کد خبر 1037709
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
یمن

سفیریمن در اولین مصاحبه خود با یک رسانه فارسی زبان، از پشت پرده تامین سلاح‌های انصارالله پرده برداشت و گفت یکی از مهم‌ترین منابع تامین این سلاح‌ها، غنائمی است که از نیروهای ائتلاف سعودی به دست می‌آید.

به گزارش مشرق، ارتش و نیروهای مردمی یمن هفته گذشته موفق شدند طی سه روز با انجام عملیات «البنیان المرصوص» در شرق صنعا ۱۵۰۰مزدور سعودی را به هلاکت برسانند! این عملیات بسیار مهم و راهبردی بود و امنیت صنعا را به طور کامل تامین کرد. در این شرایط مهمان سفیر یمن در ایران شدیم. «ابراهیم الدیلمی» که مرداد ماه گذشته به عنوان اولین سفیر یمن(پس از انقلاب ۲۰۱۴)در ایران انتخاب شده بود به گرمی به سؤالات کیهان پاسخ داد. مصاحبه سفیر یمن با روزنامه کیهان به عنوان نخستین مصاحبه وی با یک رسانه فارسی‌زبان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

عملیات فتح‌المبین یمن

محور اصلی سخنان «الدیلمی» این بود که جنگ یمن اساسا یک جنگ آمریکایی- صهیونیستی است و عربستان، تنها، مجری برنامه‌های آمریکا به شمار می‌رود. وی تاکید کرد مردم یمن هرچند در ۵۹ ماه گذشته تحت محاصره شدید قرار داشته‌اند اما به لطف پیروزی‌های انقلابیون در میدان‌های نبرد از روحیه مساعدی برخوردارند.

سفیر یمن در واکنش به اتهاماتی که از سوی برخی کشورها به انصارالله مبنی بر دریافت سلاح از ایران‌زده می‌شود هم گفت که یمنی‌ها همواره در طول تاریخ سازنده سلاح بودند و شمشیر حضرت علی(ع) معروف به ذوالفقار، هدیه مردم یمن به پیامبر اکرم(ص) بوده است. وی حتی تاکید کرد در تاریخ معاصر نیز مردم یمن از ۱۲۰ سال پیش توپ‌های جنگی می‌ساختند. به گفته «الدیلمی»، سلاح‌هایی که انقلابیون یمن در اختیار دارند در درجه اول مربوط به دوران قبل از انقلاب ۲۰۱۴ است. علاوه‌بر این مردم یمن در سایه تحریم‌ها دست به کار شده و دست به اختراعات و اکتشافات نظامی زده‌اند.

همچنین دیلمی تاکید کرد بخش اعظم سلاح‌هایشان توسط عربستان تامین می‌شود به این معنا که پس از هر پیروزی ارتش یمن، سلاح‌های مدرن زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی به غنیمت گرفته می‌شود. سفیر یمن این را هم گفت که با توجه به حملات ائتلاف سعودی، مردم یمن از هر راهی که بتوانند سلاح تامین می‌کنند تا بتوانند در برابر متجاوزان مقابله کنند. آنها مرد جنگند و اگر لازم شود، با دندان می‌جنگند.

بخش دیگر سخنان الدیلمی مربوط به شهادت سردار سلیمانی و معامله قرن بود. وی در مورد معامله قرن اعلام کرد این طرح، محکوم به شکست است و دونالد ترامپ سیاستمداری خبیث است و در واقع وی نماد و چهره واقعی آمریکا به شمار می‌رود. الدیلمی در پایان از سردار سلیمانی به عنوان «شهید اسلام» یاد کرد و مبارزه وی در منطقه را نه تنها علیه تروریسم بلکه علیه پروژه‌های آمریکا دانست. متن کامل این مصاحبه و خواندنی مفصل به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • پری مجرد48ساله IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 81
    همه سلاح ها رو ایران به یمن می دهد تا سربازان عربستانی رو به شهادت برسانند
    • ابر دیلماج IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      7 0
      خدا لعنت کند سربازان عربستانی انشاالله که سربازان عربستانی داخل جهنم بشند
    • LB ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      9 0
      خانم جن 1048 ساله، یمن در محجاصره عربستان است. از کجا سلاح بره؟ خود عربستان و آمریکا هم این ادعای مسخره رو ندارن!
  • یه بنده خدا IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    49 1
    سلاح واقعی یمنی ها ، ایمانی که در قلبهاشونه.
  • چکامه ادیب IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    53 1
    ان شاء الله با فتح عربستان به دست یمن پابرهنه و مظلوم تمامی زرادخانه های تسلیحاتی عربستان به دست انصارالله خواهد افتاد
  • دیده بان IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    43 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    42 0
    انشالله با فتح مكه جنگتان پايان مي يابد
  • مهدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    43 1
    رازی جز مقاومت و تکیه به توان نیروی داخل وجود نداره اینو ما باید تو کله بعضی ها فروکنیم
  • محسن چابهار IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    43 1
    سرباز عربستانی رو به شهادت برسونن---------- این از کجا اومد---خدایا توبه---خجالت بکش
  • طاها IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    12 0
    همیشه اینطوری بوده مظلوم برای ظالم پیروزمیشود گناه مردم یمن چیه ازادی میخواهد نوکرنمخواهند مثل عربستان نوکرحلقه بگوش امریکاه واسرایل است ییمنها مردم قدرتمندی هستن انشالله به لطف خدا پیروزخواهد شد بخدا بازهم بخدا اگراجازه بدن هرچند سن سالم بالاست ولی میرم به برادران شیعه یمنی کمک میکنم
  • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    8 0
    یمنی ها مرد جنگند با کمترین امکانات بهترین پیروزی هارو رقم می زنن هنوز ثابتتون نشده اول ایمان دوم اراده یمنی هاست که باعث پیروزی اونهاست خداوند یارو یاورتان یمنی های با ایمان وبا صلابت درود بر غیرتتان
  • حمزه جعفری IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    بایدهوشیارباشیم به فکراتحادباشیم اگرمتحدشویم شیعه وسنی هدفمان یکی است نابودی استکبارباظهورحضرت حجت(عج)انشاالله
  • حسین IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    بابا اینا دیگه کین دمتون گرم به خدا اینا از ما هم جهادی تر هستن خدا اجرتون بده انشاالله با هم ملاقات کنیم در کعبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس