کد خبر 1038682
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

همین که اسم کالاهای ایرانی به میان می آید بسیاری به این نکته فکر می کنند که خرید کالای خارجی حتی با وجود قیمت بالای آن بهترین گزینه ممکن است چرا که در بیشتر مواقع و با توجه به تجربه هایی که از برخی اجناس بی کیفیت به یاد دارند خرید کالای خارجی را بهترین و منطقی ترین راه ممکن می دانند. در این بین خریداران برخی از اجناس فنی و تخصصی آزمایشگاهی، مانند مولتی متر هایی که قیمت به نسبت بالایی دارند، برای انتخاب و خرید برندهای ایرانی و یا خارجی همیشه شک و تردید دارند، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید در ادامه همراه ما باشید تا به صورت تخصصی برای خرید مولتی مترهای ایرانی و یا خارجی شما را همراهی و راهنمایی کنیم.

مولتی متر چیست؟

شاید بسیاری با خواندن عنوان این مقاله به این نکته فکر کنند که اصلا مولتی متر چیست؟ به همین منظور در ابتدا مختصری در مورد مولتی متر و کاربرد آن را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا به این شکل بتوانید با آگاهی بیشتری این مطلب را مطالعه کنید.

به صورت کلی مولتی متر یک دستگاه تخصصی الکترونیکی است که جریان ، ولتاژ، مقاومت الکترونیکی و ظرفیت خازن را اندازه گیری می کند و به این صورت سلامت دستگاه های الکترونیکی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مولتی مترها برای آن دسته از افرادی که شغل های مرتبطی با مهندسی الکترونیک دارند به کار می آید چرا که این ابزار کاربردی ترین راه برای تشخیص معیوب بودن نیمه هادیها ، کلیدها، کابل ها ، مقاومت و پتانسیومترها و مدارهای الکترونیکی است.

نحوه استفاده از مولتی متر به چه صورت است؟

نحوه استفاده و به کارگیری مولتی مترهای دیجیتال همانند سایر دستگاه های اندازه گیری  آسان است . یکی از کاربردهای مهم مولتی متر اندازه گیری ولتاژ متناوب و مستقیم می باشد. اساس کار یک ولت متر DC دیجیتالی بر مبنای مقایسه است. یعنی ولتاژ وارد شده به ولت متر با یک ولتاژ مرجع معمولا ۱۰۰ میلی ولت مقایسه شده و نتیجه مقایسه به کمک مدارهای دیجیتالی به صورت ارقام که مبین مقدار ولتاژ DC اعمالی به ولت متر است روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌گردد.

آیا خرید مولتی متر ایرانی گزینه خوبی است؟

جالب است بدانید در دو دهه گذشته شرکت های ایرانی مختلفی با تولید انبوه مولتی مترهای دیجیتال بازار رقابتی این محصول را در ایران به دست داشتند. اما پس از اینکه مولتی مترها ی دیجیتال مختلفی توسط شرکت های خارجی تولید شدند، مدل آنالوگ آن منسوخ شد. در این زمان فعالیت شرکت ها و کارخانه های تولید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی کمرنگ شدند و در حال حاضر متاسفانه هیچ برند ایرانی این محصول را تولید نمی کند.

امید است که در آینده ای نه چندان دور بتوانیم شاهد حضور این محصول در بین برندهای ایرانی باشیم و بتوانیم با قیمتی ارزان تر از تولیدات ملی خود حمایت کنیم.

بهترین برند مولتی متر دیجیتال خارجی کدام است؟

در حال حاضر دو شرکت آپا تایوان و کیس ژاپن ، سهم بزرگی از بازار رقابتی خرید مولتی متر را از آن خود کرده اند. جالب است بدانید که خرید مولتی مترها برخلاف فانکشن ژنراتور ها که به تازگی با تولید ملی با بازارهای خارجی وارد عرصه رقابت شده اند، تفاوت زیادی دارند چرا که هنوز هم خریداران مولتی متر تنها به برندهای خارجی اعتماد کرده و نتوانسته اند جایگزینی در بازار تولیدات داخل برای آن پیدا کنند.

راه حل خرید بهترین مولتی متر دیجیتال خارجی چیست؟

در حال حاضر و با توجه به تحریم های اقتصادی که هر روزه گریبان گیر بازار ایران در عرصه بین الملل می شود. هنوز هم برخی از نمایندگی های فروش تجهیزات اندازه گیری آزمایشگاهی برق و الکترونیک با واردات مستقیم این محصولات از بهترین برندهای با کیفیت این امکان را برای مهندسان فراهم کرده اند که به راحتی بتوانند برای خرید انواع مولتی متر، اسیلوسکوپ پرتابل و دستگاه منبع تغذیه اقدام کنند.

شرکت پارس الکترونیک، نمایندگی فروش مولتی متر آپا تایوان و کیس ژاپن

گروه فنی و مهندسی پارس الکترونیک به عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های فروش تجهیزات آزمایشگاهی برق و الکترونیک، از سال 1374 با واردات و فروش بهترین و با کیفیت ترین برندهای تجهیزات الکترونیکی و آزمایشگاهی، به صورت رسمی برندهای معتبری از جمله شرکت آپا تایوان، ویکتور چین و کیس ژاپن را به صورت اینترنتی به فروش می رساند.

شما می توانید برای خرید هر یک از محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نظر خود وارد سایت پارس الکترونیک شده و به راحتی برای انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود را اقدام کنید.

** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس