ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: ما فشاری به صدا و سیما برای عدم پخش زنده برنامه‌های ثریّا و جهان‌آرا وارد نکرده‌ایم و نماینده ما در هیئت بر نظارت بر صدا و سیما گفت که اصلا موضوع این برنامه‌ها در جلسه مطرح نشده بود.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: این هفته مصادف با چهل‌ و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و بهار انتخابات است.

ربیعی با اشاره به دوران استبداد نظام شاهنشاهی، گفت: چهل سالی که پایان زمستان بود و آغاز بهار برای ملت ایران، بهار انتخاباتی و بهار نهادسازی برای ایرانی آزاد که همزمان با هم باید پیرامون آن با یکدیگر گفت و گو کنیم و به جشن بنشینیم. همراهی مردم و رهبری امام توانست به قرن‌ها نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری در ایران پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: مردم به شایعات درباره کرونا توجه نکنند

سخگوی دولت گفت: استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با حکم شخص یا گروهی خاص اتفاق نیفتاد، بلکه به خواست عمومی بود که به رهبری امام خمینی شکل گرفت و تبلور یافت و در این خواست عمومی استقلال آزادی و جمهوری متبلور شد و همه این ها را که همواره در روحیه اسلامیت که همواره در جامعه ایرانی وجود داشت در هم آمیخت و نظامی را که مبتنی بر اراده خارجی و عدم حضور مردم بود، نفی کرد.

وی با اشاره به اینکه از نظر من ما در تبیین چرایی و علت وقوع انقلاب اسلامی کوتاهی کردیم، اظهار داشت:  نتوانستیم برای نسل‌های جدید به درستی سخن بگوییم که به چه علت در این کشور انقلاب رخ داد و متاسفانه فرصتی برای سوء استفاده کنندگان فراهم ساخت که حتی از انقلاب پروژه سازی کنند انقلاب یک قاعده عظیم اجتماعی و یک قانونمندی اجتماعی بود و رژیم سلطنت هیچ راهی به جز سقوط در آن ایام نداشت.

**امام خمینی (ره) به ما یاد داد مردم در راس امور هستند

سخنگوی دولت بیان کرد: تبلور خواسته ملت در سخنان امام خمینی (ره) ناشی از یک قاعده بزرگ علمی، قانونی و اجتماعی بود که نظام سلطنت دیگر نمی توانست تداوم پیدا کند ملت ما برای تعیین سرنوشت خود انقلاب کرد. دورانی ما سپری کردیم که آن نسل پدر با فرزند خود نمی‌توانست آزادانه صحبت کند یک کتاب را باید هزار گونه جلد مختلف می زدیم تا بتوانیم آن را حمل و یا مطالعه کنیم. پیش از انقلاب دوران سیاهی بود که فکر می‌کردیم از هر جهت دیوارها موش و موش‌ها گوش دارند که ضرب المثل‌های رایج نسل دهه چهل بود.

آنچه انقلاب و خمینی کبیر به ما یاد این بود که مردم در راس امور هستند و میزان رای ملت است و آنها هستند که باید مقدرات خود را تعیین کنند. انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید و قطعا با حضور همین مردم می‌تواند تداوم، ثبات و اقتدار داشته باشد.

ربیعی با شارا به اهمیت دهه مبارک فجر بیان داشت: دهه فجر امسال همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بدون تردید یکی از مهمترین رویدادهایی کشور  که در پیش روی ما است انتخابات مجلس شورای است. یادمان باشد انقلاب ما هم یک انتخاب بود و هم یک انقلاب انتخاباتی. 

وی  با تاکید به حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی بستری برای تصمیم‌گیری مردم در اداره کشور است. انتخابات در تمام دوره‌های خود از اهمیت ویژه برخوردار بوده است. اما تردید نکنیم که شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران حساسیت و ضرورت‌های خاص دارد.

**  تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بی‌سابقه بوده است

سخنگوی دولت تصریح کرد: شاید در هیچ دوره‌ای فشارهای بین‌المللی برای در تنگنا گذاشتن مردم به اندازه این روزها نبوده است. تحریم‌های آمریکا و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بی‌سابقه و مستقیم زندگی روزمره مردم را هدف قرار داده است.همه باید در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشیم؛ مطالبی که این روزها رییس جمهور و من به عنوان دولت گفته ایم در همین راستا بوده است. انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: معتقدیم امروز نشان مقاومت در برابر اقدام برای فروپاشی ایران و نیز نشان تداوم صندوق، تعیین کننده همه امور در آینده ایران خواهد بود همین حضور می‌تواند تداوم داشته باشد و انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام، بستر حضور مردم است.حضور همه ما در پای صندوق های رای است. دولت به عنوان مجری انتخابات همه تلاش خود را برای فراهم آوردن چنین بستری بکار خواهد بست.

وی خاطر نشان کرد: بستری که انتخابات با سلامت و امنیت کامل صورت پذیرد. اگرچه برخی جریان‌های سیاسی و اجتماعی سابقه‌دار، انتقادها، نگرانی‌هایی برای امکان حضور همه تنوع‌های سیاسی را در این انتخابات ابراز کرده‌اند.

ربیعی افزود: با احترام به این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، ما معتقدیم که حضور معنادار برای پاسخ به این تهدیدات و حفظ ارزش‌های صندوق‌ها در شرایط فعلی الزامی است. همه باید در پای صندوق های رای حضر داشته باشیم. چه منتقدین و چه آنهایی که نگران هستند.

**سخنان رئیس جمهور در راستای حضور حداکثری در انتخابات است

سخنگوی دولت در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون مساله انتخابات بیان داشت: چه شخص رییس جمهوری و چه سایر اعضای دولت و من هم به عنوان سخنگو، مطالبی را که در این روزها مطرح کردیم، همه در همین جهت(حضور مردم در انتخابات)  بوده است.

وی تاکید کرد: همه در راستای تقویت، دلسوزی برای ایران عزیز و انقلاب عظیم بوده است. چرا که باور ما بر این است که هر چه انتخابات پرشورتر، باشکوه‌تر و با تنوع بیشتری برگزار شود این مهم بهتر به‌دست می‌آید. بنابر این بر این اعتقادیم که هر چه چقدر صدای مردم در داخل کشور بلندتر باشد و بیشتر شنیده شود صدای بیگانه و صدایی که خیر ملت ایران را هرگز نمی‌خواهد از بیرون و رسانه های وابسته به آنها کمتر و یا اساسا شنیده نخواهد شد.

ربیعی اظهار داشت:  ما بهترین مسیر برای شنیده شدن صدای مردم را صندوق انتخابات می‌دانیم. دولت معتقد به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است.از همگان دعوت می‌کنیم حتی آنان که از وضعیتی نارضایتی دارند با اعتقاد به تلاش برای منافع ملی و اعتلای کشور به مشارکت و حضور معنادار در این برهه درانتخابات بپردازند.ما بر انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور همه سلایق و مشارکت گسترده مردم تاکید داریم و معتقد هستیم که نهادهای زیربط باید مساعدت و کمک کنند که همه گرایش ها احساس کنند که سهمی در این انتخابات دارند.

وی تاکید کرد: هر چند هر نوع تصمیمی که اتخاذ بشود، دولت آن چیزی را که به مصلحت می داند، حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای است.

سخنگوی دولت  به طرح ترامپ درباره مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته ایالات متحده طرحی موسوم به معامله قرن را به اسرائیل هدیه کرد تا به اعتقاد ما در نمایشی پوشالی با ادعای طرح صلح، کشورهای منطقه را تحت نوعی فشار قرار بدهد و برای اسرائیل ایجاد ثبات کند. آمریکایی ها با این طرح می خواهند دین دولت مردان خود را به لابی های صهیونیستی ادا کند.

**طرحی که در آن فلسطینی ها حضور ندارند مشروعیتی ندارد

ربیعی اظهار داشت: دولت آمریکا بار دیگر نشان داد که چگونه قدرت های بزرگ حق مردم و مظلومان را به رسمیت نمی شناسند و بر طبل حمایت از اشغالگری می کوبند، طرحی که در آن فلسطینی ها حضور ندارند،  بدون شک هیچ مشروعیتی نخواهد داشت. این طرح که در آن نه از کشور مستقل فلسطینی، بلکه از مجمع الجزایری تحت سلطه رژیم اشغالگر رونمایی شده است، با زیر پا گذاشتن همه تعهدات و قطعنامه های بین المللی علاوه بر تایید اشغالگری های گذشته با گستاخی تمام اشغالگری های تازه را نیز در قالب طرحی نامشروع به رسمیت می شناسد.

وی افزود: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و کسی جز مردم فلسطین حق ندارد در مورد سرنوشت آن و مرزهای آن و دولت آن تصمیم بگیرد. هر مذاکره، طرح، جنگ و صلحی که این حق را از مردم فلسطین بگیرد، لکه ننگی بر دامن تاریخ و کشورهای مدعی مردمسالاری و حقوق بشر خواهد بود از سوی هیچ ملت آزاده ای پذیرفته نخواهد شد.

** گفت‌وگو درباره پایبندی اروپایی‌ها به برجام در برابر زورگویی‌های آمریکا اولویت دارد

ربیعی در مورد سفر مسئول سیاست خارجی اروپا گفت:این اولین سفر رسمی بورل به ایران تحت عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است. امیدواریم این سفر در بررسی مسائل ایران و اتحادیه اروپا و کاهش اختلاف نظرها که در ماه‌های گذشته به دنبال عدم پایبندی لازم کشورهای اروپایی به برجام صورت گرفته  بتواند مفید واقع شود. از نظر ایران گفت‌وگو درباره پایبندی اروپایی‌ها به برجام و مقاومت آنها در برابر زورگویی‌های آمریکا اولویت دارد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم اروپایی‌ها را به سمت ایالات متحده هل دهیم و از تلاش‌هایی که در این زمینه در برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود که تبعیتی از سیاست‌های آمریکا نداشته باشند، حمایت می‌کنیم. مسائل دیگری از جمله وضعیت منطقه، ناامنی‌هایی که آمریکایی‌ها در دامن زدن به آنها کوتاهی نمی‌کند، حتما در این گفت‌وگوها مورد توجه جدی قرار خواهند گرفت. 

سخنگوی دولت ادامه داد: ما اطمینان داریم در صورتی که طرف اروپایی، حسن نیت و جدیت کافی را در حل اختلافات نشان دهد، هیچ مانعی برای گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت. نتایج این سفر را در جلسات آینده می‌توان مورد بحث قرار داد. 

** نشنیدم کسی از دولت به صدا و سیما فشار آورد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به صدا و سیما برای عدم پخش تعدادی از برنامه های صدا و سیما فشاری وارد کرده است؟ بیان داشت: من نشنیدم از دولت کسی از در این زمینه نامه‌ای زده باشد یا فشاری آورده باشد. قطعا ما در این زمینه دخالتی نداشتیم. ما برای کارکنان صداوسیما احترام قائل هستیم که اطلاع‌رسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.  ما فشاری به صدا و سیما برای عدم پخش زنده نداشته‌ایم؛ نماینده قوه مجریه در هیئت بر نظارت بر صدا و سیما به من گفت اصلا موضوع برنامه جهان آرا در جلسه مطرح نشده بود. 

سخنگوی دولت گفت: شاید یکی از نیازهای بزرگ ایرانیان، اطلاعات درست و صحیح است، یکی از مسائلی که به آینده ایران مرتبط است، باید شفاف و صریح و روشن نقدها را داشته باشیم که گرایش‌هایی برای شنیدن صداهایی که دلسوزی برای ایران ندارند، به وجود نیاید. ما قطعا در این زمینه فشاری نداشتیم اما گاهی شاهد توهین‌هایی بودیم که به صورت زنده از آنتن انجام می‌شد. 

وی تاکید کرد:  من از نماینده قوه مجریه بر شورای نظارت بر صداوسیما در مورد برخی از این برنامه‌ها و به ویژه جهان‌آرا سوال کردم و گفتند که در مورد این برنامه در شورای نظارت بر صداوسیما اصلا چیزی مطرح نشده است که بخواهد در مورد آن تصمیم‌گیری شود.  امیدوارم همه برای پاسخ به نقدها در صدا و سیما امکان صحبت داشته باشند؛ 20 و 30 چند شب پیش بخشی از یادداشت مرا به شکلی بیان کرد که گویی صدای آمریکایی‌هاست؛ ای کاش خنده‌های نتانیاهو در موقع خروج آمریکا از برجام را نیز نشان می داد!

سخنگوی دولت گفت: این رویکرد داخلی صداوسیما است و فکر می‌کنم مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما توضیحاتی را در این زمینه قبلا داده‌اند.

ربیعی در مورد نوع پرداخت خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: ما به روش های بین المللی این کار را انجام می دهیم.

سخنگوی دولت در مورد حذف پاراگراف سوم مصوبات شب گذشته هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: من چیزی در این باره ندیدم. 

ربیعی در مورد تحویل دارو به ایران توسط کشور سوییس گفت: انتظار ما از اینستکس فراتر از این نیست و قطعا برآورده کننده خواسته های ما نیست.

وی ادامه داد: جالب است که آمریکا در کمال وقاحت و دورویی از اینستکس حمایت کرده است، در حالی که خود آمریکا تحریم را صورت داده است و قطعا این موضوع را جنایت علیه بشریت می دانیم و حق پیگیری حقوقی داریم.

سخنگوی دولت گفت: از دولت سوییس تشکر می کنیم، پول این داروها هم برای خود ما بوده که آمریکا اجازه ورود به کشور را نمی‌داد.

وی در مورد نقش انتخابات در کشور افزود: امروز نشان مقاومت در برابر فروپاشی ایران و نیز نشان اینکه صندوق آرا تعیین کننده آینده این کشور است چیزی جز اینکه ما به پای صندوقهای رای برویم نیست. ما همه تلاش خود را برای فراهم آوردن چنین بستری فراهم می کنیم بستری که در آن انتخابات با سلامت کامل صورت پذیرد.

**حضور معنادار در انتخابات برای پاسخ به تهدیدات الزامی است

ربیعی ادامه داد: اگر چه برخی دغدغه‌هایی درباره امکان حضور برخی جریان‌های سیاسی در این انتخابات را بر زبان آورده اند، اما ما با احترام به این دغدغه ها و نگرانی‌ها معتقد هستیم که حضور معنادار در انتخابات برای پاسخ به تهدیدات الزامی است و همه باید در پای صندوق ها حاضر شویم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما مطالبی را که در این روزها مطرح کرده ایم همه در راستای دلسوزی برای ایران و انقلاب بوده است چرا که معتقدیم اگر انتخابات پرشورتر باشد و صدای مردم در داخل کشور در داخل بلندتر باشد و شنیده شود صدای بیگانه که خیر ملت را نمی خواهد از بیرون و رسانه‌های وابستگان به آنها کمتر و اصلا شنیده نخواهد شد.

ربیعی در پاسخ به سوالی در مورد عدم وجود نظام اطلاع رسانی در کشور گفت: پس از حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی نخواستم به این موضوع برگردم و با توجه به این که شورای عالی امنیت ملی مسئولیت مجوز پرواز در آسمان ایران است، من پس از آن توضیح ندادم زیرا یکبار هم دوستان سپاه نیز صادقانه این موضوع را توضیح دادند. و پس از آن هیچ مسئولیتی متوجه شورای عالی امنیت ملی نیست.

وی ادامه داد: این شورا مسئول هماهنگی سیاست های کلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با سیاست های امنیتی کشور است و مجوز پرواز در آسمان ایران از وظایف پدافند بوده است. اشکال در نظام اطلاع رسانی کشور یک نقص جدی است.متاسفانه از این موضوع  آسیب خوردیم.

سخنگوی دولت گفت: باید تلاش زیادی بکنیم تا اعتماد داخلی را افزایش دهیم؛ ما همه باید به یکدیگر اعتماد کنیم که این هم در سایه این است که در تجارب خود همه موارد را صادقانه با مردم بیان کنیم که دولت تعهد اخلاقی، دینی و ملی ما خود می داند.

**بدون  اعتماد به یکدیگر دوران سخت را با سختی و مشکلات بیشتری سپری خواهیم کرد

ربیعی ضمن اشاره به اقدامات شب عملیات علیه مواضع آمریکا در عین الاسد گفت: تا پروازهای که در آسمان است نمی توانستیم یک باره بگوییم که هیچ پروازی به آسمان ایران نیاید؛ در هیچ جای جهان تا تصمیم گیری نهایی ، یک زمان محدود (از یک تاریخ تا تاریخی دیگر) تعیین می کنند؛ شاید اشتباه این بوده که در همان زمان باید به وضوح گفته می شد که ما فکر کردیم در همان موقع در متن  قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد ویروس کرونا و جان مردم کوتاهی نمی کنیم، اظهار داشت: آقای نمکی وزیر بهداشت سخنگویی را برای این مساله تعیین کردند تا همه موارد را به صورت شفاف به مردم بگویند. مساله ویروس کرونا به جان مردم مرتبط است و در این مورد کوتاهی نخواهیم کرد. اعتمادهای آسیب خورده در جامعه را باید احیا کنیم، همه تلاش ما هم همین است زیرا بدون اتکا و اعتماد به یکدیگر دوران سخت را با سختی و مشکلات بیشتری سپری خواهیم کرد.

**اعلام کمک به کشور چین برای مهار ویروس کرونا

ربیعی ضمن تقدیر از تلاش های دولت چین برای مبارزه و کنترل این بیماری، تاکید داشت: ما آمادگی خود را برای هر گونه کمک و همراهی با دولت چین در این راه اعلام می کنیم. از طرف دیگر دولت جمهوری اسلامی ایران حفظ جان و سلامتی شهروندان خود را در رای همه امور می داند، جان یک ایرانی برای ما اهمیتی بسزا و فوق العاده دارد.

وی با اشاره به تلاش وزیر بهداشت برای تماس با همتای چینی خود بیان داشت: دولت و خصوصا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بدو انتشار اخبار در این خصوص، همه مساعی خود را برای حفظ سلامتی شهروندان خود به عمل آورد. به همین دلیل تصمیم گرفته شد از جمعه شب به صورت موقت تا زمانی که کشور در سطح ملی آمادگی لازم برای کنترل و مواجهه با این ویروس را به طور کامل به دست آورد، پرواز های مستقیم به چین و بالعکس تعلیق شود.

سخنگوی هیات دولت گفت: جا دارد از زحمات جامعه پزشکی کشور و سازمان های مدنی فعال در حوزه سلامت و همه افرادی که در شبکه های اجتماعی نسب به اطلاع رسانی در حوزه سلامت فعال هستند و همه دستگاه هایی که در پایانه های مرزی و در نقاط دیگر درگیر حفظ سلامت شهروندان ایرانی هستند، تشکر و قدردانی کنیم.

ربیعی در ادامه در واکنش به اخباری مبنی بر ادامه پروازهای میان ایران و چین تاکید کرد: تصمیم را ما جمعه شب اتخاذ کردیم. در همان زمان تصمیم گیری کارگروه، پروازهایی از قبل برنامه ریزی شده بود و بلیط ها فروخته شده بود. حتی برخی از این پروازها در آسمان قرار داشتند و غالب مسافران آن ایرانیانی بودند که باید به کشور باز می گشتند.

وی بیان داشت: اما علی رغم اطلاع رسانی های خوبی که وجود دارد، متاسفانه بعضا اسیر حاشیه و اظهار نظرهای غیر تخصصی و هیجانی هم هستیم. در این حاشیه باید توضیح بدهم که آنچه بعد از مصوبه جلسه ویژه با حضور دکتر جهانگیری مطرح شد، این بود که فروش بلیط جدید همان شب متوقف شود و مقرر شد پروازهایی که مسافران در حال سوار شدن هستند و پروازهای تعهد قبل، با تمام امکانات پزشکی و قرنطینه های لازم صورت بگیرد.

**پس از انتقال ایرانیان ساکن در چین، هیچ گونه پروازی تا تعیین شرایط جدید نخواهیم داشت

وی درباره بازگشت ایرانیانی که هم اکنون در چین هستند نیز توضیح داد: همچنین در جلسه جمعه شب مجوز یک پرواز اختصاصی برای انتقال ایرانیان اتخاذ شد. البته با مشکلاتی که در استان زیربط چینی وجود داشت، این پرواز به تاخیر افتاد و پس از انجام هماهنگی های لازم با دولت چین بنا است تا در پایان روز سه شنبه این پرواز انجام شده و ایرانیانی که در چین هستند، اعم از دانشجویان و سایرین از ووهان به تهران انتقال پیدا کنند. این پرواز همراه با تیم پزشکی اعزام شده به چین انجام می شود و مسافران آن بعد از بازگشت به کشور به صورت ایزوله در محل پیش بینی شده ای قرنطینه خواهند شد.

ربیعی همچنین درباره تصاویر منتشر شده ای که از پروازهای سایر کشورها از طریق فرودگاه های ایران توضیح داد: این پرواز ها در حقیقت مربوط به پروازهای ایران نبودند، اما آن ها هم متوقف می شوند. آن ها پروازهای ترانزیتی بودند که ربطی به پروازهای کشور نداشتند و از قبل برنامه ریزی شده بودند. اما ما پس از انجام پرواز ووهان به تهران و انتقال ایرانیان ساکن در چین، دیگر هیچ گونه پروازی را تا تعیین شرایط جدید نخواهیم داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: همانگونه که عرض کردم از همگان خواستارم که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که با جدیت در این امر ورود کرده همکاری داشته باشند. این وزارت سخنگویی را برای این موضوع تعیین و همچنین سایت و شماره تلفنی را هم برای اطلاع رسانی به هموطنان مشخص کرده است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا مراجعات و پاسخ سوالات خود را از طریق این مجاری دریافت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 2
    خدا را کرور کرور شکر و حمد و ثنا که به کوری چشم مشرق نیوز دولت فخیمه سوئیس الطافش را شامل حال ایران کرده و داروهای مورد نیاز کشور را تحویل ایران می دهد و دو سه میلیون ایرانی نیازمند داروی خارجی هستند
    • چکامه ادیب IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      2 5
      خاک بر سرت الفبای عزت را هم نمی دانی ترشیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس