اسرای جبهه النصره

افراد مسلحی، که در حومه شهر ادلب به اسارت ارتش سوریه درآمده‌اند، اعتراف کرده‌اند که ترکیه در فعالیت‌ها و تحرکات گروه تروریستی جبهه النصره مشارکت داشته.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری روسی تاس، «محمود النجم» معروف به «ابو عبدالله»، در جریان بازجویی‌ها، گفت: «نیروهای پلیس ترکیه مرا بازداشت کرده و به من گفتند که اگر با آنها همکاری نکنم و در کنار جبهه النصره نجنگم، خانواده‌ها را بازداشت یا خواهند کشت. آنها ۱۰۰ دلار نیز به عنوان حقوق به من پرداخت کردند.»

بیشتر بخوانید:

حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به مواضع ارتش سوریه

این تروریست افزود، تُرک‌ها نزدیکانش را به اردوگاه آوارگان فرستاده و آنها را به عنوان گروگان‌هایی بازداشت کردند و سپس به وی گفتند: «تا زمانی‌که با جبهه النصره همکاری کنی خانواده‌ات در امان هستند.»

وی همچنین فاش کرد که ترکیه و عربستان سعودی از این گروه تروریستی کاملا حمایت می‌کنند.

یک تروریست دیگر، که از اهالی «دیر حافر» و معروف به «حسین عبدالعزیز»( ابوعدی) است، اعلام کرد که زمانی‌که به تنهایی به پست دیده‌بانی ترکیه در منطقه «الراشیدین- ۵» در شهر حلب بازمی‌گشت، به اسارت گرفته شد. به نظر می‌رسد عناصر مسلح امیدوار بودند پشت دیده‌بان‌های تُرک مخفی شوند.

وی افزود: «خانواده‌ام پول کافی برای غذا نداشتند. این گروه‌های مسلح مردان را استخدام و در مقابلش پول پرداخت می‌کردند. من ثبت‌نام کردم. سپس در کنار گروه‌های مختلف- احرار الشام، ارتش آزاد سوریه، حرکت نور الدین الزنکی- جنگیدم. تمام این گروه‌های بخشی از جبهه النصره هستند.»

طبق اعترافات این تروریست، عناصر مسلحی از پاکستان و افغانستان نیز در میان عناصر شورشی در ادلب می‌جنگند.

ارتش سوریه بعد از آزادسازی شهر «معرة النعمان» در ۲۸ ژانویه، از سه محور جنوب، شرق و غرب به یکی از مواضع جبهه النصره در سراقب نزدیک می‌شوند. این شهر، که در تقاطع بزرگراه‌های حدفاصل لاذقیه، حلب و دمشق واقع است، از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    15 11
    روسیه چرا تماشاچی این رذالت ترکیه شده؟
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      2 0
      روسیه اگر ارتش سوریه رو‌ کاملا تقویت بکنه بهتر از اینه که مستقیما وارد جنگ با ترکیه یا آمریکا بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس