حماس نمایه

یک روزنامه عربی درباره سفر هفته جاری هیأتی از رام‌الله به نوار غزه نوشت، حماس استقبال از این هیأت را مشروط به صحبت درباره «معامله قرن» در رایزنی‌ها کرده است.

به گزارش مشرق، هنوز هدف دقیق از سفر نزدیک هیأت سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و جنبش فتح به نوار غزه که قرار است پایان همین هفته انجام شود، مشخص نیست؛ سفری که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پس از رونمایی آمریکا از «معامله قرن» از آن خبر داد.

بیشتر بخوانید:

روابط امنیتی رام‌الله با تل‌آویو ادامه دارد

روزنامه «العربی الجدید» در گزارشی در این باره نوشت، بر اساس خبرهای درز پیدا کرده از رام‌الله، هدف اصلی از این سفر، فراهم کردن شرایط کار دولت تشکیلات خودگردان در غزه و بازگرداندن وحدت ملی است اما بنا به گفته «صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی حماس ، این جنبش برای استقبال از این سفر شرط گذاشته که حتما در این سفر باید درباره مقابله با معامله قرن صحبت شود.

بر اساس این گزارش، زمان ورود هیأت سازمان آزادیبخش فلسطین از کرانه باختری به نوار غزه مشخص نیست. در همین زمینه «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس به العربی الجدید گفت: حماس آماده استقبال از این هیأت و ورود به هر دیداری با گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله فتح است.

وی سپس بر اهمیت این موضوع که در پی این دیدارها باید اقداماتی عملی در رد معامله قرن باشد، تأکید کرد؛ اقداماتی مانند توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی،لغو شناسایی این رژیم و عمل به تصمیم‌های شورای ملی و مرکزی ساف.

از سوی دیگر «داوود شهاب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی نیز اعلام کرد، باید گفت‌وگویی حقیقی در چگونگی مقابله با طرح ترامپ شکل بگیرد .

وی افزود، آنچه می‌تواند ملت فلسطین را متحد کند موضع مخالف با معامله قرن و مقابله با آن در تمام ابزارهاست و این موضوع باید در محور نشست‌های آینده با هیأت کرانه باختری باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس