کد خبر 1038521
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
برهم صالح با فرمانده سنتکام

رئیس جمهور عراق در دیدار با فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا در بغداد گفت که کشورش هرگز صحنه درگیری و کشمکش بین المللی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، ژنرال «کنث مکنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا شامگاه سه شنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در بغداد دیدار کرد.

به گزارش  پایگاه خبری موازین نیوز، رئیس جمهور عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق هرگز عرصه کشمکش و درگیری‌های بین المللی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

درخواست نمایندگان آمریکایی برای شفاف‌سازی تلفات انتقام موشکی ایران

تلاش آمریکا برای ترک نکردن پایگاه «عین الاسد»

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صالح در بغداد میزبان ژنرال مکنزی بود و در این دیدار دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از خاک عراق  بر اهمیت احترام و تقویت حاکمیت ملی عراق و تصمیم ملی و مستقل آن و صیانت از امنیت و ثبات آن تاکید کردند».

بر اساس این بیانیه، صالح در دیدار مذکور همچنین بر ضرورت گسترش مناسبات دوستی میان دو کشور عراق و آمریکا و همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت:«ما به دنبال ایجاد روابط خوب با همه هستیم و هیچ علاقه‌ای نداریم که وارد درگیری‌های جانبی شویم».

بیانیه ریاست جمهوری عراق آورده است: «ژنرال مکنزی در این دیدار تأکید کرد که کشورش به دنبال ادامه همکاری‌های مشترک علیه تروریسم ، پشتیبانی از توانایی‌ها نیروهای عراقی و آموزش آنها و تقویت امنیت و ثبات عراق است».

ژنرال مکنزی روز سه شنبه در سفری که به عراق داشته، بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد عراق که اخیراً هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است، با مقامات عراقی دیدار کرد.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه در واکنش به عملیات‌های ترور نظامیان تروریست آمریکا در غرب عراق (شهر القائم استان الانبار) و شهر بغداد، پایتخت این کشور که منجر به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس الحشد الشعبی منجر شد، لایحه ممنوعیت حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکا را تصویب کرد و از دولت خواست درخواست کمک از ائتلاف آمریکا را لغو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 3
    شما که هیچ!! گنده تر هم که ندارین.. هر موقع تکلیف با یه سری به ظاهر خودی روشن شد، احدی جلوی افقی شدنتون رو نمی گیره، همین حالام نمی تونه بگیره :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس