کوشنر

داماد ترامپ گفت: تا زمانی‌که فلسطینی‌ها به شروط تعیین‌شده در این طرح پایبند نباشند نباید اسرائیل را به ریسک شناسایی آنها به عنوان یک کشور تشویق کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جارد کوشنر» مشاور و داماد یهودی‌تبار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه اظهار داشت، تا زمانی‌که آنها( فلسطینی‌ها) به شروط تعیین‌شده در طرح صلحی، که ترامپ رونمایی کرد، پایبند نباشد اسرائیل نباید «ریسک کند و آنها را به عنوان یک دولت به رسمیت بشناسد».

بیشتر بخوانید:

داماد ترامپ فلسطینی‌ها را تهدید کرد

کوشنر: فلسطینی‌ها همچون اسرائیل امتیازدهی کنند!

کوشنر در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: «از فلسطینی‌ها انتظار می‌رود پیش از تشکیل یک کشور، مطبوعات آزاد، انتخابات آزاد، آزادی‌ بیان، دستگاه قضایی مستقل و سیستم پولی قدرتمندی داشته باشند. ولی اگر آنها فکر می‌کنند که نمی‌توانند به این استانداردها پایبند باشند فکر نمی‌کنم بتوانیم اسرائیل را به ریسک شناسایی آنها به عنوان کشور تشویق کنیم.»

جارد کوشنر پیش از این نیز به دلیل اظهارنظرهای تند علیه فلسطینی‌ها درباره طرح «معامله قرن»، با انتقادهای شدیدی مواجه شد.

داماد ترامپ، سه‌شنبه گذشته به همین شبکه تلویزیونی گفته بود: « فلسطینی‌ها در گذشته در از بین بردن تمامی فرصت‌های داده شده به آنها مهارت داشتند و فکر می‌کنم اگر این فرصت را از دست بدهند در مقابل جامعه جهانی با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و باید گفت آنها قربانیان هستند.»

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۰)در حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه که به «معامله قرن» شهرت یافته است رونمایی کرد؛ طرحی که شامل ایجاد دولتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری، که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

دونالد ترامپ در این مراسم مدعی شد که طرح معامله قرن برای طرفین (فلسطین و رژیم صهیونیستی) یک راهکار دوکشوری است و یک معامله برد-برد است. با وجود ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در این طرح منافع فلسطینی‌ها نیز لحاظ شده است، مقامات فلسطینی تأکید کردند که این طرح یک طرح کاملاً یکطرفه بوده و فلسطینی‌ها هرگز زیر بار آن نخواهند رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 3
    بعضی ها میگن فقط تو ایران فامیل بازیه!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 1
    غلط کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس