کد خبر 1039134
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
خریدهای هیجانی در بازار، خودرو را گران کرد + جدول

علیرغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته بازار خودرو با رشد قابل توجهی در قیمت انواع خودروهای داخلی روبه رو شد، به نحوی  که  رشد قیمت ها از ۳ تا ۲۳ میلیون تومان بوده است. در این شرایط باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آنها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست.

بیشتر بخوانید:

در آرزوی پراید

اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۵۵ میلیون تومان شد+جدول قیمت

تخلف دو نماینده مجلس در بازار خودرو +عکس

در حال حاضر مشخص نیست ما با کدام مرجع برای بررسی بازار خودرو طرف هستیم تا چگونگی ساماندهی بازار را از آن  جویا شویم. گویا در شرایط پایانی سال که نیاز مردم در خرید کالا از جمله خودرو افزایش پیدا می کند  بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست.

در اینجا باید پرسید، چرا وزارت صنعت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت می کند و چرا سازمان حمایت که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد و این موضوع را به بخش های دیگری محول می کند.

سکوت دستگاه ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس در طول یک هفته اخیر از ۹۳ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، دنا با رشد ۶ میلیون تومانی از ۱۳۶ میلیون تومان به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۸ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۰۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۱۸۷ میلیون تومان با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۱۰ میلیون تومان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.

 در بخش خودروهای سایپا نیز بازار در هفته گذشته با شوک افزایش قیمت پراید ۱۱۱ روبه رو بود چراکه قیمت این محصول از ۶۲ میلیون تومان به ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ساینا از ۷۳ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به قیمت ۷۷ میلیون تومان، چانگان از ۲۲۷ میلیون تومان با رشد ۲۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و سراتو از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    77 8
    یکبار قبل از عید گرون میکنن صددرصد بعد از عید هم یک بار دیگه گرون میکنن اونوقت انتظار دارن مردم حمایتشون کنن به خدا اگه این مافیا بذاره یه شرکت خارجی بیاد داخل تولید کنه وبده دست مردم خیلی ارزونتر و با کیفیت تر در میاد، هشتاد میلیون آدم گیره چند هزار نفر شدیم
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      23 0
      خوب اگه واردکنن کسری حقوق برادران راکی بده ،سیاست پدرومادرندارد،مردم کیلویی چند
    • احمد عباسی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      1 0
      من این 8 نفری که رأی منفی دادن (دیسلایک کردن) به این کامنت را نمی فهمم. یعنی کامنت اشتباهه؟ گرونی بیرویه ماشین دروغه؟ فاز اینا چیه خداوکیلی
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    77 1
    مردم نخرید بخدا اروزن میشه اگه نخرید
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      6 1
      از وقتی رئیسی اومده تمام مشکلات مملکت حل شده
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      29 0
      همه چیز مردم را گرفتند غرور عزت اعتبار
  • دیده بان IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    آخه کدام آدم عاقلی میاد به ضرر خودش کار کنه .سود منفعت دیگه بالاتر ازاین چی میخواد وزارت صمت . مثل نرج ارز چه سودی داره برای دولت تدبیر و گرانی
  • سیدجواد IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    19 4
    نخرید تورو خدا نخرید دولت با کمبود بودجه مواجهه مافیارو عجیر کرده تا خون مردن رو تو شیشه بکنن نخرید
  • رضا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    19 0
    ظلم به مردمه..جالبه ماشینها هی گرونتر میشه و بدهکاری خودروسازها هم بیشتر..پولا کجا میره؟؟؟متاسفم..واقعا متاسفم
  • حمید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    19 0
    با سلام. این ترفند مافیای ایران خودرو با مافیای سایپاست و خود دولت کلید در دست هم با همکاری شورای رقابت و شورای قیمت و شورای شورای شورای دارن خون مردم را د شیشه میکنن .
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    10 0
    مردم اگر الان حجوم بیارن برای پس گرفتن پولشون از خودروسازان برای همیشه از شر این دو خودرو ساز رها میشیم ولی اگر بر عکس عمل کنند و حجوم بیارن برای ثبت نام روز بروز اوضاع بدتر میشه یکبار عاقلانه رفتار کنید
  • نظری IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 0
    بازار بدون مدیریته فقط اخرهرماه گزارش میدن کاهش تورم داریم واقعا خنه داره
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    3 0
    شیتیل همشون رسیده خفه شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس