حشدالشعبی

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با ردّ اتهام‌های آمریکا در مورد تلاش نیروهای الحشد برای دست‌یابی به فناوری جنگنده‌های آمریکایی، آن را بهانه‌تراشی برای ماندن نظامیان آمریکایی در عراق دانست.

به گزارش مشرق، یکی از نمایندگان پارلمان عراق که عضو کمیسیون امنیت و دفاعی است، ادعاهای مقامات آمریکا در خصوص جنگنده‌های آمریکایی اف ۱۶ را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده موشک‌پرانی‌های مشکوک به سفارت آمریکا در بغداد/حشد الشعبی برای انتقام‌گیری فشفشه‌بازی نمی‌کند

تلاش حشد الشعبی برای مقابله با بقایای داعش در عراق

کریم علیوی سه‌شنبه (۱۵ بهمن) در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری «بغداد الیوم» گفت که ادعاهایی که گزارش‌های خبری آمریکا در مورد نگرانی واشنگتن از دست‌یابی گروه‌های مقاومت به تکنولوژی جنگنده‌های اف ۱۶، غیر واقعی است و هیچ گروهی خارج از نظام امنیتی مرتبط با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق وجود ندارد».

نشریه «فارین پالیسی» این هفته مدعی شد که آمریکا از اینکه نیروهای الحشد الشعبی عراق به فناوری و قطعات جنگنده‌های مذکور در عراق دست یابد، نگران است.

نماینده پارلمان عراق هدف از توجیه این اتهام‌ها علیه نیروهای الحشد الشعبی را تلاش آمریکا برای ایجاد بهانه جهت ابقای نیروهای خود در عراق دانست و گفت: «آمریکا به دنبال بقای ماندن در عراق است و به دنیا این پیام را می‌رساند که گروه‌هایی عراقی وجود دارد که صلح جهانی را تهدید می‌کنند؛ به این بهانه که این گروه‌ها پهپاد دارند و می‌توانند به فناوری‌های حساس دست‌ یابند».

پارلمان عراق 15 دی ماه در واکنش به عملیات‌های ترور نظامیان تروریست آمریکا در غرب عراق (شهر القائم استان الانبار) و شهر بغداد، پایتخت این کشور که منجر به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس الحشد الشعبی منجر شد، لایحه ممنوعیت حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکا را تصویب کرد و از دولت خواست درخواست کمک از ائتلاف آمریکا را لغو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    حشد الشعبی باید حملات شبانه و موشکی خود را به سبک افغان ها باید شروع کند تا همانطور که مجاهدین افغان روسها را بیرون کردند حزب الله عراق هم بتواند امریکا را بیرون کند بدون ایجاد گروههای مقاومت و دادن شهید نمی توان آمریکا را از عراق بیرون کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس