حمله گازانبری اصلاح طلبان به «جمهوریت»

طیف اصلاح طلب بدون توجه به قانون، با کلیدواژه «انتخابات آزاد»، حمله گازانبری به «جمهوریت» را کلید زده است، رویکردی که دقیقا کپی برداری از فتنه ۸۸ است.

سرویس سیاست مشرق - این روزها برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب با اشاره به نزدیک شدن به موعد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بارها بر لزوم حفظ جمهوریت تاکید کرده اند.

این طیف همزمان با تاکید بر لزوم حفظ جمهوریت، با خطاب قراردادن شورای نگهبان، بر پرهیز از مهندسی انتخابات و لزوم برگزاری انتخابات سالم تاکید کرده اند.

در همین رابطه، «محمد صادق جوادی حصار» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و از فعالین فتنه ۸۸ که سابقه مدیر مسئولی روزنامه توقیف شده توس را در کارنامه خود دارد - ۱۳ بهمن ۹۸- در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «برخی معتقدند که با توجه به عملکرد فراکسیون امید، دولت و شورای شهر و نارضایتی‌های موجود در جامعه اگر اصلاح‌طلبان ردصلاحیت نیز نمی‌شدند باز هم مورد اقبال جامعه قرار نمی‌گرفتند، چه میزان با این گزاره موافقید؟» گفت: «اشکالی ندارد، مردم به ما رای ندهند. ما از این امر استقبال می‌کنیم. اینها انتخابات را درست برگزار کنند بگذارند مردم رای ندهند. ما دست آن مردم را می‌بوسیم که در انتخاباتی درست و سالم به ما رای نمی‌دهند. ما با مردم مشکلی نداریم».

مصاحبه محمد صادق جوادی حصار با شبکه ماهواره ای ضدایرانی «ایران اینترنشنال» وابسته به رژیم آل سعود

** ادعای مهندسی انتخابات!

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نیز- ۲۶ دی ۹۸- در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اغلب اصلاح‌طلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسی‌شده‌ای روبه‌رو هستیم. در همه حوزه‌های انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاح‌طلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد می‌توانیم بگوییم که چه طراحی‌های دقیقی رخ داده است. باور کنید که این کارها به کشور لطمه می‌زند و باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود».

همچنین «محسن غرویان» فعال سیاسی اصلاح طلب- ۲۷ آذر ۹۸- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مسئولان نظارتی باید در رویکرد گذشته خود تجدیدنظر کرده و با سعه صدر بیشتری با جریان‌های سیاسی برخورد کنند. مردم در شرایطی در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهند کرد که احساس کنند رأی آنها تاثیرگذار است و نامی که از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید خواسته آنهاست و در جهت تحقق مطالبات آنها حرکت خواهد کرد».

«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز- ۱۲ بهمن ۹۸- در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «بدون شک ترجمه میزان رأی مردم است، انتخابات است و لازمه حفظ نظام، این است که شهروندان بتوانند از حق آزادانه انتخاب -هم برای انتخاب شدن و هم انتخاب کردن- برخوردار باشند. چنان که این حق از شهروندان گرفته شود به منزله حذف جمهوریت نظام است. نکته‌ای که آقای روحانی روی آن تأکید کرده‌اند برگرفته از همین دغدغه و نگرانی است... تذکر رئیس جمهوری و بسیاری از چهره‌های سیاسی در مورد تهدیدات به وجود آمده، باید مورد ملاحظه جدی و مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد و شاهد مواجهه دیگری با انتخابات آزاد و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن مردم در این انتخابات باشیم. نه اینکه صحنه‌ای پیش روی مردم به تصویر کشیده شود که تکلیف سه چهارم از کرسی‌های آن قبل از انتخابات معلوم است».

«هادی غفاری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز چندی پیش گفت: «آن نهادی که با انتخابات آزاد مشکل دارد و دنبال سازوکاری است تا نیروهای همفکر خودش را در مجلس بنشاند، شورای‌نگهبان است».

رهبر معظم انقلاب- ۱۹ دی ۹۱- با اشاره به اظهارات تأمل برانگیز برخی اشخاص درباره انتخابات آزاد، فرمودند: «هی نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران میگذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیتها ملاحظه نمیشود، که اینجا روی این مسائل هی تکیه بکنند، هی تکیه بکنند، هی بگویند، هی تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌ای ندارد؟ این یکی از خواسته‌های دشمن است. آن کسانی که در داخل، این حرفها را میزنند، ممکن است غفلت کنند. من میگویم غفلت نکنید، حواستان باشد، کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند؛ مقصود او را تکمیل و تتمیم نکند. این یکی از راه‌های از شور و هیجان انداختنِ انتخابات است».

**شورای نگهبان، حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام

حمله اصلاح طلبان به شورای نگهبان در حالی است که این نهاد، «حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام» است. در حقیقت علت اصلی نامگذاری این نهاد به «شورای نگهبان» دو مسئله حراست و نگهبانی از «احکام اسلام» و صیانت از «قانون اساسی» می‌باشد.

شورای‌ نگهبان مطابق اصل ۹۹ قانون اساسی  نظارت‌ بر انتخابات‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری، ریاست‌ جمهوری، مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و مراجعه‌ به‌ آراء عمومی‌ و همه ‌پرسی‌ را بر عهده‌ دارد. نظارت شورای نگهبان بر انتخابات از طریق هیات مرکزی نظارت، هیات‌های نظارت استانی و سایر هیات‌های نظارت صورت می‌گیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که شورای نگهبان برای انجام وظیفه نظارت بر انتخابات از اقشار و گروه‌های مختلف مردم استفاده می کند.

** کپی برداری از فتنه ۸۸

حال طیف اصلاح طلب بدون توجه به قانون، با کلیدواژه «انتخابات آزاد»، حمله گازانبری به «جمهوریت» را کلید زده است، رویکردی که دقیقا کپی برداری از فتنه ۸۸ است.

در سال ۸۸ در حالی که هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات باقی مانده بود، طیف اصلاح طلب با این ادعا که باید انتخابات آزاد برگزار شود، کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند.

در حال حاضر حمله گازانبری اصلاح طلبان به جمهوریت، با کلیدواژه «انتخابات آزاد» و «انتخاباتِ مهندسی شده» با سه هدف عمده صورت می گیرد.

یکی از اهداف این است که شورای نگهبان در مقابل این هجمه سنگین، منفعل شده و در اجرای قانون در بررسی صلاحیت کاندیداها مماشات کند.

هدف دیگر این است که حواس افکارعمومی از مسئله اصلی- «کارنامه لیست امید در مجلس دهم» و «شریک بودن اصلاح طلبان با دولت در ایجاد وضع موجود» - پرت شده و به مسائل حاشیه ای و فرعی از جمله ردصلاحیت چند اصلاح طلب در تهران مشغول شود.

یکی دیگر از اهداف این هجمه گسترده نیز این است که هزینه شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاسته شده و حتی اعتبار نظام نیز به پای این شکست قربانی شود.

دقیقا همان پروژه ای که در سال ۸۸ ابتدا با ادعای لزوم انتخابات آزاد و پرهیز از مهندسی انتخابات آغاز شد و در فازهای بعدی، با تشکیل کمیته صیانت از آرا و سپس دروغ تقلب، تکمیل شد.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته، «مجید فراهانی» عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با حمله به شورای نگهبان، در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی می‌کنند حرف‌شان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند»!

طیف تندروی اصلاح طلب، هرگاه در انتخابات شکست بخورد، علیه جمهوریت شورش می کند و هرگاه در انتخابات پیروز شود نیز علیه اسلامیت شورش می کند. در این میان، منافع ملی و عزت مردم ایران و حق الناس و قانون، برای این طیف هیچ اعتباری ندارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    حضرت آقا فرمودند به مجلس جوان وکار آمد نیاز نداریم به بزدلهای نفوذی و خاین و وکیل الدوله ملت نیاز ندارن دست وپا نزنید میزان حال افراده ماملت ایران از شورای نگهبان حمایت میکنیم افساد طلبها هم بهتره به عملکردشون از گذشته تا حال نگاه کنن بعد این خزعبلات رو به خورد مردم بدن هیچ چیزی خطرناکتر از این جناح خاین نیست مطلب من رو لطفاً منتشر کنید
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    208 9
    قیافه شیطانی این جماعت کفاره داره لعنت به اول اخرشون انشاالله خبر هلاکت این معاویه زاده ها
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    جمهوریت مخالف اسلام است .
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      20 2
      نه نیست مکمل هم هسنند.!!!
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      15 6
      نه مخالف نیست.!!!
  • چکامه ادیب IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    این اصلاح طلب ها کی و چه وقت می خواهند از تکالب بر سر جیفه دنیا دست بردارند الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر کلا سوف تعلمون...
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    رهبری زد تو دهن شما یاوه گویان .
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    فتنه گران نگران جمهوریت نظام شدند خخخخخ
  • عربی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    اصلاح طلبان هرموقع ببینند نتایج انتخابات به نفعشان نیست به ارکان نظام و قانون اساسی حمله می کنند
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    34 7
    اصلاح طلب و اصولگرا دو روی یک سکه اند زیر چتر ولایت مطلقه فقیه
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    80 16
    دیدگاه اصلاح طلبان که اصلا دیدگاه نمیشه بگی این همین بودجه مملکت رو می‌خواهند برای عشق و حال فقط.
  • FR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    دیگه شرایط مانند 88 نیست .... انقلاب واکسینه شده ومردم آگاه تر ومشت خالی دشمنان باز
  • SE ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    78 19
    یکی از وظایف شورای نگهبا مسدود کردن مفسدین از کاندیداتوری است که بحمدالله خوب عمل کرده است
  • زهرا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    98 17
    کاش شورای نگهبان علت رد صلاحیتها و فسادهای این جنابان رو رسما منتشر کنه تا مردم ببینن با چه موجوداتی طرف هستن و اونجا دیگه حساب کار این جماعت با ملت خواهد بود احتمالا برای فرار از خشم ملت مجبور بشن مثل بنی صدر شبانه چادر به سر فرار کنن مشرق نیوز لطفا نظرمو منتشر کنین
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    70 0
    اول که اگر همین امروز 12 فرودین 58 باشد و من بتوان رای بدهم قطعا جمهوری اسلامی گزینه اول و اخر من خواهد بود. من از توانمند سازی نظامی حمایت قوی و دست سردار حاجی زاده وسردار سلامی سپاهیان عزیز و که باعث افتخار و شکوه کشورم هستند از اینجا می بوسم و از درایت رهبر معظم انقلاب بسیار سپاسگذارم اما در بحث انتخابات نظر اکثریت جامعه تا حدودی مهندسی انتخابات می باشد. البته من اگر تهران رای دادم تک رای قالیباف خواهم بود.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    40 0
    یه چیزی معلومه که اگه جمهوریت نظام تضعیف بشه، بخش دیگه قادر به کنترل اوضاع نخواهد بود.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    این اختلاس طلبان تا انتخابات بنفعشونه خوبه اما وای ب روزیکه انتخابات مطابق هوای نفس اینها نیاشه .هزارجور جگولک بازی درمیارنو متلک میپرونن.به ائمه وخداو وحی قران توهین میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس