کد خبر 1038063
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کیک

شبکه «سی‌بی‌اس» در گزارشی در مورد نحوه تقسیم ثروت در میان طبقات مختلف جامعه آمریکا، از چند نفر از مردم این کشور خواسته نشان دهند که «کیک ثروت آمریکا» چطور تقسیم شده است.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته ویدئویی بارها در شبکه‌های اجتماعی آمریکا دست به دست شده که به شکلی نمادین نشان می‌دهد میزان ثروت در آمریکا تا چه حد ناعادلانه تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندان آخ هم نمی‌گویند

در این گزارش ویدئویی، خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس» به میان مردم رفته، یک کیک را پیش روی آن‌ها می‌گذارد و از آن‌ها می‌خواهد این کیک را ثروت کل مردم آمریکا فرض کرده و تصور خود را از نحوه توزیع این کیک بین طبقات مختلف جامعه، بیان کنند.

دانلود

خبرنگار، جامعه آمریکا را بر اساس میزان دارایی به پنج دسته تقسیم کرده است: طبقه بالا، متوسط رو به بالا، متوسط، متوسط رو به پایین و پایین.

همه افرادی که در این گزارش شرکت می‌کنند، بیشترین سهم از ثروت را به طبقه ثروتمند می‌دهند، اما نه آن میزان سهمی که واقعا در اختیار این طبقه است.

خبرنگار سی‌بی‌اس در این گزارش نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از ثروت جامعه آمریکا در اختیار جمعیت ۲۰ درصدی برخوردار است. ۸ درصد ثروت در اختیار طبقه متوسط رو به بالا، نزدیک به ۲ درصد در اختیار طبقه متوسط، ۰.۳ درصد در اختیار طبقه متوسط رو به پایین.

بر اساس این گزارش، طبقه پایین جامعه آمریکا، نه تنها از کیک ثروت جامعه هیچ سهمی ندارد، بلکه به طور متوسط هر نفر در این طبقه بیش از ۶۰۰۰ دلار بدهی دارد.

در این گزارش همچنین عنوان می‌شود که ثروت حتی در میان طبقه نخست هم عادلانه تقسیم نشده است، به نحوی که ۴۰ درصد از ثروت کل جامعه در اختیار تنها ۱ درصد از جمعیت آمریکاست.

گزارش زیر در روزهای اخیر به عنوان نمادی عینی از تقسیم ناعادلانه ثروت در جامعه آمریکا، بارها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 3
    می بینم روزی رو که درگیر جنگ داخلی و تجزیه می شین. عین روز روشنه :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس