غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قطعا مصادیق صوت و تصویر فراگیر را صداوسیما تعیین می‌کند اما هر فعالیت بارگذاری عکس و فیلم و صدا در شبکه اجتماعی مشمول این بخشنامه نیست.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود با بیان اینکه سفر بعدی استانی رئیس قوه قضائیه آخر هفته جاری به استان بوشهر انجام می‌شود اظهار کرد: هیأت‌هایی از قبل به این استان برای بررسی مشکلات قضایی و مشکلات مردم و اطلاع از خواست آنها اعزام کردیم.

اسماعیلی در ادامه به موضوع زندان و زندانیان اشاره کرد و گفت: اگر به مجموعه سخنان و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه توجه کنید، متوجه می‌شوید که موضوع زندان و زندانیان بیشترین فراوانی را در رهنمودها و سیاست‌ها و برنامه‌ها و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه دارد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه هیأت‌هایی را مأموریت داد به زندان‌های کشور مراجعه کرده و وضعیت تمام زندانیان را در دیدار و گفت‌وگوی چهره‌به چهره بررسی کنند. یافته‌ها در جلسات و ملاقات‌ها با همکاران قضائی، ابلاغ می‌شود تا اطلاع روشنی از وضعیت زندانیان داشته باشیم. زندان یک ابزار صرف برای تنبیه مجرمان نیست. ما می‌توانیم تنبیه و مجازات و اعمال قانون و مقررات را با مجازات‌های جایگزین و سایر تدابیر تأمینی و تربیتی عملیاتی و اجرایی کنیم. البته جمعی از افراد ناسازگار هستند که چاره‌ای جز نگهداری آنها در زندان وجود ندارد. خوشبختانه آمار جمعیت کیفری زندان‌ها سیر نزولی طی می‌کند و این خبر خوبی برای جامعه ماست.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: روز گذشته شاهد این بودیم که در دادگستری استان تهران با حضور رئیس قوه قضائیه، هم مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت رسمی آغاز به کار کرد و همچنین سامانه شفافیت و اطلاع‌رسانی آرای مجتمع‌ مفاسد اقتصادی رونمایی شد. در این مجتمع صرفا بنا به رسیدگی قضایی نداریم. مأموریت‌های محوله به این مجتمع در حوزه‌های مختلف مثل پیگیری و مطالبه‌گری از بخش‌های فعال در حوزه اقتصادی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی گفت: فعال شدن سامانه مجتمع قضائی مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط به انتشار آرای قضائی معطوف نیست و می‌تواند گزارشگری فساد نیز از طریق این سامانه انجام شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه درباره کسب مجوزهای صوت و تصویر فراگیر از صداوسیما و اینکه آیا فضای مجازی نیز مصداق آن است یا خیر گفت: موضوع، موضوع جدیدی نبود. این یکی از احکام و اصول قانون اساسی است که موضوع صوت و فراگیر و مسئولیت آن به عهده صداوسیمای جمهوری اسلامی است و این بخشنامه هم یک بخشنامه داخلی بود. قطعا مصادیق صوت و تصویر فراگیر را صداوسیما تعیین می‌کند اما هر فعالیت بارگذاری عکس و فیلم و صدا در شبکه اجتماعی مشمول این بخشنامه نیست. ما پیام‌رسان‌هایی را داریم که حوزه فعالیت آنها به صورت گسترده در حوزه صوت و تصویر است و صرفا این قبیل از مجموعه‌ها را در برمی‌گیرد.

وی افزود: پرونده‌هایی برای برخی از این رسانه‌ها تشکیل شده بود و برای اینکه برای همکاران رفع ابهام شود که از چه مرجعی استعلام کنند، این بخشنامه صادر شد و اصلا بحث محدود و مسدودسازی و جلوگیری نیست و بحث مشخص شدن متولی این حوزه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس