لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای غبارآلودی که از بیرون به داخل سرایت می‌کند، باعث می‌شود برخی خدمات بی نظیر انقلاب اسلامی در کشور دیده نشود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح طرح آبرسانی غدیر در شادگان اظهار کرد: باید همه وزارتخانه با همت بسیار بالا، رفع نیازهای مردم و سازندگی کشور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت نیرو برای اجرایی کردن طرح آبرسانی شادگان بیان کرد: خوشبختانه در وزارت نیرو شاهد ابتکاراتی هستیم که با تدبیری مناسب از منابع موجود به خوبی استفاده شده است. به نمونه، وزارت نیرو سال گذشته به جای ساخت نیروگاه و سد برای تولید برق، با مردم گفت‌وگو کرد که در برق صرفه‌جویی کنند و وزارت توانست ۳۲۳ هزار مگاوات برق صرفه‌جویی کند.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: انقلاب اسلامی با صلابت و مظلوم است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوزستان استانی بسیار مهم برای کشور است و لازم است سرمایه گذاری ها در این استان افزایش یابد. این استان یک استان نفت خیز است و انتظار می‌رود وزارت نفت سهم بیشتری از توسعه استان را به خود اختصاص دهد.

لاریجانی همچنین گفت: در زمان رژیم سابق فقط چند شهر آباد داشتیم و به سایر مناطق توجهی صورت نمی‌گرفت و آنها به حال خود رها شده بودند اما اکنون امکانات آموزشی، بهداشتی و درمانی به روستاها رسیده است. برخی خدمات انجام شده است ولی در فضای غبارآلودی که از بیرون به داخل سرایت می‌کند، باعث دیده نشدن این خدمات می‌شود. همه در حال تلاش هستند تا فضای سازندگی و آبادانی در کشور به وجود بیاید.

وی با برشمردن خدمات انقلاب اسلامی در کشور بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی بود و در این زمینه کشورمان سال‌های سال است که روی پای خود ایستاده است و به خوبی در منطقه نقش آفرینی می‌کند. واقعاً مایه تأسف است که زمانی در همین کشور با این همه امکانات مادی، شاه کشور دستور خود را سفرای آمریکا و انگلیس دریافت می‌کند و حتی این دو کشور در بخش نظامی هم برای کشورمان دستور صادر می‌کردند.

لاریجانی گفت: اکنون کشورمان در اوج عزتمندی است و روی پای خود خود ایستاده است و برای تأمین منافع خود از هیچ کشوری دستور نمی‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گریزی به مباحث اقتصادی کشور زد و گفت: در مسائل اقتصادی نیز بخشی از راه طی شده و بخشی دیگر هنوز طی نشده است؛ درست است که در تحریم هستیم اما اگر دست به دست هم دهیم و به سرمایه‌ها توجه کنیم، برابر ستم آمریکا موفق خواهیم شد. همچنین با توجه به این‌که در فروش نفت مشکل داریم، ورود سرمایه به کشور سخت‌تر شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایجاد مانع در فروش نفت ایران، ورود سرمایه به کشور را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در مقطعی از زمان تمام نیازهای کشور از خارج تأمین می‌شد، اما اکنون شرکت‌ها مجبورند نیازهای خود را از داخل تأمین کنند و این موضوع موجب فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچند از نظر اقتصادی تحت فشاریم، اما براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس سال آینده شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود، گفت: اعلام نمی‌کنم که از راه دیپلماسی برای رفع مشکلات استفاده نشود، اما نباید برخی کشورها تصور کنند که با فشار می‌توانند به اهداف خود برسند.

لاریجانی در پایان با تاکید بر اینکه خودبینی و خودمحوری نباید وجود داشته و حب و بغض‌ها باید برای خدا باشد، بیان کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند، باید الفت در کنار روحیه مقاومت در داخل کشور افزایش پیدا کند و این کلید توفیق ما است.

خط انتقال آب ۱۳۰۰ میلیمتری طرح آبرسانی غدیر به شهرستان شادگان امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان افتتاح شد.

کارفرمای این طرح سازمان آب و برق استان خوزستان و پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا است که در مدت ۲۴ ماه اجرا شد.

جمعیت تحت پوشش شهری در افق سال ۱۴۱۵، حدود ۱۰۶ هزار و ۲۳ نفر، جمعیت تحت پوشش روستایی در افق سال ۱۴۱۵، ۱۱۵ هزار و ۵۱ نفر است.

روستاهای تحت پوشش این طرح ۱۹۰ روستا و میزان تأمین آب از این طرح ۱۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

همچنین اعتبار اجرای این طرح ۱۵۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس