زیردریایی‌

پنتاگون اعلام کرد به منظور بازدارندگی روسیه، موشک‌های هسته‌ای کم قدرت در زیردریایی‌های آمریکایی مستقر شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: مقامات پنتاگون اعلام کردند که نیروی دریایی ایالات متحده موشک‌های هسته‌ای کم قدرتی را در زیردریایی‌ها خود به منظور "بازدارندگی" مخالفان این کشور، مانند روسیه، مستقر کرده است.

"جان رود" معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در این باره گفت: «این پتانسیل اضافی قدرت بازدارندگی ما را تقویت کرده و امکان استفاده از تسلیحات راهبردی سریع تر، پایدارتر و کم توان را برای ایالات متحده فراهم می‌کند.»

به گفته وی، استقرار موشک‌های جدید هسته‌ای در زیردریایی‌ها باید به دشمنان بالقوه واشنگتن نشان دهد که ایالات متحده آمادگی خود برای پاسخگویی به هرگونه تهدیدی را حفظ کرده است.

پیش از این، فدراسیون دانشمندان آمریکایی (FAS) از استقرار موشک‌های بالستیک Trident با کلاهک هسته‌ای کم توان W۷۶-۲ در زیردریایی تنسی خبر داده بود. بر اساس این اطلاعات، هر یک از این کلاهک‌ها ظرفیتی پنج کیلوتن دارند ، می توان چندین کلاهک در یک موشک مستقر کرد.

طبق اخبار منتشره در خبرگزاری رویترز، کارشناسان در این مسئله با هم اتفاق نظر دارند که استقرار چنین موشک‌هایی در زیردریایی‌های نیروی دریایی آمریکا، به پایین آمدن آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کمک کرده و خطر بروز درگیری هسته‌ای در جهان را افزایش می‌دهد.

به گفته آنها، ایالات متحده آمریکا در حال حاضر هم دارای سلاح هسته‌ای با قدرت کم برای پرتاب‌های هوایی است و منتقدین می گویند که این توانایی باید کافی باشد.

رویترز یادآور شده است: تسلیحات هسته‌ای کم توان، از قدرت کمتر از ۲۰ کیلوتن برخوردارند. بمب اتمی که بر روی هیروشیما ریخته شد ، تقریباً همان قدرت انفجاری را داشت.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، ایالات متحده دکترین هسته‌ای جدیدی را به تصویب رساند که براساس آن واشنگتن حق این را برای خویش قائل شده که اولین کسی باشد که حمله هسته‌ای را علیه دشمنانش انجام داد.

در سپتامبر ۲۰۱۹، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا از اتمام نوسازی نیروهای هسته‌ای این کشور خبر داد. در عین حال ، پنتاگون اعلام کرد که آمریکا برای "بازدارندگی" روسیه به تسلیحات هسته‌ای کم قدرت نیاز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    12 9
    هوس گوشمالی از روسیه کردن
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      3 18
      امریکا به زودی بمب افکن b-21 رو وارد خدمت میکنه که گفته شده تکنولوژیش در حد تکنولوژی فضایی هاست و جانشین بمب افکن b-2 هستش! روسیه هنوز از بمب افکن توپولف-160 استفاده میکنه که رقیب بمب افکن بی 1 لَنسر هست! روسیه هنوز نتونسته همتای بی2 رو بسازه ولی امریکا داره حانشین بی 2 رو میسازه پس این وسط امریکا فعلا قویتره
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    2 21
    به امید خدا روسیه ی کمونیست با خاک یکسان میشه
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      13 1
      منظور خدات همون اهریمنه / واگر نه الله طرفدار امریکا نیست/ معلومه داری از روسیه میسوزی اونم در حد لالیگا
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      5 3
      ان شاءالله روسیه و آمریکا همدیگر رو نابود کنن تا یک دنیا نفس راحت بکشن
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      1 1
      ان شاء الله خودت نابود بشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس