کد خبر 1039318
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

همانطور که همه می دانند مسئله اقتصادی و بحران های ناشی از آن مهمترین مسائل روز یک جامعه است. بحران اقتصادی بیشترین ضربه را به بدنه یک کشور، مردم جوامع آن وارد می کند. مسائل اقتصادی بر سه پایه استوار است و به سه دسته تقسیم می شود:

· اقتصاد وابسته به بهره وری

· اقتصاد وابسته به منابع طبیعی

· اقتصاد وابسته به نوآوری

اقتصاد مبتنی بر نوآوری تکیه بر جوانان و فارغ التحصیلانی دارد که با گذراندن دوران دانشگاه و با در دست داشتن مدرک دانشگاهی و اطلاعات آکادمیک به دنبال راه اندازی یک کسب و کارجدید، فناوری و کمک به چرخه اقتصادی کشور هستند.

یکی از مزیت های اصلی که در کشور ما وجود دارد و مسئولین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند همین جوانان مستعد هستند. ایران از نظر دانش آموختگی در زمینه های تحصیلی مهندسی دارای رتبه سوم در کل جهان است و سالیانه فارغ التحصیلان زیادی را روانه بازار کار می کند که این مقدار، طبق آمارِ سازمان آمار و بازرسی کشور سالیانه حدود ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ مهندس می باشد که از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند.

واضح است که دولت توانایی و قدرت ایجاد اشتغال برای این تعداد کثیر فارغ التحصیل را ندارد زیرا هر ساله همین تعداد مهندس به چرخه کشور اضافه می شود و معمولا فقط تعداد محدودی از آن ها می توانند وارد بازار کار شوند و همین روند هر ساله ادامه دارد و بصورت یک تصاعد عددی بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور افزوده می شود. اما همین جوانان می توانند با خلاقیت و توانایی خود هم به خود و سایر جوانان و نیز دولت برای ایجاد اشتغال کمک کنند.

اقتصاد مبتنی بر نوآوری که بر پایه دانش است در این زمینه نقش خود را به‌ خوبی نمایش می دهد به صورتی که با تاسیس شرکت های دانش بنیان و یا شرکت‌های نوپا می‌توانید به اشتغال خود و سایر فارغ التحصیلان جامعه نیز کمک شایانی داشته باشید و اجازه ندهید که بر جمعیت بیکاران افزوده شود.

شرکت‌های نوپا امروزه توسط فارغ التحصیلان و حتی دانشجویان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جوانانی که استعداد و توانایی راه اندازی یک شرکت کوچک و نوپا را داشته باشند به ثبت این شرکت ها اقدام می کنند. به شرکت ها و کسب و کار های کوچک استارپ گفته می شود. که هدف اصلی این مقاله نحوه رشد همین استارت آپ هاست.

عوامل رشد، پیشرفت و توسعه استارت آپ ها در ایران

· حضور داشتن در شبکه

· نحوه شروع فعالیت

· کیفیت ارائه

· بازاریابی، برای استارت آپ ها حضور در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است زیرا در ابتدا از این طریق می توانند خود را به مخاطب معرفی کنند.

· محتوای فعالیت


حضور در شبکه به این منظور است که شما برای شرکت خود باید راه‌های ارتباطی که می‌توانند منجر به تعامل بین بازار مصرف، مشتری و فعالیت شما شود را پیدا کنید و روی تقویت آن ها تمرکز کنید و آن ها را بشناسید.

به عنوان مثال بعد از تصمیم درباره  بهترین ثبت شرکت خود و زمینه فعالیت یک وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنید و خدماتی که در نظر دارید که برای مخاطب ارائه دهید را در آن جا بیان کنید و روی آن مانور بدهید و جلب مخاطب داشته باشید. نحوه شروع فعالیت خود را قبل از تاسیس در نظر بگیرید تا در ادامه مسیر به گمراهی و اشتباه دچار نشوید. محصولات و خدمات خود را با بهترین و مناسب ترین کیفیت ارائه دهید.

از مهمترین و بزرگ ترین استارت آپی که در ایران مشغول به فعالیت هستند و می‌توان شرکت دیجی کالا را نام برد که توسط برادران محمدی راه اندای شد و با ارائه خدمات و ایده‌ی تازه ای که برای خرید کالا داشتند بسیار سریع مسیر موفقیت را پیمودند. از استارت آپ های موفق دیگری که می توان از آن ها نام برد، بهتر است به اسنپ اشاره کنیم که سامانه ارائه خدمات تاکسی در سراسر سطح شهر تهران است که با خدمت جدیدی که ارائه کرد توانست خیلی سریع مخاطبان خود را جذب کند و به محبوبیت برسد. البته این استارت آپ هنوز در اول راه است و مسیر موفقیت را می تواند خیلی سریعتر طی کند و خدمات خود را در سطح کشور ارائه دهد.
دیگر استارت آپ های موفق عبارتند از:

-کافه بازار
-تپسی
-تخفیفان
-نت برگ
-زود فود
 
ثبت این شرکت ها توسط دولت و وزیران بسیار مورد استقبال قرار می گیرد زیرا ایجاد هر شغل توسط دولت ۳۰۰ میلیون تقریبا هزینه در پی خواهد داشت حال آنکه با ثبت شرکت های نوپا و مبتنی بر علم و دانش جوانان و نیز کارآفرینی این هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و این تاثیر مثبت در کاهش هزینه در سطح بسیار بزرگ رقمی قابل ملاحظه خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت استارتاپ

· ارائه اساسنامه شرکت شرکت همراه با امضای اعضای هیئت مدیره

· ارائه شرکت نامه شرکت همراه با امضای اعضای هیئت مدیره

· ارائه اقرارنامه شرکت همراه با امضای اعضای هیئت مدیره

· ارائه مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل

· ارائه صورتجلسه از اعضای هیئت مدیره و موسسین شرکت

· ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه

چنانچه قصد تاسیس استارت آپ و یا شرکتی دارید  موسسه ثبت شرکت میزان در این امر شما را راهنمایی و کمک خواهد کرد برای عملی کردن و ثبت سریع شرکت شما همراهتان خواهد بود. ما تخصص در امور ثبت شرکت، تغییرات و ثبت برند و خدمات گوناگون ثبتی آماده ارائه خدمات می باشد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام ثبت شرکت، شما همراه شما باشند و به انجام کارتان سرعت بدهند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس