کد خبر 1038298
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها در محور سراقب در حومه جنوبی ادلب، سه روستای دیگر را آزاد و خطوط امدادرسانی گروه‌های تروریستی میان شهرهای سراقب و «اریحا» را قطع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، ارتش سوریه در ادامه عملیاتش در حومه جنوب‌شرقی ادلب و پیشروی‌ها در محور سراقب، روستاهای «جوباس»، «سان» و «ترنبه» را آزاد و آخرین مرکز تجمع عناصر مسلح در این منطقه را منهدم کرد.

روستاهای سان و جوباس در جنوب‌غربی شهر کلیدی سراقب، از لحاظ استراتژیک به‌دلیل قرار گرفتن در مسیرهای بین‌المللی «ام۴» (لاذقیه ــ حلب) و «ام۵» (دمشق ــ حلب) و همچنین روستای ترنبه که در ۲کیلومتری این شهر قرار دارد از اهمیت و نقش مهم برخوردارند.

بیشتر بخوانید:

حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به مواضع ارتش سوریه

انهدام پهپاد ناشناس از سمت دریای مدیترانه در آسمان سوریه

نیروهای ارتش سوریه در یک قدمی آخرین پایگاه تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

ارتش از روز گذشته وارد درگیری‌های شدیدی با گروه‌های مسلحی در محور سراقب شده است، این نیروها همچنین با عناصر مسلح در روستای «النیرب» واقع در شمال آزادراه «حلب ــ لاذقیه» در حدفاصل سراقب و اریحا درگیر شده‌اند.

ارتش سوریه با آزادسازی شهرک ترنبه واقع در غرب شهر سراقب و عبور از آزادراه حلب ــ لاذقیه، موفق شد خطوط امدادرسانی به عناصر شورشی در حدفاصل دو شهر سراقب و اریحا را قطع کند.

ارتش روز یکشنبه نیز روستاهای «انقراتی»، «کفربطیخ» و «کفردادیخ» در حومه جنوب‌شرقی را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح آزاد کرد.

روزنامه الوطن نیز نوشت، نیروهای ارتش روز دوشنبه، کنترل بخشی از بزرگراه بین‌المللی «ام۴» در حدفاصل شهرهای سراقب و اریحا در استان ادلب را در دست گرفته یکی دیگر از پست‌های دیده‌بانی ارتش ترکیه را محاصره کرد.

بر این اساس، ارتش سوریه پست جدید نظارتی ترکیه را که در بزرگراه جنوب سراقب برای کند کردن پیشرفت ارتش سوریه ایجاد شده بود محاصره کرد.

الوطن افزود، ارتش سوریه همچنین دومین پست از میان ۴ پست جدید نظارتی نیروهای ترکیه در بزرگراه سراقب ــ اریحا را محاصره کرده و همچنین روستای نیرب را نیز به‌تصرف خود درآورده است. این روزنامه در عین حال تأکید کرد، تروریست‌ها در این منطقه در وضعیت سختی قرار دارند؛ چرا که لازم است قبل از محاصره این شهر و مسدود شدن مسیرها به حلب و ادلب، سراقب را ترک کنند.

براساس گزارش الوطن، در حال حاضر بزرگراه سراقب ــ اریحا و روستای «سرمین» تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که ارتش استحکامات تروریست‌ها در شهرک‌های «زیتان» و «الزربه» و روستای «خلصه» در جنوب حلب را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که گروه‌های تروریستی مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های «ابوالضهور»، «الهیبط» و «الحاضر» واقع در حومه‌های ادلب و حلب به‌سمت مناطق امنی می‌شوند که توسط ارتش آزاد شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    تورک ها جلوی طرههای صهیونیستی در سوریه را میگیرند .. بیا حالا اینم عملکرد محور مقاومت..خخخخ
    • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      مزاح می فرمایید! ؟؟ ترکیه اولین کشوری بود که اسرائیل رو به رسميت شناخت. اسرائیل سفارتخانه دارد در ترکیه، تانک های قدیمی ترکیه رو به روز رسانی کرده و انواع ادوات نظامی به ترکیه فروختند.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      15:22 ترکیه بیشتر از هر کشوری به فلسطینیها کمک میکنه به هر قطعنامه ضد فلسطینی رای منفی میده اصلا بخاطر فروپاشی عثمانی بود که اسرائیل شکل گرفت سلطان عبدالحمید پیشنهاد پرداخت همه بدهیهای خارجی عثمانی را در قبال اسکان یهودیان در فلسطین رد کرد
    • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      رضا شاه هم اسراییل رو به رسمیت شناخت ترکیه قبلا با اسرائیل ارتباط داشت اما چند سالی است باهم دشمن شدن احتمال جنگ بین ترکیه و اسرائیل زیاد است
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    یک یا علی تا مرز ترکیه بعد هم ان شالله باقی شمال سوریه ازاد می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس