روزنامه های اصلاح طلب 19 بهمن

طیف اصلاح طلب نه «کارنامه قابل دفاع» دارد و نه «برنامه ای برای رفع مشکلات مردم». بنابراین در اقدامی مسبوق به سابقه به ترفند پرتکرار خود رجوع کرده است و آن چیزی نیست جز رقیب هراسی و آینده هراسی.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**جلایی پور و تَکرار ترفند «دیوارکشیدن در پیاده روها»

«حمیدرضا جلایی پور» از فعالین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«اصلاح‌طلبان در همین انتخابات در تهران لیست نمی‌دهند؛ ولی به مردم توصیه می‌کنند به تندروها رأی ندهید؛ چون تندروها اگر مجال پیدا کنند، نقشه‌های بدی در سرشان دارند. باید به مردم توضیح داد که "تندروها" دنبال چه نوع دولت جوان رادیکالی هستند؟ دنبال دولتی هستند که نمی‌خواهد در سیاست‌های داخلی و خارجی‌تجدید نظر کند. ‌این احتمال وجود دارد که ممکن است به جایی برسیم که ذکر نام جمهوری به قول حسن روحانی جرم تلقی شود؛ آنها به دنبال حذف اینترنت و جایگزینی آن با اینترانت یا حداقل دنبال فیلترینگ گسترده هستند؛ آنها به دنبال تثبیت این آرایش سیاسی و دوگانه‌کردن کاذب و چکشی و غیرپلورالیستی هستند.ما باید بگوییم حتی اگر تندروها ‌ مجبور به تعدیل در سیاست خارجی و سیاست‌های اجتماعی شوند، این دولت جوان مخالف نیروهای دموکراسی‌خواه و طرفدار تکثر و حکومت قانون است و خواهد بود. باید روشنگری کرد».

جلایی پور در ادامه گفت:«تندروهای ما تندروی نوع چینی هم نیستند. در نوع چینی در حکمرانی، شرایط اقتصادی مردم و تعامل اقتصادی با جهان خیلی مهم و جدی تلقی می‌شود. تندروهای ما فقط با توسعه سیاسی مشکل ندارند؛ با توسعه اقتصادی و اجتماعی هم مشکل دارند...مسئله ما و همه، شرایط بغرنج کشور است. برای عبور از این وضعیت ما (یعنی حاکمیت، جامعه مدنی و شهروندان) به «حکمرانی» خوب نیاز داریم؛ یعنی به تناسب اختیارات و مسئولیت‌ها در اداره کشور به شفافیت، حاکمیت برابر قانون برای همه، توزیع عادلانه منابع و سیاست خارجی نرمال نیاز داریم».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت:«تندروها ‌مخالف رعایت معیارهای دموکراسی هستند؛ به‌همین‌دلیل به‌شدت مخالف اصلاح‌طلبان هستند؛ چون گفتمان اصلاح‌طلبی تقویت دموکراسی در ایران است...اصلاح‌طلبان در نقد خود به جمهوری اسلامی حاضر نمی‌شوند ذره‌ای آسیب به سرزمین ایران وارد شود. اصلاح‌طلبان با ایستادگی مدنی تندروها را ‌ ‌به یک حکمرانی خوب دعوت می‌کنند».

جلایی پور با تکرار ترفند «اگر طرف مقابل پیروز شود، در پیاده روها دیوار خواهد کشید»! مدعی شده است که در صورت پیروزی طیف جوان و انقلابی، خفقان در کشور ایجاد شده و حتی ذکر نام جمهوری نیز جرم تلقی می شود!

طیف اصلاح طلب نه «کارنامه قابل دفاع» دارد و نه «برنامه ای برای رفع مشکلات مردم». بنابراین در اقدامی مسبوق به سابقه به ترفند پرتکرار خود رجوع کرده است و آن چیزی نیست جز رقیب هراسی و آینده هراسی.

مردم باید در مقابل این ترفند غیراخلاقی و غیرحرفه ای و مغایر با منافع ملی، هوشمندانه عمل کرده و با انتخاب صحیح، مجلسی کارآمد را بر سر کار بیاورند.  

** موسویان:اگر با ترامپ توافق نکنیم،جنگ می شود

«حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای که اکنون در آمریکا اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من از اول پیروزی ترامپ در تحلیل و مصاحبه‌های متعدد مکرر بر چند نکته تاکید کرده‌ام؛ اول: ترامپ به ظاهر شخصا نه به ‌دنبال جنگ است و نه تغییر رژیم. او یک توافق با ایران می‌خواهد که از نظر سیاسی داخلی قابل بهره‌برداری باشد و بتواند به‌عنوان معامله‌ای بهتر از معامله اوباما بفروشد. در عین حال با وجود ترامپ و شرایط دیگری همچون حضور کوشنر داماد او در کاخ سفید، نتانیاهو فرصتی تاریخی پیدا کرده که اهداف خود علیه ایران را عملیاتی کند. او عربستان و امارات را هم کاملا در اختیار گرفته و با تشکیل یک محور جدید اقدام علیه ایران، با تمام ظرفیت و قدرت وارد عمل شده است. خروج ترامپ از برجام، تعیین سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی، تحریم مقام معظم رهبری، تحریم وزیر خارجه، ترور سردار سلیمانی؛ ازجمله اقداماتی است که این محور شرارت با حمایت کادر اصلی تیم ترامپ اعم از پمپئو، جان بولتون یا جانشینش او برایان؛ به نتیجه رسانده‌اند».

موسویان در ادامه گفت: «اولویت آنها این است که فشارها و تحریم‌های فعلی که باز هم تشدید خواهد شد، منجر به فروپاشی ایران از داخل شود. اما اگر نشد، سعی خواهند کرد، سه چهار ماه به انتخابات نوامبر آینده آمریکا(آبان ۹۹)، ترامپ را وارد درگیری نظامی علیه ایران کنند. سناریو محتمل هم این است که حادثه‌ای در منطقه سازماندهی کنند که چند ده آمریکایی کشته شود، بلافاصله ایران را متهم و بعد هم ترامپ را در شرایطی قرار دهند که گزینه‌ای جز اقدام نظامی نداشته باشد. این برداشت را در دوسه سال گذشته، در مقالات و مصاحبه‌های متعدد در رسانه‌های داخلی و خارجی و در سمینارها مکرر گفته‌ام».

این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در ادامه گفت:«ایران در شرایط فعلی، حاضر به گفت‌وگو با آمریکا به دلایل بدعهدی و... نیست. اما اینکه ایران تا پایان دور اول ریاست جمهوری ترامپ، چه استراتژی و اقداماتی را داشته باشد و تا کجا بتواند آنها را به پیش ببرد، یک عامل تعیین‌کننده است... برنامه‌ها و اهداف رژیم صهیونیستی علیه ایران مشخص است. محور شرارت می‌خواهد اهداف خود را تا قبل از انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا، این کشور را به نقطه غیرقابل بازگشت برساند تا احتمال توافق ایران و آمریکا در دور بعدی ریاست جمهوری به صفر برسد. لذا باید دید تا چه مرحله پیش خواهند رفت. در داخل آمریکا هم تقریبا وضع به‌گونه‌ای است که ترامپ خواستار گفت‌وگو است اما تیم اصلی‌اش، او را به سمت اهداف اسرائیل پیش می‌برد».

موسویان تاکید کرد که یکی از فاکتورهای تعیین سرنوشت تقابل جاری ترامپ با ایران، سیاست مقاومتی ایران است.

این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای، مدعی شده است که ترامپ به دنبال جنگ و تغییر حکومت ایران نیست، بلکه هدف رئیس جمهور آمریکا، توافق با ایران است. موسویان در ادامه تاکید کرده است که سران رژیم صهیونیستی و آل سعود و مقامات جنگ طلب آمریکایی، در پی آن هستند که تا پیش از آبان ۹۹، یک جنگ از سوی آمریکا علیه ایران به راه بیندازند. وی تلویحا گفته است که اگر ایران در سیاست مقاومتی خود در مقابل آمریکا تجدید نظر کند و به سوی توافق برود، دیگر بهانه ای برای جنگ علیه ایران وجود نخواهد داشت.

متاسفانه این عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای، نه از روابط بین الملل و نه از ساختار حاکمیت آمریکا شناخت صحیحی ندارد.

رهبر معظم انقلاب- خرداد ۹۸- با اشاره به صحبت‌های «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه ترامپ به او گفته «آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد»، تأکید کردند:«مشکل ما با آمریکایی‌ها موضوع تغییر رژیم نیست، زیرا آنها اگر چنین قصدی هم داشته باشند، قادر به اجرای آن نیستند، همانطور که رؤسای جمهور قبلی آمریکا، در چهل سال گذشته، برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند اما نتوانستند. اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می‌توانست این کار را انجام دهد، انجام می‌داد اما نمی‌تواند».

مقام معظم رهبری همچنین-۳۰ تیر ۹۷- تصور حل مشکلات کشور با مذاکره یا رابطه با آمریکا را خطایی واضح خواندند و افزودند:«آمریکا با اصل نظام اسلامی مشکل اساسی و مبنایی دارد، ضمن اینکه کشورهای فراوانی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین هستند که با آمریکا رابطه دارند اما همچنان با مشکلات فراوان دست به گریبانند».

ایشان همچنین-۲۴ اردیبهشت ۹۸- فرمودند:«مذاکره با آمریکا سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. مذاکره یعنی معامله و داد و ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست».

اکنون تحریم ها به سقف خود رسیده است و در عین حال نتوانسته هدف اصلی مقامات آمریکایی را برآورده کند.دقت داشته باشید که تحریم ها در ایجاد وضع فعلی اقتصادی در کشور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نقش داشته و ۷۰ الی ۸۰ درصد علت وضع موجود، سوءمدیریت در دولت است.

از سوی دیگر، آمریکا به دلایل متعدد وارد جنگ با ایران نخواهد شد. کاخ سفید در پی آن است تا نتیجه ای که از تحریم و جنگ نتوانسته به دست بیابد، با مذاکره به دست آید و آن چیزی نیست جز از بین بردن تمامی مولفه های قدرت ساز ایران.

متاسفانه آقای موسویان و همقطاران وی، اصرار دارند که تجربه عبرت آموز و پرهزینه برجام به فراموشی سپرده شود.جنتلمن های پشت میز مذاکره،همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند. ملت ایران با قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مذاکره نخوهد کرد.

**صوفی:شورای نگهبان،گفتمان اصلاحات را ردصلاحیت کرد

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«در انتخابات مجلس دهم نیز با وجود اینکه باز هم رد صلاحیت گسترده وجود داشت اما به این معنایی که در انتخابات مجلس یازدهم با آن روبه‌رو شدیم، اتفاق نیفتاد. در این دوره انتخابات دیگر رد صلاحیت کاندیداها مطرح نیست؛ بلکه رد صلاحیت گفتمان اصلاحات است. یعنی اساسا تصمیم گرفته‌اند تنها یک گفتمان را به رسمیت بشناسند که آن هم گفتمان اصولگرایی است. هر چند در دل اصولگرایان هم طیف‌هایی گوناگون وجود دارد ولی هیات‌های نظارت گفتمان اصلاح‌طلبی را هدف قرار داده‌اند».

صوفی در ادامه گفت:«با توجه به شعارهای زمان انقلاب همچون «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» متاسفانه انتظاری که مردم از حاکمیت دارند با آنچه اکنون با آن مواجهند، فاصله دارد و برخی مولفه‌های اساسی این شعارها تقلیل یافته است. اینکه افراد را رد صلاحیت می‌کنند و انتظار دارند که نماینده مجلس مطیع باشد و نظر ندهد، شکل ساده حکومت است. به بیان دیگر استقرار قدرت و تعلیم اطاعت، ساده‌ترین شکل حکومت است...وقتی مجلس تک‌صدایی شود قطعا به دنبالش فساد می‌آید».

اصلاح طلبان در هفته های اخیر با فضاسازی دروغین اینگونه القاء کرده اند که این طیف با ردصلاحیت گسترده از سوی شورای نگهبان مواجه شده است.

این در حالی است که «پروانه مافی» نماینده اصلاح طلب مجلس در روزهای گذشته صراحتا اعلام کرد:«این موضوع که اکثر نمایندگان اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، غلط است و اتفاقاً اکثریت آنها تأیید صلاحیت شده‌اند. اکثر نمایندگان خانم در مجلس نیز تأیید صلاحیت شدند».

مستندات موجود حکایت از آن دارد که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان نه‌تنها کمبود نامزد ندارند بلکه با تراکم و ترافیک کاندیدا مواجه‌اند و بخش قابل‌توجهی از ۷ هزار نامزد تأییدشده انتخابات مجلس، اصلاح‌طلب هستند.

چندی پیش «حسین مرعشی» عضو شورای سیاستگذاری حزب کارگزاران و از فعالین اصلاح طلب، گفته بود:« تمام سازوکار انتخاباتی ما روشن است فقط ما خیلی دستمان را رو نمی‌کنیم که رو دست نخوریم».

برخلاف فضاسازی این روزهای اصلاح طلبان، این طیف هم چند برابر صندلی های مجلس کاندیدا دارد و هم با تمام قدرت در انتخابات شرکت خواهد کرد، اما همانطور که مرعشی نیز تاکید کرده است، این جریان طوری وانمود می کند که در انتخابات حضور نمی یابد.

این ترفند اصلاح طلبان با چند هدف عمده صورت می گیرد. اول اینکه طیف مقابل را دچار «خطای محاسباتی» کند. دوم اینکه با «مظلوم نمایی»، احساسات مردم را برانگیخته و رأی مردم را به سوی خود سرازیر کند. سوم اینکه، ژست طلبکار به خود گرفته و از پاسخگویی درباره کارنامه دولت و کارنامه لیست امید مجلس دهم شانه خالی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • پابوس مذاکره ایم IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 121
    باید کف پای مستر پمپئو را بلیسیم تا سفارش ما را نزد پرزیدنت ترامپ بکند .
    • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      به به، احسنت به اندیشه والایی که صلح و تعامل را به موشک پراکنی و جنگ ترجیح میدهد.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      75 1
      این دو نظر حقیر و وطن فروشانه ثابت کرد ایرانی بودن تنها در فارسی غرغره کردن نیست
    • SE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      20 1
      زمبی گرفتار در آلبانی! از توهم خارج شو! یک نگاه گذرا به خودت بییانداز ببین در این 41 سال گذشته تو و اربابات از کجا به کجا رسیده اید و ملت ایران از کجا به کجا. پس کینه شتری خود قورت بده و از توهم خارج شو!
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      3 2
      راستش هر چی نگاه میکنم نشانه ای از پابوسی پمپئو نمی بینم! لطفا از توهم خارج شو وطن فروش بی همه چیز. حیثیت آمریکا رو با موشک نه یکی نه دو تا بلکه ۱۳ بار زدیم ترامپ از اون چیزها نداشت پاسخ نظامی بده. با عقل نداشته ات فکر کن که کی باید پابوس کی برود. بی عقل بی وطن.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      11 0
      خب جنگ بشه. تا آخرین قطره خون بر دشمن میتازیم
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
      1 0
      بقول اون هموطن از سنگ دستشویی شون شروع کن.!!!
  • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    موسویان اسکل بهت حق میدیم که به خاطر بقائت در اونجا از رژیم تروریستی آمریکا دفاع کنی
    • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      12 0
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با فرنگ هستند و حیاتشان وابسته به این روند است، به طوری که اگر نتوانند مذاکره کنند مانند کسی است که از شدت آسم در حال خفگی است!
    • سید IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      9 0
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با فرنگ هستند و حیاتشان وابسته به این روند است، به طوری که اگر نتوانند مذاکره کنند مانند کسی است که از شدت آسم در حال خفگی است!
  • عباس IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    95 15
    اقای جلایی پور دیگه حنای شما واسه ما رنگی نداره بس کن از گفتن این همه دروغ و افترا .. اقای موسویان تو هم اگه استراتژیست درست و حسابی بودی لالمونی میگرفتی تو این برهه حساس
  • مجید IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    این همان شخصی نیست که در قضیه هستهای جز مذاکره کننده بود .با اندکی تامل متوجهمی شویم که ازخودیها خیلی خوردیم تا از غرب .
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    95 12
    ۱ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    موسویان مزدور امریکاست
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    هنوزم میخواهند ما را از لولوی جنگ بترسانند. از دست این منافقین و بی عقلها خسته شدم.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    100 3
    خدا لعنت کند موسویان را.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    93 14
    آقای موسویان تمام عمر ما و شما در مذاکره گذشت !! ظریف گفت برجام توافق با آمریکاست نه دولت اوباما ! ترامپ اومد زد زیر همه چیز ! چه تضمینی میدید که با ترامپ توافق کنید خود ترامپ یا دولت بعدی زیر توافق بعدی نزنن ! تو رو به خدا نگید امضای پمپئو تضمینه !! بماند که برجام بعدی اصلا ربطی به هسته ای نداره و میخواد تمام موشک های ایران نابود بشه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    جناب آقای موسویان! قبل از ترور شهید سلیمانی اگر یک درصد امید به مذاکره بود الان واقعا آن یک درصد هم وجود ندارد. حتی دولت و نظام هم اگر راضی به مذاکره بشوند بسیاری از مردم به مذاکره رضایت نمی دهند. با جنایتکاری مثل ترامپ نمی شود مذاکره کرد حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    حرامیان اضداد طلب کی می خوان گورشون رو گم کنند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    16 92
    اگر امریکا در 40 سال گذشته نتوانست تغییر رژیم دهد بخاطر این بود که ملت پشت نظام بود. اما الان که به هر بهانه ای اعتراضات شروع میشود نظام باید فکر دیگری کند.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    آقای موسویان این نامری خوب نیست در این مملکت درس خوندن بزرگ شدی چرا همه جاسوسی ات بنفع آمریکا است؟
  • هوشیار CO ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    اگر ایران نیرومند و یکپارچه باشد هیچ کسی جرعت حمله به ایران را نخواهد داشت،
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    مشكل ما موسويان و جلادي پور و امثالهم نيست مشكل ما نبود ارگاني براي رسيدگي به خيانتهاي چهل ساله اين افراد هست
  • NL ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    اصلاحطلبایی مثل جلایی پور چی رو میخوان اصلاح کنند؟ همه حرف اینها اینه که میخوان اسلام و دین رو از این کشور حذف کنند.به خدا باور ندارند منافقانی هستند که ایران رو میخوان بسپرند دست آمریکا تا هرطور خواست باهاش رفتار کنه.بعدش تجزیه کنه نابود کنه.چرا نمیگن غربیها سیاست خارجی نرمال ندارند؟چون غربیها خدا رو گذاشتند کنار اینهام در این فکرند.سیاست خدازدایی و آمریکاپرستی عصاره اصلاح طلبی این منافقینه
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    پادوهای آمریکا میخوان مردم رو از جنگ بترسونند؟!! مگه ندیدن پایگاه آمریکایی رو با خاک یکسان کردیم؟ مگه ندیدن افراد سیا رو جزغاله کردیم و ترامپ از وحشتش به نفس نفس افتاد؟! حنای این وطن فروشها که ترور آمریکای تروریست رو هم ندیدند دیگه رنگی نداره.آمریکا از غرب آسیا باید گم شه بره
  • علی FR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    موسویان تو همون منگل جاسوس نیستی که توی تیم مذاکره شیخ حسن بودی. اینو یادت رفت بگی که خود توهم یکی از اعضای محورشرارت { پمپئو. جان سگ سیبیل. برایان خوک و موسویان} هستی . منتها وظیفه تو تبلیغات و ترساندن مردم و مسولان ایرانه کی نابودی تو و همفکرانت میرسه که ملت مومن ایران از شرتون راحت بشه؟ نه تو و نه ترامپت هیچ ... نمیتونید نمیخورید البته غلط کردن شایسته نام تو و اربابت سگ زرد نیست شایسته شماها فقط . بازهم بگم که شایسته شما فقط... مشرق جون مادرت سانسور نکن
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    60 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه.هیهات من ذلت مرگ بر آدم های ترسو مثل موسویان چنین کسانی از خدا نمی ترسند ولی از ترامپ می ترسند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    8 0
    اسهال طلب ها چه بر سر كشور آوردند؟!!! حالا با بدنام كردن رقيب ميخواهند جائي در كشور داشته باشند. 8 سال ذلت براي كشور، عقب گرد، برجام بي حاصل و ... . آن يكي هم كه دم از مذاكره با يزيد زمان ميزند. اي تابخرد اگر پدرت را كسي كشت با اومذاكره مينمائي؟. اگر احمقاني چون شما كه حقارت براي كشور داشته اند در صدر باشند، ذلت و خواري دست‌آورد شما خواهد بود.
  • پ IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    آقای روحانی هیچ وقت جمهوریت و همین طور اسلامیت به ما توضیح ندادن کیا صدا و سیما که جمهوریت داره ولی اسلامیت کافی نداره!!!!
  • ناشناس IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    مرگ بر دموکراسی مذاکره. مرگ بر خائنین به ملت وخون شهدا. مرگ بر هر کسی که قصد وحتی فکر به مذاکره با آمریکا ی جنایتکار واسرائیل خائن را داشته باشد. مرگ بر هر خائن و منافق
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    موسوی خائن بروتوی آمریکابااربابانت بتمرگ اربابت اگربزن بودتاحالامی زداگرترامپ باصهیونیست هابرای توی خائن لاتن برای ماشکلاتن.احمق جمعیت شرکت کننده تشیع حاج قاسم روندیدی کوربشی الهی خاک توسر.
  • جلیل IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    آقای موسویان! اینکه جنابعالی عضو مذاکره کنندگان هسته ای بوده اید و هم اکنون در آمریکا زندگی میکنید ، جای بسی تعجب و تاسف دارد ! ثانیا" ، شاید ترامپ خیلی چیزهای دیگری هم بخواهد . آیا باید ما برآورده کنیم ؟! آیا در قضیه برجام ، به وضوح به نصیحت و خط مشی فکری آقا خامنه ای رهبر انقلاب نرسیدید که فرمودند : اگر یک قدم به عقب بردارید ، دشمن 10 قدم پیش می آید ؟! آیا اوضاع تحریم شدیدتر و ترور بی شرفانه حاج قاسم عزیز ، نتیجه قدم به عقب (برجام) نیست ؟! آیا با این معادله بدون مجهولی ، باز هم برای ما نسخه ( قدم به عقب ) و تکرار فشار به ایران می پیچی ؟! همه مردم که نان به نرخ روز خور نیستند .
  • بهزاد IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 0
    و چون به آنان گفته شود در زمین فساد مکنید می گویند ماخوداصلاح گریم. سوره بقره آیه ۱۱ اصلاح طلب کیست و میخواهد دقیقا چه چیزی را اصلاح کند؟؟ بقول حضرت امام مگذارید انقلاب دست نا اهلان بیوفتد. که افتاد و حیثیت و شرف ایرانو بردن پهن کردن زیر پای ترامپ. اونم گفت نه مرسی. مرگ بر منافق.
  • حامد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 0
    موسویان هزار بار ... و غلط کرده ..
  • SE ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 0
    این یارو موسویان چندش باید به خاطر جاسوسهایش اعدام میشد. هرچه گند از این دست است از بین اصحالات سر بیرون می آورند
  • DE ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    3 0
    رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی: باید قوی شویم تا جنگ نشود و تهدید دشمن تمام شود/ می‌توان با تبدیل تحریم جنایتکارانه به فرصت، اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات داد موسویان: اگر با ترامپ توافق نکنیم،جنگ می‌شود
  • US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 0
    موسویان خیلی غلط کرده که دنبال تحمیل خواسته های نتانیاهو در دوران اوباما و بن سلمان مزدور هست، داره هراس افکنی می کند تا اصلاح طلبان و طیف خودشان دوباره رای بیاورند. از کوشنر و نتانیاهو و ترامپ قمارباز و شرط بند باز کازینوهای لاس وگاس ترسیدی؟!برو همان بهتر که نیستی
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 0
    اگر اینترنت باحساب و کتاب نباشه اصلاح طلبان چطور می تونن جوانان و نوجوانان کشور را به فساد مشغول کنند و خودشان هم با میترا سرقرار حاضرشن و میلیاردها به جیب بزنن.
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    5 0
    حسین موسویان و دیگر خائنین خیلی غلط زیادی میکنند و مردم را به نظرشان می خواهند بترسانند و آمریکا بلکه سوار مردم ایران شود ولی همه این خائنین این آرزو را به گور خواهند برد آنها ما را از حمله آمریکا می ترسانند در حالی که ما از هیچی نمی ترسیم از کیان کشور حمایت میکنیم.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    6 0
    از کی تا حالا توافق باشیطان برای انسان صلح وآرامش آورده.؟؟؟!!!!
  • علی کوثری IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    1 0
    صاحبان گرین کارتی‌ویا‌مواجب بگیر‌بیشتر نگران‌خود‌و خانواده و مهمتر از همه عامل‌به وظیفه نفوذی‌بودن ، واین‌حداقل کاری است که‌باید‌برای‌کدخدا انجام دهند‌، که با آب و تاب بیشتر این‌حقارت‌را‌ تقبل کرده اند‌ ‌‌،
  • عبداله IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 0
    بنده بعنوان یک فرد دیپلم ، میخواهم به ایشان بگویم ، در موضوعاتی که احتیاج به تحلیل دارند حتماً ازکارشناسان نظامی داخلی مشورت بگیرند ، که انشاء ا...مفید واقع شود . اماکارشناسان محترم نظامی می فرمایند شاید جنگ بشود ، اما زمان و مکان دیگر در دست آمریکا نیست آن وقت تعیین کننده نیرویهای نظامی ایران هستند همانطور که دیدیم در عین الاسد .واطلاع داشته باشند خیلی بعید است آمریکا جرعت شروع جنگ داشته باشد.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    اقای موسویان یک کلمه میگویم آی بدبخت
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    اگر موسویان خفه خون نگیره جنگ میشود ملت میزنند از کشور میندازنت بیرون. حالا جالبه که اگر جنگ بشه اولین کسانیکه به دشمن پناه میبرن و اطلاعات سری کشور را لو میدهند تا پناهندگی بگیرن همین اوالیغی مانند موسویان هستند.اون خل و چل رییس دفتر کروبی مجتبی واحدی وطنفروش هم مانند صدها اصلاحطلب دیگه همین کار را کردند. الان خارج پر از اصلاح طلبچی فراری و پناهنده است.
  • DE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    ۱۴:۳۳ باید کف پای مستر پمپئو را بلیسم تا سفارش من را نزد پرزیدنت ترامپ بکند .// قبل از اینکه جلوش 2لا شی و روخاک بیفتی و کف پاش رو بلیسی جورابهای پمپِ اُ رو دربیار که از بوی گندش بیهوش نشی اشی مشی
  • ahmad PL ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    دشمنان داخلی و خارجی بدانند ما با از دشت دادن قاسم سلیمانی چیزی برای از دست دادن نداریم و اگر شخصی دیوانگی کند جهان را با خاک یکسان خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس