غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده عیسی شریفی اتهامی متوجه قالیباف نیست.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره تأیید صلاحیت قالیباف و پرونده او در دستگاه قضائی اظهار کرد: نسبت به شهرداری تهران در دوره گذشته، آن پرونده‌ای که به لحاظ انتساب به مجموعه شهرداری تشکیل شد و فعالیت‌هایش بیشتر به حوزه نیروهای مسلح برمی‌گشت، پرونده قائم مقام وقت شهردار تهران بود که کیفرخواست صادر شده و دادگاه جلساتی را برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: در این پرونده فردی که نام بردید، جزو متهمان نیست و کیفرخواستی درباره وی صادر و اتهامی به وی نسبت داده نشده است و در سایر پرونده‌های مربوط به حوزه شهرداری نیز پرونده‌های زیادی تشکیل و رسیدگی شده و مجرمان محکوم شدند.

اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه احضار پروانه سلحشوری خلاف اصل قانون اساسی مبنی بر مصونیت قضائی نمایندگان مجلس است گفت: آیا اصل قانون اساسی درباره مصونیت نمایندگان را مطالعه کردید یا خیر؟ اما یک توصیه می‌کنم در موضوعاتی که مورد سوال است؛ قدری فرصت کنار بگذارید و مواد قانونی ناظر به آن موضوع را یک مقدار مطالعه کنید و برای انتخاب ادبیات مناسب در سؤال به شما و پاسخگویی من کمک می‌کند. درباره اینکه نمایندگان مصونیت دارند، قانون اساسی مصونیت آنها را در راستای وظایف نمایندگی و رأیی که در مجلس می‌دهند و نطقی که آنجا می‌کنند دانسته است. به عنوان مثال چه کسی گفته اگر نماینده مجلس بیرون تصادف کرد، نباید تعقیب شود یا بیرون از مجلس در گوش کس دیگری زد، وظیفه نمایندگی است. قانون اساسی مصونیتی را برای نماینده در نظر گرفته در راستای وظایف نمایندکی و وظایف نمایندگی آیا افترا زدن به دیگران است؟ آیا وظایف نمایندگی مثلا کتک زدن دیگری است؟ یا پول گرفتن از موکلش است؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: وقتی کسی را احضار می‌کنیم بر مبنای تشخیص مقام قضائی است که فردی اتهام متوجه‌اش است یا خیر؟ درباره نمایندگان نیز، با هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مذاکره می‌کنیم و می‌گوییم ادعا شده فلانی فلان اقدام را انجام داده و این اقدام آیا در حوزه وظایف نمایندگی است یا خیر. ما در دستگاه قضا، روش کارمان این است که در چارچوب وظایف و ضوابط قانونی، کار خود را انجام دهیم. اتهام این فرد در دست بررسی قرار دارد و هنوز به نتیجه نرسیده و به همین خاطر از بیان اتهامات معذور هستم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    15 0
    ننگ بر دروغگویان منافق، بی غیرت های اصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس