجه طرف آمریکایی قرار گرفته است. درباره روش برگزاری چنین نشستی ، احتمالاً صحیح‌تر است تا منتظر واکنش همه رهبران پنج کشور باشیم و فقط پس از آن به جزئیات مربوط به سازمان دهی آن، از جمله توافق با شرکای دیگر درباره محل و تاریخ برگزاری چنین نشستی اقدام شود.»

وی یادآور شد که دیپلمات‌های روسی در تماس با محافل رسمی آمریکا و جامعه خبری ماهیت و "ارزش افزوده" پیشنهاد رئیس جمهور پوتین را توضیح می دهند، البته هنوز هیچ واکنشی نسبت به این مسئله از سوی واشنگتن، نمایندگان پارلمانی مشاهده نشده که احتمالاً این به دلیل وقایع سیاسی داخلی در ایالات متحده باشد، که طی هفته اخیر بر عرصه اطلاعاتی آمریکا سایه افکنده است.

آنتونوف همچنین با بیان مشکلات کنونی در همکاری‌های دوجانبه با ایالات متحده در زمینه موضوعات بین المللی ، تاکید کرد که طرف روسی برای همکاری‌های بیشتر با شرکای آمریکایی در جهت کاهش تنش در امنیت بین المللی و همچنین برای دستیابی به توافقات قابل قبول متقابل در زمینه کنترل تسلیحات و دیگر مسائل مربوط به ثبات راهبردی آمادگی کامل دارد.

آناتولی آنتونوف همچنین از پیشنهاد "جان سالیوان" سفیر جدید آمریکا در روسیه درباره توسعه روابط دوجانبه از طریق "دیپلماسی هاکی" حمایت کرده و گفت: «ما از هر نوع ابتکارعمل که به گسترش تماس‌های دوجانبه بین نمایندگان رسمی دولتی، بین سازمان‌ها و شهروندان روسی و آمریکایی حمایت می‌کنیم.»

رئیس نمایندگی دیپلماتیک روسیه در پایان گفت: «ما فقط می توانیم برای سفیر سالیوان آرزوی موفقیت در ماموریتش را داشته باشیم و تأیید کنیم که "دیپلماسی هاکی" می‌تواند موثر واقع شود.»

پیش از این ، جان سالیوان در یک مسابقه هاکی بین تیم‌های اسپارتاک مسکو و دینامو حضور یافت و با انداختن مهره (حلقه فلزی مخصوص بازی حاکی) به زمین، بازی را آغاز کرد. سفیر آمریکا در روسیه در اواسط ماه ژانویه از قصد خود از "دیپلماسی هاکی" برای نزدیکی دو کشور استفاده کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    14 5
    8 ساله من کره ام. سیستم بانکداری الکترونیکی اینارو ندیدید. خیلی پیچیده است. یه پول بخوای جابجا کنی اینترنتی، باید هفت خان رستم رو رد کنی. فقط مونده از اداره پست استفاده کنن یه رمزم بفرستن در خونه برا هربار جابجایی پول. بنظرم در مقایسه با بانکداری الکترونیک کره، بانکداری الکترونیک ایران بسیار ساده و کارمد هست.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    6 20
    باز ایرانی قربانی باند بازی قدرت های جهان
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    4 10
    احتمالا روسها میرن ایران رو بفروشن و سرش باج بگیرن
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      6 0
      از کجا میدانید که طرح اول این پیشنهاد از طرف خود ایرلن نباشه؟ چرا امریکا و انگلیس خبیث هنوز پاسخی نداده اند؟ از نطر من این نشست میتواند فشار مضاعفی در مورد برحام بد فرحام و تحریمها روی امریکا بیاورد. این نشست میتواند ریسک پر رنگتر شدن اختلافات بین المللی را نیز بدنبال داشته باشد.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 3
    معلوم نیست چه نقشه ی دارند.به واسطه کرونا میخوان بگن حمله ها را ملایمتر کنند که بازی از دستشون در نره.بهم اسیب نزنن و چطوری ملت های ضعیف را بچاپند.در کل با هم بخورن و حالشو ببرن
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 0
    روسهای منافق حقه باز
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 2
    تنهاراه مقابله ودفاع ازایران عزیزهمان فرمایش رهبری معظم است بایدایران قوی شود والحمدالله یکی ازدست اوردهانسل جدیدموشکهای سپاه قدرتمنداست واقتصادبدونه اتکائ به نفت. بکوش تاقوی شوی ضعیفان پایمالند.
  • محمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 1
    روسیه کشوری است که فقط به فقط به فکر منافع خودش است تمام این دست و پا زدن ها و فعالیت ها هم برای اینکه یه جوری خودشو به آمریکا و غرب نزدیک کنه تا از تحریم هایی که توسط اونا در مورد روسیه وضع شده خلاص بشه و در مرحله بعدی تا می‌تونه روابطشو با اونا بهتر و بهتر بکنه و مطمئناً این خواسته نوعی تسلیم محسوب میشه چون همین آقای پوتین بود که در زمان ریاست جمهوری بوش پسر یک هفته در تگزاس میهمان ایشان بودند و باقی ماجرا
  • خلیل IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    امریکا از شوروی بدتر و انگلیس از امریکا بدترهمه ازهم بدتر وپلیدتر ولاکن امروز سروکار ما با امریکاست .این جمله تاریخی 41 سال قبل امام خمینی ره است . اویزه گوش مسئولان باشد بهتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس