کد خبر 1038892
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
طالبان

طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا و تاکیدش بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که واشنگتن باید به اشغال این کشور خاتمه داده و برای پایان دادن به جنگ اقدامات عملی انجام دهد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه‌اش درباره وضعیت این کشور در حمایت از گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت که دولتش بر روی بازگرداندن نیروها از افغانستان کار می‌کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ تصریح کرد که برای پایان دادن به جنگ افغانستان «به گام‌های عملی نیاز است نه حرف.»

بیشتر بخوانید:

یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد

طالبان: سیاست ما مثل آمریکایی‌ها متزلزل نیست

رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه جدول زمانی گفته بود که خواستار بازگرداندن نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به آمریکا است و دولت وی در حال کار بر روی پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا و بازگرداندن نیروهای این کشور از افغانستان است.

مجاهد درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه «جنگ در افغانستان به نفع هیچکس نیست»، به «صدای آمریکا» گفت: ما نیز خواستار پایان جنگ توسط آمریکا و پایان اشغال هستیم تا افغان‌ها بتوانند آزادانه برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: اما مهم این است که بیش از لفاظی‌ها و وعده‌ها باید به اقدامات عملی پرداخت.

گفتنی است که مذاکرات «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان جریان دارد و طالبان با مقصر خواندن آمریکا برای به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها دلیل آن را خواسته‌های متعدد آمریکا و اختلافات کابل-واشنگتن می‌داند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    14 1
    باید به نیروهای نظامی امریکا در افغانستان حمله شود تا ترامپ در موقعیت دشواری قرار گیرد در امریکا و در نهایت مجبور است تروریست هایش رو از افغانستان خارج کند .
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 1
    عجب احمقی هستی اگه میتونستن حمله میکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس