کد خبر 1037951
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

من حسین بافنده هستم و در این مقاله میخوایم درباره دوتا تا از نرم افزار های پولساز و خیلی کاربردی در دنیای گرافیک یعنی کورل و افتر افکت و همینطور مهارت موشن گرافیک که زیرمجموعه افتر افکت به حساب میاد صحبت کنیم.

آموزش موشن گرافیک

موشن گرافیک به معنای حرکت عناصر گرافیکی است که همراه با صدا باشد و یک پیام خاصی را به مخاطب القا می کند. مشخصه اصلی موشن گرافیک این است که مطالب را به صورت خلاصه اما کاملا هدفمند ارائه می دهد و با جذابیت های بصری که دارد با باعث می شود افراد دقیق تر روی موضوع موردنظر تمرکز کنند و این انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق می افتد که یکی از ویژگی های اصلی و منحصربه فرد طرح های موشن گرافیکی است.

 در آموزش موشن گرافیک یاد می گیرید که چگونه با این نرم افزار انواع نمودارها و جداول را ترسیم کنید و برای مخاطبان نمایش دهید. در آموزش موشن گرافیک، ما با بیشتر روی جنبه ای سمبولیک متمرکز می شویم که در برندسازسی و تبلیغات کاربرد زیادی دارد. آموزش موشن گرافیک در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین آموزش های گرافیکی است که در تبلیغات های مختلف برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. در آموزش موشن گرافیک ما با طرح موشن گرافیک آشنا می شویم که داستانی را بیان می کند که  هیچگاه تصاویر ساکن نمی تواند از عهده ی آن برآید و به واسطه ی وجود فضای مجازی و اینترنت امکان پخش آن برای همه کسب وکارها فراهم شده است. در موشن گرافیک ما تقربا با تمام زیرشاخه های هنر مانند تصویرسازی، فیلم سازی، طراحی، انیمیشن و ... در ارتباط هستیم.همانطور که گفتیم طرح های موشن گرافیک تاثیر فزاینده ای در جذب مخاطب دارد زیرا در کنار رنگ، فرم، بافت و حرکت از موسیقی و افکت صدا نیز بهره می گیرد و محصول و عنصر مد نظر را در ذهن بیننده تثبیت می کند. بعد از آموزش موشن گرافیک شما می توانید در ساخت تیراژ و عنوان های هنری مشغول به فعالیت شد. میتوان طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی را برعهده گرفت و به عنوان دورکار برای سایت های داخلی و خارجی پروژه انجام دهید.

آموزش افتر افکت

نرم افزار افترافکت یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی محسوب می شود که وارد بازار شد و به سرعت مشتریان خود را پیدا کرد، به طوری که درحال حاضر جزو محبوب ترین نرم افزار های گرافیکی به شمار می آید نرم افزار افترافکت یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم می باشد که  امروزه در اغلب صحنه های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از این نرم افزار برای ساخت صحنه های حرکت گرافیک، جلوه های ویژه و ترکیب صحنه ها استفاده می شود.

 یکی از مهم ترین کاربرد های نرم افزار افترافکت، خلق موشن گرافیک های حرفه ای در این نرم افزار است که در آن ابزار های بسیار حرفه ای و جامع در اختیار دارید. افترافکت به تصاویر گرافیکی رنگ و روح تازه ای می بخشد و باعث افزایش جذابیت در آن می شود که باعث جذب مخاطب می شود.   آموزش افترافکت بیشتر مورد اقبال قرار گرفته و توجهات زیادی را معطوف خود کرده است. از افترافکت در صنعت فیلم های سینمایی به وفور استفاده می شود. به این صورت که با نرم افزار افترافکت تصاویر متحرک را تلفیق و ترکیب می کنند و جلوه های خاص و ویژه ای را خلق می کنند. در آموزش افتر افکت متحرک سازی به صورت کاملا هدایت شده از سوی کاربر صورت می گیرد و این یکی از قابلیت های مهم در نرم افزار افترافکت است و هم چنین این نرم افزار با دیگر نرم افزار های شرکت ادوبی هماهنگی دارد و در آموزش افترافکت به این موضوعات پرداخته می شود. در آموزش افترافکت ما همیشه بر روی این موضوع تاکید می کنیم که نرم افزار افترافکت برای تدوین نیست. برای تدوین می توانید از برنامه پریمیر استفاده کنید. ما در آموزش افترافکت به شما یاد می دهیم که چگونه به ایجاد آثار ویدیویی بسیار زیبا و خلاقانه بپردازید و در این زمینه از قوه ابتکار و نوآوری های فردی خود بهره مند شوید.

آموزش کورل

کورل نرم افزاری است که به منظور تسهیل کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار قدرتمند است و یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای گرافیکی است. نرم افزار کورل نرم افزار بسیار قدرتمندی است که در آن کل محاسبات طراحی بر پایه محاسبات ریاضی است و اکثر اشکال و طرح های داخل این نرم افزار با نقاط و خطوط رسم می شوند.

 نرم افزار کورل در واقع همان کار فتوشاپ را انجام می دهد اما میان این دو نرم افزار تفاوت های اساسی وجود دارد. نرم افزار کورل در همان مراحل اولیه شروع کار، مسیر خود را از فتوشاپ جدا کرد. مشخصه اصلی این نرم افزار در ایجاد و ویرایش فایل های گرافیکی برداری یا وکتور است.  البته نرم افزار کورل در ویرایش تصاویر نیز دست کمی از فتوشاپ ندارد و این کار را به خوبی انجام می دهد. اما اگر می خواهید که تصاویر وکتور را ادیت کنید، قطعا نرم افزار کورل بهترین گزینه است. در آموزش کورل با طرح هایی سر و کار دارید که بسیار بزرگ هستند مانند بیلبورد و بنر.  در آموزش کورل در حین طراحی با قابلیت های آن آشنا می شوید که می توان به پشتیبانی از فرمت های مختلف، امکان لایه بندی و نمایش خطوط، قابلیت کار با بیش از 100 فرمت تصویری و ... اشاره کرد. این ویژگی های کاربردی این امکان را به شما می دهد که به سهولت تصاویر دلخواه خود را طراحی کرده و به خروجی موردنظر بفرستید. اندازه تصاویری که با کورل طراحی می شوند را میتوان بدون از دست دادن کیفیت به ابعاد بزرگ تغییر سایز داد زیرا از تصاویر برداری پشتیبانی میکند. در آموزش کورل متوجه این موضوع می شوید که کار با این نرم افزار چقدر ساده است. به شرطی که با اصول پایه و مقدماتی آشنا باشید. بعد از اینکه کورل را فراگرفتید می توانید به طراحی مجلات و روزنامه ها، لوگو و پوستر، کارت ویزیت، بنر، کاتالوگ و پارچه و ... مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

همه جا صحبت از ورود به بازار کار در یک مهارت یا نرم افزار مشخص بوده ولی در اینجا میخوایم به صورت عینی ورود به بازار کار شما رو توسط رسانه آموزشی مکتب تی وی در سه تا حوزه آموزش موشن گرافیک ، آموزش افتر افکت و همینطور آموزش کورل بررسی کنیم.

شما در این دوره های آموزش افتر افکت و آموزش موشن گرافیک و آموزش کورل میتوانید با استفاده از فایل های تمرینی و همینطور تعامل موجود در سناریوی آموزش در پایان به راحت ترین حالت ممکن نمونه کارهای خود را تکمیل نمایید و پس از آن به کارفرما ارائه کنید.

در نرم افزار های افترافکت و همینطور مهارت موشن گرافیک در شرکت های تبلیغاتی و سینمایی و همینطور آتلیه ها کاربرد دارد و دو مسیر پیش رو دارید یکی جلوه های ویژه که مثلا در آتلیه ها در کلیپ ها و فیلم های عروسی استفاده میشود و یکی هم همین موشن گرافیک است که برای تیزرهای تبلیغاتی و پروموشن برند ها کاربرد دارد.

در کورل هم که اکثر شرکت های چاپ و تبلیغاتی که طراجی گرافیکی دارند ومیتوانید در بهارستان تهران به وفور مشاهده کنید شما را پس از آموزش کورل جذب خواهند کرد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس