کد خبر 1038432
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
طارمی

نیم فصل دوم پرتغال برای مهدی طارمی فرصتی برای درخشش دوباره و شاید یک قرارداد بزرگ در نقل و انتقالات تابستانی باشد.

به گزارش مشرق، برای هواداران پرسپولیس مهدی طارمی گلزنی است که دربی‌های متفاوتی را با او تجربه کرده‌اند و برای خودش، این مسابقه بازی تولد در فوتبال ایران است. زمانی که سلانه سلانه از روی نیمکت بلند شد و به دستور حمید درخشان به میدان آمد تا از یک فرصت نیم ساعته برای پرسپولیس پیروزی بسازد. این نقطه شروع مهدی طارمی در فوتبال ایران است. تاثیرگذاری روی گل تساوی و بعد درخششی که منجر به برد ناباورانه تیم نه چندان بنیه دار آن روزهای پرسپولیس مقابل امیر قلعه نویی شد. وقتی با طارمی از دربی صحبت می‌کنیم خاطراتش از این بازی ویژه را مرور می‌کند و به مسابقه‌ای می‌رسد که برخلاف اولین بازی به سود استقلال تمام شد. آخرین تجربه طارمی در دربی که هنوز افسوس گل نزنی در آن همراه مهاجم بوشهری ریوآوه پرتغال است.

بیشتر بخوانید:

نسخه جدید برای نیمکت تیم ملی با نیامدن قلعه نویی


او می‌گوید: دربی که فقط سال 95 و 4-2! فکر می‌کنم برای پرسپولیسی‌ها هم این مسابقه خیلی خاطره‌انگیز و ویژه است. اما اگر بخواهم درباره این بازی حرف بزنم باید بهترین آرزوها را برای هم‌تیمی‌های سابقم و تیمم داشته باشم. بهرحال آقا یحیی هم تازه آمده و شاید در این بازی آنطور که باید نباید از او انتظار ویژه‌ای داشت. اما چیزی که از آن مطمئن هستم یک بازی کاملا تهاجمی و پرگل است که امیدوارم با پیروزی پرسپولیس تمام شود.


طارمی با اشاره به شرایط متفاوت دو تیم می‌گوید: خب در تیم حریف هم بازیکنان خوبی حضور دارند. فرهاد مجیدی را هم به نیمکت خود آورده‌اند و انگیزه زیادی دارند تا فاصله با پرسپولیس را کم کنند. در کل دربی خیلی سخت است و فشارش روی هر دو تیم خیلی بالاست. فقط باید در آن به میدان رفته باشید تا بفهمید من چه می‌گویم. این همه انرژی در یک هفته مانده به دربی هدر نمی‌رود بلکه سر بازیکنان خراب می‌شود!
از طارمی می‌خواهیم نتیجه بازی را پیش بینی کند که او ترجیح می‌دهد از پاسخ دادن به این سوال بگذرد، البته برای او درخشش هم‌تیمی‌های سابقش از کمال، سیدجلال و علیرضا بیرانوند گرفته تا علیپور و احمد نور اهمیت ویژه‌ای دارد. پیش بینی طارمی این است که احتمالا همین‌ها در کنار مهدی ترابی که این روزها سوگلی تیم است بازی را برای پرسپولیس در بیاورند.

ماجرای ترانسفر زمستانی

مهاجم سابق پرسپولیس ممکن بود در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به یکی از تیم‌های مطرح پرتغال منتقل شود اما ریوآوه ترجیح داد او را در تیم خود حفظ کند و شاید در تابستان با قیمت بهتری به فروش برساند. طارمی می‌گوید: دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! فعلا که تازه ما کارمان را در اروپا شروع کردیم و همانطور که قبلا و در روز اول حضورم در ریوآوه گفته بودم با هدف بزرگی اینجا حاضر شده‌ام. خدا را شکر استقبال از من خیلی خوب بود و دیدید که چقدر در روزهای آخر پنجره نقل و انتقالات درباره‌ام مطلب کار شد که خب از این موضوع خیلی خوشحالم. چون من واقعا جز بازی برای ریوآوه کار خاصی نکردم و این احساس خوبی است که آدم در قاره‌ای مثل اروپا دیده شود.


او با ابراز خوش بینی نسبت به آینده می‌گوید: نیم فصل اول مصدوم بودم و دو ماه غیبت داشتم. همانطور که دیدید که در برخی اردوها و بازی‌های تیم ملی هم به همین دلیل غایب بودم. در نیم فصل دوم مطمئنا تلاش خواهم داشت که خیلی بهتر کار کنم. اراده‌ام بر این است که کارم را در بالاترین سطح ادامه بدهم. از مردم ایران هم ممنونم که در این مدت تا این حد حمایتم کرده‌اند.

تیم ملی و مربی بعدی؟

از طارمی درباره سرمربی تیم ملی سوال می‌کنیم که او ابراز بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید: تورنمنت خیلی مهمی را پیش رو داریم و باید خیلی با وسواس انتخاب کنیم. شما دیدید که آقای ویلموتس با وجود اینکه مربی کارنامه داری بود اما چون در بحث مدیریت خوب عمل نکرد و زیاد هم به شرایط ما آگاه نبود چه شرایطی را پشت سر گذاشت و در نهایت بدون موفقیت خاصی ایران را ترک کرد. ما اکنون بازیکنان خوبی در اختیار داریم. با احترام به تمامی بازیکنان تاریخ فوتبال ایران باید بگویم اگر شرایط کنونی را در نظر بگیرید اکنون بیشتر بازیکنان حال حاضر تیم ملی در فوتبال اروپا فوتبال خود را دنبال می‌کنند و از نظر حرفه‌ای سبک مناسبی را دنبال می‌کنند. این مجموعه نیازمند این است که مدیریت مناسبی صورت گیرد. البته منکر مسائل فنی نیستیم اما بحث مدیریت خیلی مهمتر است.

از طارمی درباره جو فعلی تیم ملی هم که سوال می‌کنیم به شوخی می‌گوید: ماشاالله همه بچه‌ها سر زبان دار هستند و به مدیریتی مثل آقای کی‌روش عادت دارند (باخنده). البته به نظرم برانکو گزینه خیلی خوبی بود؛ چون فوتبال ما را می‌شناخت و از لیگ آشنایی کاملی داشت و مطمئنا مشکل مالی هم با او نداشتیم و او در مدت حضورش در فوتبال نشان داد که با این مساله کنار و راه می‌آید. بهرحال هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود در کارش موفق باشد چون ما نمی‌توانیم به جام جهانی صعود نکنیم.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    لابد مهاجمی هم مثل تو
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 0
    حذف تیم ملی بهتر است تا بازی دفاعی به سبک کی‌روش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس