سوریه

سامانه ضدهوایی "پانتسیر" روسی که در پایگاه هوایی حمیمیم مستقر است، شب گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس که از طرف دریای مدیترانه به سمت این فرودگاه در حال پرواز بود را در فاصله امن منهدم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مجموعه سامانه ضدهوایی "پانتسیر" مستقر در پایگاه نظامی-هوایی حمیمیم روز گذشته (دوشنبه) یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس کوچک که از طرف دریای مدیترانه به سمت این فرودگاه هوایی روسی پرواز می کرد را منهدم کرد.

بیشتر بخوانید:

کشف مقر زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه +عکس

بر اساس این اطلاعات، روز دوشنبه با شروع تاریکی هوا، سیستم‌های پدافند هوایی پایگاه حمیمیم یک هواپیمای کوچک بدون سرنشین با منشأ ناشناخته که "از بخش شمال شرقی دریای مدیترانه" به سمت پایگاه هوایی روسیه نزدیک می شد را تشخیص دادند.

وزارت دفاع روسیه افزود: «موشک‌های سامانه ضد هوایی "پانتسیر-اس" مستقر در این پایگاه موفق شدند در فاصله امن از پایگاه هوایی این پهپاد را منهدم شد. بعد از این حادثه، پایگاه هوایی حمیمیم روسیه طبق برنامه معمولی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تلاش قبلی برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه در تاریخ ۱۹ ژانویه (۲۹ دی ماه) انجام شده بود که اهداف هوایی در فاصله امن از پایگاه هوایی روسی نابود شدند.

در حال حاضر دو مجموعه سامانه ضدهوایی "پانتسیر" در خاک سوریه مستقر است: یکی در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه و مجموعه دیگر تحت اختیار ارتش سوریه اداره می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس