وزارت صنعت نمایه

روزنامه حامی دولت خواستار رسیدگی به سوء‌مدیریت حوزه صنعت شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: دولت دوم آقای روحانی، نقاط ضعف متعددی دارد که این یکی از آن‌ها وجود چند وزیر ضعیف‌ در دولت است. در این زمینه طی سال‌های اخیر بارها گفته و نوشته‌ایم ولی متأسفانه آقای رئیس‌جمهور هیچ اقدامی انجام نداده است.


وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با گستردگی کم‌نظیری که در میان دستگاه‌های اجرائی دارد، به مدیری بسیار قوی نیازمند است تا بتواند پاسخگوی نیازهای مردم در سه بخش مهم صنایع و معادن و بازرگانی داخلی و خارجی باشد.

بیشتر بخوانید:

سکوت عجیب نهادهای ناظر بر بازار خودرو


وضعیت بسیار آشفته خودرو در دو سال اخیر و وعده‌های بی‌پشتوانه روشن‌ترین نشانه ضعف در مدیریت این وزارتخانه مهم است.


وزیر صنعت در طول دو سال اخیر همواره وعده داده که قیمت خودرو را کاهش خواهد داد و بازار خودرو را به ثبات خواهد رساند ولی نه تنها این وعده‌ها عملی نشده بلکه هرچه می‌گذرد شرایط بدتر می‌شود.


آقای وزیر صنعت، مرتبا از ضرورت واگذار کردن کارخانه‌های خودروسازی بزرگ به بخش خصوصی سخن می‌گوید! اکنون که دولت این کارخانه‌ها را در اختیار دارد، اینگونه از نظر قیمت و کیفیت به مردم اجحاف می‌شود، اگر بخش خصوصی صاحب این کارخانه‌ها شود قطعا بسیار بیش از این‌ها جیب مردم خالی خواهد شد.


مهم‌تر این‌که واگذاری‌ها در بخش خصوصی دارای پرونده‌ای سیاه است و سرنوشت ماشین‌سازی تبریز، هپکوی اراک، کشت و صنعت مغان، نیشکر هفت‌تپه و... را دیدیم. این صنایع بسیار مهم کشور در همین سال‌های اخیر با قیمتی بسیار نازل و در واقع مفت به بخش خصوصی واگذار شدند و زیان‌های زیادی به کشور و بیت‌المال وارد شد. با این حال چگونه است که وزیر صنعت هرچند روز یک بار از عزم خود برای واگذاری کارخانجات بزرگ خودروسازی کشور به بخش خصوصی سخن می‌گوید؟ سازمان خصوصی‌سازی تا زمانی که سروسامان نیابد، نباید واگذاری‌ها به بخش خصوصی از سر گرفته شود.


هنوز تکلیف آن همه پول بیت‌المال که از طریق به حراج گذاشته شدن سرمایه‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور به جیب مفسدان اقتصادی رفته روشن نشده و هنوز سازوکار دقیق و قابل اطمینانی برای سازمان خصوصی‌سازی ایجاد نشده. در چنین شرایطی سخن گفتن از واگذاری‌ شرکت‌های بزرگ خودروسازی به بخش خصوصی بسیار سوال‌برانگیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    0 0
    دولت پخیمه یا دولت فخیمه!؟!؟!؟!
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 0
    لعنت بر پدر و مادر تون با این خصوصی سازی و خودرو های اشغالتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس