کد خبر 1039239
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
روزنامه نمایه

روزنامه بزک‌کننده برجام، سرگرم توجیه موضع فریبکارانه اروپا و انفعال دولت روحانی در مقابل بدعهدی‌های دولت‌های اروپایی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد با تیترهایی همچون «احیای دوباره اینستکس» و «جوزب بورل ترمز تندروی اروپا را کشید؛ آتش‌بس تا اطلاع ثانوی»، به توجیه عهدشکنی‌ کامل و طلبکاری بی‌جای اروپایی‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مسئول سیاست خارجی اروپا پس از تهران به واشنگتن می‌رود

گام ششم تهران چیست؟

توریست جدید اروپا در ایران به دنبال چیست؟

روایت نشریات اصلاح‌طلب از بی‌فایده بودن امید به اروپا


اعتماد با طرح ادعای خلاف واقع که خبرهای نویدبخشی از اینستکس (کانال مبادلات مالی) به گوش می‌رسد، نوشت: شاید این اخبار به معنای انتخاب راه دوم از سوی دولت‌های اروپایی باشد.


این روزنامه در ادامه می‌نویسد: هرچند در جریان سفر جوزب بورل خبر اقتصادی یا موضوعی مرتبط با توافقات جدید تجاری منتشر نشد اما صحبت‌های وزیر امور اقتصادی نشان می‌دهد که احتمال رخ دادن گشایشی جدید در مسیر اینستکس وجود دارد. اظهار نظر وزیر اقتصاد نشان می‌دهد که امیدواری‌هایی جدید به وجود آمده هرچند ایران به آنها خوشبین نیست و برنامه‌های خود را وابسته به آنها تغییر نمی‌دهد.


یادآور می‌شود نشریات زنجیره‌ای و برخی مقامات دولتی، از تیرماه سال ۹۴ که برجام منعقد شد، چهار سال است که خبر خوش «رونق اقتصادی حاصل از همراهی غرب» را می‌دهند. آنها در دو سال اخیر نیز بارها روی وعده‌های بی‌محتوای ایجاد کانال‌های موسوم به اس‌پی‌وی و اینستکس موج‌سواری کردند اما واقعیت این است که اروپایی‌ها عین آمریکایی‌ها بدعهدی می‌کنند و تنها تفاوت‌شان این است که براساس تقسیم کار با آمریکا، خروج عملی‌شان از برجام را رسما اعلام نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    46 1
    روز نامه اعتماد یا روزی نامه بی اعتقاد؟؟!!!!!
  • رضا IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 18
    خب تو چى ميگى برادر حسين ؟! برن با جيبوتى ارتباط برقرار كنند خوبه ؟! بدختى اينجاست كه اونم تاقچه بالا گذاشته برامون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس