کد خبر 1039025
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
بشار الجعفری

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سوریه در عمل به وظیفه خود برای رهایی شهروندان خود در ادلب از لوث گروههای تروریستی و آزادسازی همه اراضی خود، درنگ نمی کند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: سوریه در عمل به وظیفه خود برای رهایی شهروندان خود در ادلب از لوث گروههای تروریستی و آزادسازی همه اراضی خود، درنگ نمی کند.

وی افزود: بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند توقف حمایت از تروریسم و اشغالگری و تجاوز و حمایت از تلاش های بین المللی در مبارزه با تروریسم است.

الجعفری گفت:  برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت در راستای تبدیل آن به تریبونی برای پیمان ناتو و بهره برداری از آن برای اقدام علیه سوریه و وارد کردن فشار علیه آن استفاده می کنند و این از طریق دعوت های جنون وار برای جلسات متوالی درباره اوضاع سوریه است. تلاش برخی کشورها برای تحمیل خواسته های ناتو بر شورای امنیت با هدف نابودی اعتبار این شورا و فراهم آوردن پوشش سیاسی و نظامی برای جنایات اعضای ناتو از جمله رژیم ترکیه علیه سوریه است.

بیشتر بخوانید:

سفر یک هیئت نظامی روس به آنکارا برای بررسی اوضاع سوریه

ارتش سوریه وارد شهر «سراقب» شد

مسکو: همکاری با ایران و ترکیه ادامه دارد

نماینده سوریه در سازمان ملل ادامه داد:  جای تعجب دارد که برخی کشورها خواستار برگزاری جلسه فوق العاده درباره ادلب می شوند اما اقدامات تجاوزکارانه و اشغالگرانه و چپاولگرانه رژیم ترکیه در سوریه و حمایت آن از تروریسم و تداوم اسکان تروریستهای ایغور، ازبک، ترکستانی، چچنی، ترکمنی، قراق، تاجیکی و قرغیزستان در اراضی سوریه در مجاورت ترکیه پس از بیرون راندن ساکنان آن و تغییر بافت جمعیتی مشابه جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینی ها را نادیده می گیرند.

الجعفری افزود:چرا شورای امنیت از محکومیت اشغال بخش هایی از خاک سوریه از جمله منطقه التنف که اردوگاه الرکبان در آن قرار دارد و نظامیان اشغالگر آمریکایی در آن منطقه حامی گروه تروریستی موسوم به مغایر الثوره هستند، طفره می رود به ویژه که جنایات تروریست های مورد حمایت آمریکا به اردوگاه الرکبان محدود نمی شود و غیرنظامیان را در السویدا هم شامل می شوند؟ چرا شورای امنیت طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل برای محکومیت تجاوزهات اسرائیل به سوریه که آخرین مورد آن بامداد پنجشنبه از فراز جولان اشغالی بود، قطعنامه ای صادر نمی کند؟

وی در ادامه به ائتلاف راهبردی اسرائیل و ترکیه و هماهنگی عالی میان آنها برای ممانعت از تلاش های دولت سوریه به منظور پایان دادن به حضور تروریستها در ادلب و بازگردانیدن زندگی در آنجا به حال عادی اشاره کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دولت سوریه ۱۷ آتش بس اعلام کرده است که هربار این آتش بس از سوی تروریستها و به دستور حامیان آنها در آنکارا و دوحه و دیگر مناطق نقض شده است. سه گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از ادلب به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه گشوده شد اما تروریستها به غیرنظامیان اجازه خروج ندادند و دهها غیرنظامی که قصد خروج داشتند را کشتند.

الجعفری تاکید کرد: ادلب بخشی از سوریه است و هرگونه حضور نامشروع در ادلب مسئولیتش با کشوری است که این نظامیان تابعیت آنرا دارند. سوریه در اعمال حاکمیت و آزادسازی ادلب و همه اراضی سوریه از لوث تروریستها لحظه ای درنگ نخواهد کرد مشابه آنچه در حمص و شرق حلب و غوطه و شرق سوریه و دیگر مناطق رخ داد.

وی اعلام کرد: متجاوزان به غارت ثروتهای سوریه از طریق مزدوران تروریست خود یا به شکل مستقیم ادامه می دهند. بهبود اوضاع معیشتی و انسانی در سوریه بازنگری کشورهای غربی ضد سوریه در سیاست هایشان را طلب می کند و اینکه به قانون بین المللی پایبند باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    5 1
    ترکیه آمریکا اسرائیل و عربستان حامیان اصلی داعش هستند مرگبر آتاترک و اردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس