‌

چهل تحلیلگر و کارشناس برجسته از دانشگاه‌ها و بنیادهای برتر جهان در این نظرسنجی مشارکت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 آیا اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا، وضع بهتری خواهد داشت؟
نظرسنجی فارن‌افرز از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی

نشریه معتبر «فارن‌افرز» که از جمله نشریات برتر و ممتاز تحلیلی در زمینه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است، در تازه‌ترین نظرسنجی خود از کارشناسان و دانشمندان این حوزه پرسیده است: «آیا اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا، وضع بهتری خواهد داشت»؟

چهل تحلیلگر و کارشناس برجسته از دانشگاه‌ها و بنیادهای برتر جهان در این نظرسنجی مشارکت کرده‌اند. آنان باید نظر خود را در قالب پنج پاسخ «قویاً مخالفم/مخالفم/تغییری نخواهد کرد/موافقم/قویاً موافقم»  ارائه می‌کردند.

دوازده نفر یعنی سی درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند «قویاً مخالفم». یعنی اتحادیه اروپا بدون بریتانیا وضع بهتری نخواهد داشت. نوزده نفر از چهل نفر یعنی چهل و هفت و نیم درصد گفته‌اند «مخالفم». شش نفر گفته‌اند «تغییری نخواهد کرد» و تنها دو نفر گفته‌اند وضع اتحادیه اروپا بهتر خواهد شد. تنها یک نفر از چهل نفر قویاً موافق بوده است که با خروج بریتانیا، وضع اتحادیه اروپا بهتر خواهد شد.

البته این نمودار شدت و ضعف موافقت یا مخالفت پرسش‌شوندگان را در نظر گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 0
    فرانسوی ها و آلمانی ها می خوان اتحادیه رو به یک کشور فدرال تبدیل کنن. و سرمایه و زمین های کشورهای بدبخت و فقیر شرق اروپا را غارت کنند. همین الان بیش از یک جهارم مردم کشورهای فقیر رومانی و بلغارستان خانه هایشان را ترک کرده و به آلمان و فرانسه و بلژیک رفته و کارگر شده اند. هزاران نفر لهستانی در خیابان های سالهاست که در خیابان های لندن می خوابند. در حالی شرکت های بزرگ آلمانی و فرانسوی سرمایه های شرق اروپا را تصاحب می کنند. سیستم و ذهنیت امپریالیستی غربی ها هنوز سرجاشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس