کد خبر 1038924
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
نجف

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای مداخله‌آمیز از دولت عراق خواست تا جلوی آنچه «سرکوب معترضان» در شهر نجف خوانده را بگیرد.

به گزارش مشرق، در ادامه حوادث مشکوک در شهرهای عراق، شب گذشته (چهارشنبه) شهر نجف اشرف شاهد درگیری میان معترضان با عناصر مسلح ناشناس بود که دهها کشته و زخمی در پی داشت.

در این راستا، به نوشته السومریه نیوز، سفارت واشنگتن در بغداد، امروز در بیانیه‌ای از دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور خواست تا جلوی این عناصر ناشناس را بگیرد. در این بیانیه همچنین از رخدادهای اخیر بعنوان «آشوب برخی عناصر» یاد شده و از معترضان نیز خواسته شده است تا ماهیت  مسالمت‌آمیز اعتراضات را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

دستور «عبدالمهدی» برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث «نجف»

در حالی که وبگاه «موازین نیوز» عراق تعداد کشته‌های شب گذشته را ۲۲ و تعداد زخمی‌ها را ۱۷۹ نفر ذکر کرده است، وبگاه العربی الجدید به نقل از منابع بیمارستانی عراق آمار ۸ کشته و ۸۵ زخمی را مخابره کرده است.

«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق اواخر شب گذشته به نجف رفت تا از نزدیک در جریان حادثه پیش آمده قرار گیرد. هنوز مشخص نیست که چه جریانی در پشت پرده شلیک به سمت معترضان قرار دارد و در حال حاضر جریان‌های مختلف همدیگر را متهم می‌کنند.

در این راستا «قیس الخزعلی»دبیرکل عصائب اهل الحق عراق روز گذشته به وبگاه العهد گفت که یکی از رؤسای سه‌گانه عراق، گروه رسانه‌ای فعال در اختیار دارد و مأموریت تک تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات کنندگان را تسهیل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 77
    قیس خودشو لو دادداد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس