پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی فردا به خاک سپرده خواهد شد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: تشییع جنازه سردار سلیمانی بعد از رحلت امام(ره) بی‌سابقه است. این لطف خدا بود. کسی که برای خدا کار کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه اربعین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به انواع جهاد عنوان کرد: جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر سه نوع جهاد هستند که بر انسان ها سفارش شده است. امام خمینی(ره) می فرمایند جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است. تا انسان ها خود را نسازند نمی توانند در مقابل تیر و تانک و توپ استقامت کنند.

وی افزود: جهاد اصغر می تواند موقتی باشد؛ اما جهاد اکبر همیشگی است. یک جهاد نیز جهاد کبیر است؛ یعنی نفی به استکبار، طاغوت و دشمن.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در هر سه میدان موفق بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار در میدان خودسازی اهل راز و نیاز با خدا و دعا و توسل و تضرع  و شب زنده داری بود. شهید سلیمانی دائم بر ارتباط با خدا سفارش می کرد.

وی با اشاره به دوره های بصیرتی که در سپاه، ناجا، وزارت دفاع و ارتش برگزار می شود، از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان پایه گذار این دوره‌ها یاد کرد و گفت: در سال ۱۳۶۵ یا ۱۳۶۶ در جنگ، بنده مسئول تبلیغات لشکر ثارالله بودم. سردار سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر به من گفت «به قم برو و ساختمانی را بگیر و کادر لشکر ثارالله را به قم ببر و در آنجا برایشان کلاس برگزار کن و نیروها را با علمای اخلاق مرتبط کن.»

حجت‌الاسلام شیرازی با تاکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی به معنویت پاسداران توجه داشت، اظهار کرد: ایشان بیش از توجه به تجهیزات، به فکر، روحیه، معنویت و فرهنگ توجه داشت و یک نیروی نظامی صرف نبود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سپاه یک نیروی نظامی، فرهنگی، سیاسی است، عنوان کرد: سردار سلیمانی یک نیروی نظامی، فرهنگی، سیاسی بود. سیاست تنها خط و خطوط نیست بلکه ایستادن مقابل استکبار یعنی  جهاد کبیر خودش سیاست است. ایشان به همه زوایا توجه می کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه سلامت و تغذیه نیروها برای سردار سلیمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود، گفت: در کتاب های خاطرات جنگ زیاد می خوانیم که فلان گردان آب نداشت، غذا نداشت. اما ما هیچ وقت چنین مشکلاتی را در لشکر ثارالله نداشتیم. اینگونه نبود که شهید سلیمانی فقط به بعد نظامی توجه کند، بلکه به سلامت و تغذیه نیروها بسیار توجه می کرد.

وی اظهار کرد: مسئول مهندسی لشکر ثارالله تعریف می کند؛ روزی با یکی از نیروهای ستاد لشکر در عملیات به حاج قاسم رسیدیم. در حین عملیات چند نفر شهید شده بودند. ایشان با صلابت رو به ما کرد و گفت «اگر در کار مهندسی تان کوتاهی کرده باشید در خون همه این شهدا سهیم هستید.» ایشان در کار جدی بود و به همه ابعاد توجه داشت تا این نیرویی که به او سپرده شده کمترین آسیبی نبیند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: بنده از دوران جنگ با ایشان آشنا بودم؛ ایشان این ویژگی را در جنگ سوریه و جنگ عراق هم داشتند. شهادت می دهم دلسوزی اش برای نیروی رزمنده از دلسوزی برای فرزندانش بیشتر بود.

وی در ادامه به خاطره ای از سردار پورجعفری که ۴۰ سال همراه شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، اشاره کرد و گفت: سردار پورجعفری می گوید در سفر ۱۵ روزه ای که سردار به سوریه داشتند، ایشان ۱۰ساعت هم نخوابیدند. پس از ۱۵ روز بلافاصله بعد از ورود به کشور به جلسه‌ای رفتند و بعد به سوریه برگشتند و حتی به دیدن خانواده شان هم نرفتند. در واقع برای شهید سلیمانی زمان و مکان مطرح نبود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تنها کسی بود که رهبر معظم انقلاب به ایشان نشان ذوالفقار را اهداء کرده اند و از طرفی تنها ایشان به همراه همراهانشان بودند که به دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند. دوم مهر سال ۱۳۹۷ در گزارشی در رابطه با تهدیداتی که شده بود ایشان در بالای آن نوشتند «خداوندا! از تو می خواهم به دست بدترین دشمنان اسلام کشته شوم.»

وی افزود: تشییع جنازه سردار سلیمانی بعد از رحلت امام(ره) بی‌سابقه است. این لطف خدا بود. کسی که برای خدا کار کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی به مخلصانه بودن اعمال سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این ۳۸ سال از ایشان نشنیدم که بگوید اگر من سوریه نبودم این عملیات پیروز نمی شد، من بودم که این کار را کردم. آخر هم وصیت کرد بر روی قبرم بنویسید «سرباز قاسم سلیمانی». دنبال نام و نشان نبود بلکه دنبال خدا بود. چون خود را ندید خدا بلندش کرد و جهانی شد.

وی در خاتمه یادآور شد: شهید سلیمانی سربازی ولایت را افتخار خود می‌دانست و از این جهت در پاسخ به نامه فردی که در اردیبهشت سال ۹۶ از ایشان درخواست کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را نموده بود، اینگونه پاسخ داد: «برادر بزرگوارم از محبت شما عزیز گرانقدر سپاسگزارم. الحمدالله در کشور ما آنقدر شخصیت های مهم و ارزشمند گمنام و با نامی وجود دارد که نیازی نیست سربازی، پُست سربازی خود را رها کند. افتخارم این است که سرباز صفر بر سر پُست دفاع از ملتی باشم که امام فرمود «جانم فدای آن ها باد.» رها کردن این پست را در شرایطی که گرگانی در کمین  هستند خیانت می دانم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • GB ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 21
    اگرزنده بود رییس جمهوربعدی ایران یک نظامی بود
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      11 0
      تو چرا ناراحتی انگل و فیل
    • مهدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      22 0
      ایشون اگر در قید حیات بودند باز هم سراغ چنین پست و مقام هایی نمی امدند. اینقدر این راه رو ادامه می دادند تا شهادت نصیبشون بشه. شما نیاز نیست ذهن خودتونو درگیر چیزایی که به شما مربوط نیست کنید.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    23 0
    روحش شاد.
  • عماد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    11 0
    پندار ما این این است که ما ماندیم و شهدا رفتند اما حقیقت این است که شهدا ماندند و زمان مارو با خود برد.(شهید مرتضی آوینی)
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    9 0
    سردارم قربان ان همه احساس وفاداریت به ملت الهی درد ت بخور تو سر خائنای مملکت
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    8 0
    مرگ بر تمام دشمنان سردار بزرگ که باشهادتش ترس براندام دشمنان انداخت
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    10 0
    انگلیسی لعنتی نبینم روزی که کشور روباه صفت تو حتی کج هم به عکس زیبای سردار ما بکند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    9 0
    این روزا سردار سلیمانی یعنی مرگ بر امریکا و انگلیس قربان اسم باصلابتت سردار
  • العبد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    3 0
    سلام خدا بر سردار رشید سپاه اسلام. بعد گذشتن اینهمه وقت هنوز به خاطر دلتنگی سردار اشکمون جاری میشه و عجیب این داغ همیشه تازه است. ان شاء الله خدا دل قاتلین سردار رو در دنیا و آخرت بسوزونه و عذاب و ذلتشونو زیاد کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس