کد خبر 1039314
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
1

سفیر روسیه در عراق به دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش عراق رفت و طرفین در این دیدار مسئله همکاری نظامی را بررسی کردند؛ دیداری که به سبب تنش روابط بین آمریکا و عراق صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق جمعه (روز گذشته) میزبان «ماکسیم ماکسیموف» سفیر مسکو در بغداد بود.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از وزارت دفاع عراق گزارش داد که الغانمی «در آغاز نشست، از تجهیز نیروهای عراقی به تجهیزات و سلاح پیشرفته و فعال توسط روسیه که نقش مهمی در موفقیت بسیاری از نبردها» با گروه تروریستی داعش داشت، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

چالش‌های پیش روی نخست وزیر جدید عراق

طرفین در این دیدار، به اهمیت تداوم فعالیت و حمایت از مرکز امنیتی چهارجانبه بین ایران، عراق، سوریه و روسیه که مقر آن در بغداد است، تأکید و تصریح کردند که این مرکز، «در تبادل اطلاعات و هماهنگی، نقش بسیار مهمی دارد».

سفیر مسکو نیز ضمن تمجید از توانمندی و نقش ارتش عراق در حفظ امنیت و ثبات در منطقه و جهان از رهگذر مبارزه با داعش، از ستاد مشترک ارتش عراق خواست که به روسیه سفر و در چارچوب افزایش همکاری بین بغداد و مسکو، با «والری گراسیموف» همتای روسی خود دیدار کند.

به گزارش روسیا الیوم، این نشست، از چشم رسانه‌های غربی دور نماند؛ به گونه‌ای که خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» گزارش داد که این دیدار، پس از بروز تنش بین بغداد و واشنگتن در زمینه همکاری نظامی صورت گرفته است.

این خبرگزاری نوشت، این تنش، در پی، ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا در بغداد به وجود آمده و همین مسئله باعث شده است که پارلمان عراق، دولت این کشور را مکلف کند که به حضور نظامی آمریکا در خاک عراق، پایان دهد.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع اطلاعاتی بلندپایه عراق که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد، روسیه از جمله کشورهایی است که به دولت عراق پیشنهاد حمایت نظامی داده است تا «ضررهای ناشی از تیرگی روابط بین بغداد و واشنگتن، پس از ترور [شهید] سلیمانی، جبران شود».

مسئول مذکور تأکید کرد که «عراق همچنان به پهپادهای شناسایی نیاز دارد و کشورهایی مانند روسیه و ایران هستند که به عراق چراغ سبز نشان داده‌اند که می‌توانند از این کشور حمایت و آن را به این پهپادها مجهز کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    چین بسیار قابل اعتمادتر از روسیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس