کد خبر 1037860
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
علی علیزاده

هرکس با سی ثانیه جستجوی اینترنتی میفهمد تمام این خبر جعلی است. «گفتگو و دموکراسی» انجمنی با مشی واضح لیبرال، اصلاح‌طلبانه و ضدبراندازانه است.

به گزارش مشرق، علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل مقیم لندن طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

چه کسانی اسم انقلاب را با کثیف‌ترین نوع خبر جعلی آلوده میکنند؟ و با چه هدفی؟


خرداد نود و سه در انجمن گفتگو و دموکراسی در نقد چپ سخنرانی کردم. از دیشب خبری «مطلقا جعلی» با تقطیع و دستکاری دو دقیقه از ویدیو این سخنرانی و با افزودن متنی که مطلقا هیچ ربطی حتی به همین ویدیوی تقطیع شده ندارد منتشر شده و ادعا کرده سخنرانیم در جمع منافقین در جهت تئوریزه کردن نفوذ بوده.

هرکس با سی ثانیه جستجوی اینترنتی میفهمد تمام این خبر جعلی است. «گفتگو و دموکراسی» انجمنی با مشی واضح لیبرال، اصلاح‌طلبانه و ضدبراندازانه است. ارتباط دادنش با منافقین دروغی ساده نیست. به صورت آشکاری ابله و بیسواد فرض کردن مخاطب است. محتوای سخنرانی هم دقیقا در نقد جدی براندازیست.

 سخنرانی در جلسه‌ عمومی ایراد شده. ویدیویش همه این سالها عمومی بوده. خودم این پنج سال بیشتر از بیست بار بازنشرش کرده و هنوز روی همه صفحات مجازیم موجود است. ویدیوی تقطیع شده هم از صفحه من برداشته شده.

با آنها که برای اهداف خاص چنین پروژه‌های کثیف را طراحی یا برای پخش چنین اخبار جعلی پول حرام و کثیف به خانه میبرند حرفی ندارم. اما از همه مخاطبانی که بخاطر کم‌سوادی رسانه‌ای و ساده‌لوحی در دام چنین اخبار جعلی افتاده‌ و یکسال و نیم گذشته به من تهمت ناروا زدند سوالی ساده میپرسم:  اگر هدف من نفوذ باشد آیا نفوذ را در جلسات عمومی آموزش میدهم؟ بعد ویدیوی آن سخنرانیها را در توییتر، فیسبوک، تلگرام و اینستا و یوتیوب منتشر میکنم؟ بعد هم به جای پاک کردن ویدیوها، هر چند ماه یک بار دوباره آن ویدیوها را با افتخار به عنوان بخشی از مسیر طبیعی فکریم بازنشر میکنم!؟؟

و دو سوال آخر: به نظر شما چه نهاد، سازمان و گروهی این چند هفته از سخنان و مواضع من زخم خورده و چاره را در حمله‌ کثیف از طریق خبر جعلی دیده؟ و کانال خبرفوری متعلق به مدیریت اقای انتظاری که بدون پول خبر چاپ نمیکند، چند ده میلیون برای این خبرجعلی دریافت کرده؟ از چه نهاد و سازمانی؟

پانوشت: اگرچه در پنج سال گذشته بخشهایی از دستگاه فکری و تحلیلی‌ام رشد کرده و تکامل یافته اما از کلیت این سخنرانی دفاع میکنم  و معتقدم هنوز هم طرح مساله‌ای که در اینجا شده میتواند راهگشای بسیاری از مسایل در فردای ایران باشد. چرا که هنوز هم معتقدم بدون عدالتخواهی  آینده سلطه‌ستیزی در خطر است و معتقدم نیرویی که حامل ایده‌های عدالت‌خواهی باشد هنوز موجودیت و جسمیت کافی پیدا نکرده. از شما هم دعوت میکنم کل این ویدیو  را ببینید و خودتان قضاوت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    کانال خبر فوری متعلق به جریان اشرافی اسلاحتلب است
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    95 30
    راست میگی برگرد ایران
    • احمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      30 91
      خطاب به 11:34، بازگشت ایشون به ایران چه ربطی به راستگویی داره؟!!! در منطق شما همه کسانی که قصد دفاع از انقلاب اسلامی را دارند، لزوماً باید در ایران زندگی کنند؟!!!!!!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      32 12
      ۱۲:۱۷ توخفه لطفا.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    ما اصلا" تو برامون كوچكترين اهميتي نداري،خودت رو ناراحت نكن
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      2 68
      ما؟؟ کافر همه را به کیش خود پندارد . البته تو تنها نیستی و بقیه اصلاح طلبان هم فکر می کنند که یا همه مثل اونا فکر می کنن یا باید مثل اونا فکر کنن. وطن فروش و عیاش
  • DE ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    50 8
    حالا مثلا کی هستی که واسم مهم باشه فیلمت راسته یا دروغ
  • AMIR IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    1 0
    مگر میشود کسی یکشبه عقایدش تغیر کند؟ این رو توضیح بدن در صورتی که ایشان تا زمانی که از انقلاب دفاع کرده اند ما پشتشان هستیم
  • طباطبایی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    باعرض سلام و ادب و احترام. اگر علیزاده میگه اون کلیپ تقطیع شده هست ، پس خواهشا جهت شفاف سازی اصل کلیپ رو ارسال کنند.
  • طباطبایی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    باعرض سلام و ادب و احترام. اگر علیزاده میگه اون کلیپ تقطیع شده هست ، پس خواهشا جهت شفاف سازی اصل کلیپ رو ارسال کنند.
  • کیان GB ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    2 0
    علیز شرف داره و این شراقت اونجایی ارزش پیدا می‌کنه که خرید و فروش نشده تا بحال و ملاکش اندیشه بوده. علیزاده . یه متخصص ‌واقعیه توی کارش به انقلابی به تمام معنا،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس