کد خبر 1038003
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا گفت که طالبان پیش از امضای توافق باید شواهد قابل اثباتی را ارائه کند که این گروه اراده و ظرفیت لازم برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان را دارد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ازبکستان گفت که توافق با طالبان نزدیک است اما تاکید کرد که پیش از این نیز دو طرف به توافق نزدیک بودند اما به دلیل اینکه طالبان جدی بودن خود را در مذاکرات نشان ندادند گفت‌وگوها ناکام بود.

بیشتر بخوانید:

سفر ناگهانی فرمانده سنتکام به افغانستان

طالبان به خواسته آمریکا «نه» گفت

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، پامپئو با اشاره به اینکه در مراحل نهایی توافق با طالبان قرار داریم، اظهار داشت: ما در حال کار بر روی طرح صلح هستیم، اینکه ویرگول‌ها را در جای مناسب قرار دهیم و جملات را به درستی بنویسیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما قبلاً یک بار به توافق نزدیک شده بودیم؛ یک تکه کاغذ که ما بطور متقابل باید انجام دهیم و طالبان نتوانستند اراده یا ظرفیت خود را برای کاهش خشونت‌ها نشان دهند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آنچه ما اکنون خواستار آن هستیم شواهد قابل اثبات طالبان از اراده و ظرفیت آن‌ها برای کاهش خشونت‌ها است تا مذاکرات بین‌الافغانی در محیطی برگزار شود که خشونت‌ها کمتر باشد.

پامپئو ادامه داد: ما امیدواریم که می‌توانیم به این هدف دست یابیم، اما هنوز به آن نرسیده‌ایم و مطمئناً کار برای رسیدن به آن باقی مانده است.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور افغانستان به نقل از مذاکره کننده ارشد آمریکا گفته بود که «پیشرفت قابل توجهی» در مذاکرات با طالبان حاصل نشده اما برخی سیاسیون افغان می‌گویند نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نسبت به پیشرفت در گفت‌وگوها خوشبین است.

این در حالی است که طالبان می‌گوید درخواست آمریکا برای کاهش خشونت‌ها را پذیرفته بودند اما آنها خواسته‌های جدیدی را مطرح کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس