نتانیاهو نمایه

یک رسانه رژیم صهیونیستی از بهره‌برداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از دیدار با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا برای موفقیت در انتخابات آتی کنست(پارلمان) خبر داد .

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص، دیدار ناگهانی عبدالفتاح البرهان و بنیامین نتانیاهو را به کمپین انتخاباتی ویژه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تلاش وی برای بهره‌برداری از آن در انتخابات پیش روی رژیم مرتبط کرد و نوشت روابط میان اسرائیل و سودان از نظر گرما و حرارت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از معامله قرن هم آراء حزب نتانیاهو را افزایش نداد

این روزنامه نوشت نتانیاهو از این دیدار برای اخراج درخواست پناهندگی سودانی‌ها بهره‌برداری انتخاباتی می‌کند، اما این وعده نتانیاهو در چارچوب تبلیغات انتخاباتی باقی می‌ماند و ممکن است همانند عملیات الحاق منطقه دره اردن و بحرالمیت در کرانه باختری به تاخیر افتد. هر اسرائیلی می‌تواند این نکته را دریابد که سفرهای نتانیاهو در خلال کمپین‌ها و تبلیغاتی برای سومین انتخابات طی یک سال هنوز پایان نیافته است.

 این رسانه نوشت سفر نتانیاهو به روسیه با پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای صورت گرفت تا آن را به عنوان یک دستاورد برای خود از طریق برگرداندن «نعمه یسسخار» اسرائیلی از مسکو نشان دهد، همچنین نتانیاهو به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی از دیدار با رهبر سودان است.

هاآرتص نوشت : نتانیاهو چه بسا در انجام تحرکات سیاسی با شتاب عمل کند همچون آزادی یسسخار در روسیه تا بتواند در زمینه انتخابات از آن بهره‌برداری کند، ولی در خصوص سودان، روابط با کشوری که اکثریت آن مسلمان هستند، از سال‌های پیش درجا می‌زند.

این رسانه افزود چهار سال پیش بود که اسرائیل از ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر خواست روابط با سودان را فراهم کنند، و در عمل در برهه  اخیر تغییری در مواضع آمریکا در قبال سودان صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت نتانیاهو در خلال سفر سال گذشته خود به چاد تمایل صریح خود را برای برقراری روابط با سودان اعلام کرد.

این روزنامه افزود پیام‌های سری و محرمانه طی سال‌های گذشته پیش از سقوط حکومت عمر البشیر در آوریل گذشته،‌میان تل آویو و خارطوم رد و بدل می‌شد که در مقدمه‌چینی برای ازسرگیری روابط اسرائیل و سودان سهیم بوده است.

 زمان برگزاری نشست نتانیاهو و البرهان در اوگاندا

هاآرتص نوشت زمان برگزاری دیدار نتانیاهو والبرهان در وهله اول به تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو کمک می کند.پیش داوری‌ها به مسئله بازگشت حدود هفت هزار سودانی ساکن مناطق  اشغالی اشاره کرده است، با وجودی که کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرده است که ۴۵۰۰ نفر از آنها از سه منطقه سودانی آمده‌اند ، همچنان با بحران روبرو هستند در نتیجه نمی‌توان آنها را به مناطق خود بازگرداند.

این روزنامه افزود وعده‌های نتانیاهو، فراوان است از جمله اجرای قانون اسرائیلی در تمام شهرک‌های(صهیونیست‌نشین) در کرانه باختری و اعمال حاکمیت بر دره اردن و شمال بحر  المیت بدون هرگونه تاخیر و تحقق توافقات صلح تاریخی با کشورهای عربی جدید.

این روزنامه نوشت از دیگر وعده‌های انتخاباتی نتانیاهو ، ایجاد ائتلاف دفاعی تاریخی با ایالات متحده آمریکا برای مقابله با ایران است ، نتانیاهو از این وعده‌ها زیاد می‌دهد و معنایش نیست که این وعده‌ها محقق خواهد شد، همانطور که عملیات الحاق درده اردن که خیلی از آن حرف زد، به تاخیر افتاد، اخراجی پناهندگان در حال حاضر چیزی جز یک وعده در چارچوب تبلیغات انتخاباتی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس