کد خبر 1038826
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
نظامیان آمریکا

سفارت آمریکا در اردن احتمال میزبانی اردن از نیروهای آمریکایی به دنبال تصمیم پارلمان عراق برای اخراج این نیروها را رد کرد و مدعی شد، حضور آمریکا ضامن استمرار دموکراسی در عراق است.

به گزارش مشرق، «کارین ساساهارا» کاردار سفارت آمریکا در اردن هر گونه اجرای مذاکرات بین آمریکا و اردن درباره میزبانی نیروهای آمریکایی در پی تصمیم پارلمان عراق برای اخراج این نیروها را رد کرد.

 

ساساهارا گفت که «حضور آمریکا در عراق با تصمیم پارلمان این کشور نبوده که اکنون با تصمیم پارلمان به پایان برسد».

او با اشاره به اینکه حضور ما در عراق به دلیل ضرورت حفظ امنیت این کشور و منطقه بود، تأکید کرد که «خروج نیروهای آمریکایی از عراق بیشتر به این کشور خسارت وارد می‌کند و عراق را بیشتر صحنه اجرای برنامه‌های ایران می‌کند».

بیشتر بخوانید:

یک آمریکایی در شرق افغانستان ربوده شد

سردار سلیمانی انتقام خلبان اردنی را گرفت

قیس الخزعلی: ترور سردار سلیمانی به مقاومت برای اخراج آمریکا مشروعیت داد

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، کاردار سفارت آمریکا در اردن همچنین مدعی شد که نیروهای آمریکایی در عراق ضامن استمرار دموکراسی در این کشور هستند و در صورت خروج از آن، عراق در آستانه فروپاشی و نابودی قرار می‌گیرد همانگونه که برای سوریه اتفاق افتاد و گذشته از آن دارایی‌های عراق در آمریکا بلوکه خواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین تصریح کرد که «اگر بغداد به خروج نیروهای آمریکایی اصرار دارد باید غرامت همه خسارت‌هایی که به ارتش آمریکا در جریان جنگ آزادسازی عراق و نجات این کشور از خلافت اسلامی (داعش) وارد آمده، پرداخت کند».

در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان عراق به طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور رأی داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس