چه رانتی در واردات 1500 اتوبوس خارجی به کشور وجود دارد؟

نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هیچ کشوری وقتی ۱۷ تولیدکننده اتوبوس دارد به سمت واردات نمی‌رود، گفت: باید مشخص شود چه رانتی پشت این قضیه وجود دارد؟

به گزارش مشرق، سیداحسن علوی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره تصمیم شهرداری تهران و دولت برای واردات ۱۵۰۰ اتوبوس که با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی مغایر است، گفت: ما هم این موضوع را شنیده‌ایم و بر همین اساس کمیسیون عمران مجلس به مسئولین دولتی تذکر داده که چه لزومی دارد در شرایطی که اتوبوس سازان خوبی در کشورمان وجود دارند به دنبال واردات بوده و ارز از کشورمان خارج شود. 

بیشتر بخوانید:

اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید در راه پایتخت

وی افزود:‌اگر برای مهندسی معکوس و یا استفاده از تکنولوژی‌های جدید یک تا دو اتوبوس به روز را وارد کرده و بکوشیم برای تولید اتوبوس مدرن از متد علمی کشورهای خارجی و بنام تولید کننده اتوبوس خارجی استفاده کنیم خوب است اما در غیر این صورت منجر به تضعیف تولید ملی و همچنین بیکاری کارگران و ضربه به اقتصاد کشورمان خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس  تصریح کرد:‌ وقتی تولید کنندگان اتوبوس در کشورمان به چند کشور آسیایی و اروپایی صادرات دارند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست به سمت واردات اتوبوس اقدام کنیم. 

علوی گفت: تولید انبوه اتوبوس آن هم از کشور چین در شرایط فعلی که کشورمان نیازمند عرضه است، چه لزومی دارد؟ مجلس پیگیر این موضوع است تا مانع از این اقدام دولتی‌ها شود. 

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: هیچ کشور عاقلی در شرایطی که ۱۷ تولید کننده داخلی اتوبوس وجود دارد به دنبال واردات اتوبوس نیست. تعداد زیادی کارگر در صنعت قطعه سازی اتوبوس در کشورمان فعالیت می‌کنند که با واردات و یا شاید رانت موجود در این کار و یا فساد احتمالی در این زمینه اشتغال داخلی را به سمت نابودی سوق خواهیم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    الان از من می پرسی کی اتوبوس وارد کرده؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 0
    کلّاش ها زالوها کفتارها خنزیرها حیوان های انسان نما
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    همان رانتی که در وارد کردن فضولات انسانی از ترکیه وجود داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس