کد خبر 1039407
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
نظامیان آمریکا

عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» گفت که تمامی پرونده‌های مرتبط به جنایات آمریکا در عراق در حال گردآوری است تا در محافل بین‌المللی، از این کشور شکایت شود.

به گزارش مشرق، «احمد الکنانی» عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» تأکید کرد که نظامیان تروریست آمریکایی از سال ۲۰۰۳ تا کنون بدترین جنایات را در عراق مرتکب شده‌اند.

الکنانی به خبرگزاری «العهد» گفت که نمی‌توان «در برابر جنایاتی که ایالات متحده آمریکا در داخل عراق مرتکب شده، سکوت یا چشم‌پوشی کرد».

بیشتر بخوانید:

آمریکا، نزدیک زندان عناصر داعش در سوریه پایگاه احداث می‌کند

وی تصریح کرد که تمامی پرونده‌های مرتبط به جنایات آمریکا در عراق در حال گردآوری است تا در محافل بین‌المللی، این کشور محکوم شود.

این نماینده عراقی تأکید کرد که باید وزارت خارجه این کشور، در سطح شورای امنیت و سازمان ملل، دست به تحرکاتی بزند و در این سازمان‌ها از آمریکا شکایت کند.

الکنانی در پایان خاطر نشان کرد که «آمریکا جنایات زشتی علیه هزاران عراق مرتکب شده و این جنایات، در ضمن، جنایات وحشیانه طبقه‌بندی می‌شود».

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان» عضو فراکسیون صادقون روز گذشته آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را متهم کرد که برای تشدید بی ثباتی و ناآرامی در عراق تلاش می‌کنند.

تعیبان تأکید کرد که شکست نقشه آمریکا در ترتیب دادن حمله‌ای توسط نفوذی‌ها و اغتشاشگران به زندان الحوت (محل نگهداری عمده‌ترین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی) در  شهر الناصریه موجب شد که واشنگتن آشوب‌ها و خرابکاری‌ها را به استان‌های امن‌تر از جمله نجف اشرف بکشاند.

وی تصریح کرد که «آمریکا در پس حوادث تخریب، سوزاندن، آشوب پراکنی و هرج و مرج افکنی به دنبال سرگرم کردن ملت  عراق و پرت کردن حواس آنها از مسئله اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشورشان است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس